UEFA-Beker

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Babel reservespeler :roll:
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

En dan zal je zo zien dat de magie van Guus ook is uitgewerkt...

1-1 Thuis tegen Israël... :cry:
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Miichel. Niet verder kijken dan Ajax en AZ?

Het basiselftal van vanavond:

- 1 Ajaxied
- 1 AZ-speler
- 9 spelers van andere clubs

Die 9 spelers:

- 3 met een Feijenoord verleden
- 2 met een Ajax verleden
- 2 met een AZ verleden
- 2 met een PSV verleden

Wat is het probleem? Dat ex-PSV'ers Van Nistelrooij en Van Bommel niet spelen? Voor het WK speelde precies dat probleem alleen ging het toen over ex-Ajaxieden Kluivert, Seedorf en Davids.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Een een speler met een Feyenoord verleden scoort net de 1-1 Van Persie :cheer:
Hoewel ik altijd wel of Van Bommel slechter is dan een andere speler is in het team. Is Stijn Schaars nou echt beter dan hem? Of Theo Janssen?
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Zoals ik al zei in mij vorige post "ik vrees ervoor" .
Mij verwachtingen zijn helemaal ingelost .. 1-0 verloren in Servie.
We zijn er waarschijnlijk wéér niet bij .. beschamend gewoon :oops:
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

tja, ze komen nu weer af met het verhaaltje dat we ons kunnen optrekken aan de prestatie............
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Harro schreef:Wat heeft hij klaargespeeld? Eens zien.

Marco van Basten won als bondscoach zijn eerste negen duels. Een record dat hij enkel moet delen met Rinus Michels. Onder zijn leiding plaatste Oranje zich voor het WK 2006 in Duitsland als winnaar van de poule. Alle wedstrijden uit de voorrondes werden gewonnen, op één gelijkspel tegen Macedonië na. De wedstrijden tegen Tsjechië, de sterkste tegenstander in de poule, werden allebei gewonnen. Op het WK 2006 speelde Oranje onder Van Basten drie poulewedstrijden. Daarvan werden er twee gewonnen en één gelijk gespeeld (de wedstrijd tegen Argentinië die er niet meer toe deed). Ze verloren de achtste finale van Portugal. De kwalificatie voor het EK 2008 is Van Basten begonnen met twee overwinningen.

Tot dusver 15 overwinningen, 2 gelijk en 1 nederlaag. En dat noem jij "niets"?

Niet tevreden? En wat ben je nu voor supporter dat je Nederland wil zien verliezen enkel omdat je de bondscoach niet mag :roll:
Ik ben zeker niet tevreden. Het gaat niet om winnen of verliezen, het gaat om het spel. Zeer slecht, al was gister een van de betere wedstijden onder van basten vond ik. Veel de aanval gezocht, maar kijk eens terug naar andere wedstijden, die waren echt onder de maat. Hopelijk gaat het na gister wat beter, want toen hadden ze echt gewoon weg pech.

Statistiek doet er niet aan toe. Zoals al eerder is gemeld ging het over die kleine landjes. Maar tegen Italië, Frankrijk, Brazilië en Argentinië (en hiermee bedoel ik een A elftal en niet zoals op het wk een B elftal) zijn we nog niet opgewassen. Ik blijf Van Basten ook steunen maar dat word minder met de dag, zeker na de affaire Van Bommel en Van Nistelrooy!
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dus jij hebt liever mooi spel en dan 1 overwinning, 2 gelijk en 15 nederlagen? Misschien moeten wij Nederlanders gewoon eens onderkennen dat we gewoon het elftal niet hebben om van Italië, Frankrijk of Brazilië te winnen op een groot toernooi. Met of zonder Van Basten als bondscoach. Of ligt het ook aan hem dat ons dat in 1992, 1994, 1996, 1998, 2000 en 2004 ook niet lukte? Ook toen verloren we van landen als Denemarken, Brazilië, Frankrijk Portugal en Italië.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik vind dat Nederland juist wel de spelers heeft om tegen die landen te winnen. Dat is ook altijd doel geweest en vaak gelukt. Onze Nederlandse spelers spelen bij de topclubs in europa, dus waarom zou er geen goed nationaal elftal gesmeed kunnen worden? De spelers waar het om gaat worden alleen niet geselecteerd, jammer.

