The Passion of the Christ

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

The Passion of the Christ

Bericht door Maximus »

Te zien vanaf: 01-04-2004
Italië, Verenigde Staten, 2004, kleur
Productie: Icon Entertainment International, Marquis Films Ltd./Bruce Davey, Mel Gibson, Stephen McEveety Scenario: Benedict Fitzgerald, Mel Gibson, Camera: Caleb Deschanel Montage: John Wright (II) Muziek: John Debney Enscenering: Francesco Frigeri Kostuums: Maurizio Millenotti

Afbeelding
Foto: poster 'The Passion of the Christ' © 2004 A-Film Distributie

Regie: Mel Gibson
Met: Monica Bellucci, Francesco Cabras, James Caviezel, Rosalinda Celentano, Claudia Gerini, Hristo Jivkov, Maia Morgenstern, Hristo Shopov

Pitch: Het levensverhaal van Jezus Christus. De film spitst zich in het bijzonder toe op de laatste 12 levensuren, waarin het lijden en de dood centraal staan.
Bijzonderheden: De film is geheel gesproken in het Aramees en Latijn. In eerste instantie wilde regisseur Gibson geen ondertiteling omdat de beelden voor zich zouden spreken. Om de film ook commercieel te laten slagen, werd er later toch voor ondertiteling gekozen. Het eerste deel is een thriller, waarin het verraad en de arrestatie van de Verlosser aan bod komen. In deel twee worden alle middelen ingezet om de lijdensweg te tonen.
30 A.D. In de Romeinse provincie Palestina begon een onbekende timmerman genaamd Jezus van Nazareth publiekelijk onderwijs te geven en de komst van een 'Koninkrijk van God' te proclameren. Volgens de mening van velen scheen Jezus de Messias te zijn. Omgeven door een harde kern van 12 discipelen (leerlingen), begon Jezus een massale aanhang te werven onder het gewone volk. Jezus had evenwel ook veel tegenstanders in Jeruzalem. Het Sanhedrin, een regerende Senaat bestaande uit de leidende joodse priesters en farizeeërs, zwoeren samen om Jezus te doden. Hoewel Jezus consistent volhield, dat zijn Koninkrijk een hemels en geestelijk rijk was, beval de Romeinse procurator (stadhouder) Pontius Pilatus, welke met de mogelijkheid van een rel werd geconfronteerd, dat Jezus de stad Jeruzalem uitgebracht diende te worden en aan het kruis genageld moest worden als een gewone crimineel.
Joodse en christelijke groepen voerden een campagne tegen de film, omdat deze 'destructieve' stereotypen over joden zou bevatten. De actievoerders vreesden dat dit antisemitisme in de hand zou werken.
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

ik heb hem gezien maar vind alle commotie er om heen nogal overdreven.

weet ook niet precies hoe het is verlopen (de laatse dagen van jezus) en of dit ook echt de waarheid is maar vindt de film nog meevallen.

wel heel mooi gemaakt en alles lijkt echt.

af en toe moeilijk te volgen maar dat zal ook wel komen omdat ik een leek ben op het gebied van christendom. :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik heb de film ook gezien, echt geweldige film, ik begreep hem ook niet zo goed met al dat Armeens, maar ik was ook wel erg moet en had een paar pintjes op.
Plaats reactie