Verzameling van Poniatowski

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Poniatowski
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 okt 2006, 13:11
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Verzameling van Poniatowski

Bericht door Poniatowski »

Ik heb (nog) niet echt een verzameling, maar wil er wel langzaam aan beginnen (langzaam, omdat ik al andere dure hobby's heb en ook bezig ben met rijbewijs ;) )


Tot nu toe heb ik alleen dit:

Afbeelding


Ik weet het, is een erg wazige foto, want hij is met webcam gemaakt. Ik zal er nog wel eens een keer een betere foto van proberen te maken ;)

Het zijn dus 5 Poolse medailles, gekregen, van mijn oma, die ze weer van haar moeder had. Die heeft ze namelijk verdiend met haar hulp aan het verzet. Informatie heb ik tot nu toe alleen kunnen vinden over de 3e en 4e, maar mocht iemand meer weten..? ;)
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Al een leuk begin :wink:
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Misschien dat een duidelijkere foto helpt :wink:
En even kijken op http://www.ww2awards.com en kijken bij de Poolse onderscheidingen of ze daar tussen staan. Succes! :)
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

idd een leuk begin maar combineren met andere dure hobby's zal niet makkelijk worden. Dan zul je waarschijnlijk wel keuze's moeten gaan maken. Maargoed wil je natuurlijk niet meteen ontmoedigen dus wens ik je alle succes met het opstarten van je collectie. :)
Weet je al welke kant je op wil met het verzamelen? Dus wel land of gebied je spul wilt verzamelen?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

Bericht door luuk wo2 »

Leuke poolse medailles!

luuk
Poniatowski
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 okt 2006, 13:11
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Bericht door Poniatowski »

SiNiStEr schreef:idd een leuk begin maar combineren met andere dure hobby's zal niet makkelijk worden. Dan zul je waarschijnlijk wel keuze's moeten gaan maken. Maargoed wil je natuurlijk niet meteen ontmoedigen dus wens ik je alle succes met het opstarten van je collectie. :)
Weet je al welke kant je op wil met het verzamelen? Dus wel land of gebied je spul wilt verzamelen?

Nee, ik heb geen idee. Ik denk eigenlijk ook niet dat ik iets specifieks zal verzamelen. Gewoon beetje van alles wat ;)


@ Ajacied8989: Op die site had ik gekeken ja, maar bij veel medailles mist de foto, dus heb er maar 2 kunnen vinden
JoostV
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2005, 15:47
Locatie: Amsterdam

Bericht door JoostV »

Even gegoogled en dit gevonden:

http://www.medals.lava.pl/pl/home.htm

Staat na een hele korte inspectie ontzettend veel referentie materiaal. Succes!
Poniatowski
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 okt 2006, 13:11
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Bericht door Poniatowski »

Bedankt, ik zal 't een keer opzoeken daar :)
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

Bericht door luuk wo2 »

Poniatowski schreef:
SiNiStEr schreef:idd een leuk begin maar combineren met andere dure hobby's zal niet makkelijk worden. Dan zul je waarschijnlijk wel keuze's moeten gaan maken. Maargoed wil je natuurlijk niet meteen ontmoedigen dus wens ik je alle succes met het opstarten van je collectie. :)
Weet je al welke kant je op wil met het verzamelen? Dus wel land of gebied je spul wilt verzamelen?

Nee, ik heb geen idee. Ik denk eigenlijk ook niet dat ik iets specifieks zal verzamelen. Gewoon beetje van alles wat ;)


@ Ajacied8989: Op die site had ik gekeken ja, maar bij veel medailles mist de foto, dus heb er maar 2 kunnen vinden
weet je al wel of je papiertjes of uitrusting wil gaan verzamelen?

luuk
Poniatowski
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 okt 2006, 13:11
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Bericht door Poniatowski »

Papiertjes denk ik niet echt.. Dan toch wel uitrusting. Misschien dat ik ooit weer eens een keer aan de modelbouw ga ook.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Misschien moet je eens naar de persoon Wilco_Vermeer een PM sturen. Hij is projectleider van de site en weet je misschien wel meer te vertellen.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Geen project leider van deze site
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
dannywireless
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 sep 2006, 10:26
Contacteer:

Bericht door dannywireless »

mooie medailles Paul :)
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

sobel schreef:Geen project leider van deze site
Ik bedoelde van http://www.ww2awards.com :wink:
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Plaats reactie