Je moet van Basten niet beoordelen op het winnen van wedstrijden tegen Luxemburg of Andorra. En ook niet op vriendschappelijke wedstrijden. Juist wel tegen landen en op wedstrijden die er echt toe doen, en die wint hij niet!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hoezo die wint hij niet? Wedstrijden die ertoe doen daarvan heeft hij slechts één wedstrijd verloren. En in die wedstrijd speelde Mark van Bommel gewoon mee. Alle andere wedstrijden die "er echt toe doen", tweemaal Tsjechië, tweemaal Roemenië, en Ivoorkust, Servië-Montenegro won Nederland. Argentinië was een wedstrijd die er niet echt toe deed.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Oke daar heb je een punt. Ik doel eigenlijk iets meer op de wedstrijd tegen Portugal en de wedstrijd van gisterenavond. Ik heb het trouwens nog niet over Mark van Bommel gehad, al vind ik wel dat deze speler in het NL elftal hoort.

De hele manier waarop van Basten zichzelf en het Nederlands Elftal presenteert stuit mij nogal tegen de borst. Volwaardige profs worden buiten het elftal gelaten en degene die wel geselecteerd worden, worden als kleine kinderen behandeld. Daarmee doel ik vooral op de softe benadering en alles maar positief vinden! Verschrikkelijk. En gisteren dan... er was weer eens goed gespeeld, alleen niet gescoord. Goh laat het daar net om gaan bij het spelletje voetbal.

Dit Nederlands Elftal kan een veel beter elftal op de been brengen als de bondscoach maar durft. Ik denk een gemiste kans, want volgens mij krijgt Nederland het nog erg moeilijk richting EK. Al hebben ze geluk dat ze niet in een bijster sterke poule zitten.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Uiteindelijk is er een hetze aan de gang tegen een bondscoach die succesvoller is dan de meeste van zijn voorgangers. En met heel oneerlijke argumenten. Dat hij niet wint is aantoonbaar niet waar en dat hij enkel spelers uit het westen selecteert ook.

Of er een beter elftal mogelijk is weet ik niet. In theorie zeker maar in de praktijk betwijfel ik het. Spelers kunnen nog zo goed zijn, maar als ze niet in het door de bondscoach uitgedachte systeem passen of in het veld niet doen wat hij van ze verlangt dan horen ze niet in de selectie.

We willen in Nederland altijd succes EN mooi voetbal. Soms gaat dat niet samen. De Italianen en de Grieken waren er de afgelopen grote toernooien erg succesvol mee. Wij zijn vergelijkbaar met de Engelsen: we (de 16 miljoen Nederlandse bondscoaches) gaan elke keer naar een groot toernooi in de vaste overtuiging dat we een kanshebber zijn. Misschien moeten die arrogantie eens afschudden. Dan ligt er meteen minder druk op de ploeg en we weten wat de ploeg waarover iedereen in 1988 negatief sprak klaarspeelde.

En tot slot, stuur Marco van Basten de laan uit, en dan? Wie moet het dan doen uit de groep van trainers die momenteel beschikbaar zijn (geen club, geen andere verplichtingen)?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Iets dat ik bij Marco van Basten wel een probleem vind, buiten zijn presentatie, is dat het elftal niet meer van het hele Nederlandse Volk is als je alleen spelers uit het westen selecteerd. Maar dat is iets dat bij mij persoonlijk dan speelt. Dat gebeurde een aantal jaren geleden ook en dan verdwijnt mijn interesse gewoon voor het Nederlands Elftal, omdat het niet eerlijk voelt en ook niet eerlijk is!
En tot slot, stuur Marco van Basten de laan uit, en dan? Wie moet het dan doen uit de groep van trainers die momenteel beschikbaar zijn (geen club, geen andere verplichtingen)?
Geen idee. Misschien de altijd vriendelijke Co A. ?
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ja, die is niet eigengereid en heeft nooit conflicten met spelers :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Miichel schreef:Een babel wat doet hij bij het Nederlands elftal, kom op zeg, reserve-speler bij ajax en hij zit bij het Nederlands elftal?!!?!
Laat Babel nu gisteren de beste man op het veld geweest zijn. Blijkbaar ziet Marco van Basten wat Ten Kate niet ziet.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie