Wie zou jij kiezen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik zou wel een goed gesprek willen hebben met de Reichsführer-SS Heinrich Himmler. Ik zou hem heel veel te vragen hebben, niet alleen over de jodenvervolging maar bijv. ook over de vele esotherische theorieën van waaruit hij heeft gemeend te moeten handelen en wat hem precies voor ogen stond met de uitbouw van zijn SS-imperium.

Toegegeven; een aantal dingen zijn wel bekend over de man, maar een open dialoog zou op zijn minst verhelderend werken.
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Lucid schreef:
Bigshot schreef:Zijn preken zijn in meerdere gevallen terug te vinden in de Bijbel...
Jij bent toch christen? Waarom zou je genoegen nemen met een secundaire bron als je jouw profeet persoonlijk zou kunnen ontmoeten?
Dan zou ik dat uiteraard doen, maar aangezien het niet kan, neem ik genoegen met een eeuwenoude en betrouwbare secundaire bron.

Als ik mocht kiezen...

...dan zou ik de huwelijksnacht van Adolf en Eva bijwonen.

Sorry, is niet grappig...
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Bigshot schreef:
Lucid schreef:
Bigshot schreef:Zijn preken zijn in meerdere gevallen terug te vinden in de Bijbel...
Jij bent toch christen? Waarom zou je genoegen nemen met een secundaire bron als je jouw profeet persoonlijk zou kunnen ontmoeten?
Dan zou ik dat uiteraard doen, maar aangezien het niet kan, neem ik genoegen met een eeuwenoude en betrouwbare secundaire bron.

Als ik mocht kiezen...

...dan zou ik de huwelijksnacht van Adolf en Eva bijwonen.

Sorry, is niet grappig...
foei toch..


Doe mij maar een gesprek met Hartmann of een andere Axis jachtvlieger.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Ik zou para's van eender welke eenheid intervieuwen, foto's van trekken die nu uniek zouden zijn en laten signeren. Misschien wat spullen ''stelen'' als souvenir :)
82nd All Americans
Gebruikersavatar
von Manteuffel
Lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 13 dec 2006, 20:21
Locatie: Eeklo-Bruxelles

Bericht door von Manteuffel »

Ik zou wel eens een goed, vooral moreel gesprek willen hebben met menig Wehrmacht-generaal.

Verder ook met het kwartet Wilhelm I - Bismarck - von Moltke - Roon.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Rudolf Hess met 2 vragen

1) Wist Hitler dat je ging?

2) Waarom ging je?
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Het antwoord op die vragen is er al lang :)
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Uhh, goede vraag!

Ik zou Rommel willen vragen of hij nou echt in het complot tegen Hitler zat.
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Terug gaan naar het jaar 0. En het leven van Jezus van Nazarath en Judas Iskariot volgen.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Leroy schreef:Terug gaan naar het jaar 0. En het leven van Jezus van Nazarath en Judas Iskariot volgen.
Jaar 0 .. wie zegt dat hij toen leefde ? Wie zegt dat hij ooit bestaan heeft ?
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Uhmm, jij hebt je geschiedenis niet goed geleerd. Het is eenmaal een historisch onderbouwde feit dat Jezus heeft bestaan. Of hij daadwerkelijk de Zoon van G-d was zoals hij beweerde is natuurlijk de vraag.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Leroy schreef:Uhmm, jij hebt je geschiedenis niet goed geleerd. Het is eenmaal een historisch onderbouwde feit dat Jezus heeft bestaan. Of hij daadwerkelijk de Zoon van G-d was zoals hij beweerde is natuurlijk de vraag.
Ik ben ervan overtuigd dat er wel meerdere Jezussen waren.. Niet zoveel als in "The live of Brian" natuurlijk, maar ieder dorpje had wel een "Jezus". Een soort plaatselijke geneesheer zegmaar.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Seyffardt schreef:Het antwoord op die vragen is er al lang :)
Vertel :)

Ik weet dat er veel over geschreven is maar in hoevere is dat ook historisch
onderbouwd.

Zelf vind ik Rommel een goede optie, en inderdaad met de vraag wat hij van het complot wist.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Het 'plan Hess' was de laatste strohalm v.w.b. vrede met Engeland voor Hitler. Die vrede was van groot belang, aangezien hij zijn leger en luchtmacht spoedig in het oosten nodig zou hebben. Hitler heeft er niet alleen van geweten, hij heeft Hess vlak voor diens vertrek ontboden en het hele verhaal met hem doorgenomen, waarbij hij zei: "Als u slaagt, dan wordt u een nationale held en zal ik u rijkelijk belonen. Als u faalt, dan weet ik nérgens van". Hess' plan slaagde, zoals bekend, niet. De Duitse regering haastte zich om te verklaren dat Hess in een vlaag van verstandsverbijstering zou hebben gehandeld.

Hess werd onmiddellijk opgesloten in de Tower en men verbood elk contact met de buitenwereld. Slechts enkelen wisten de ware bedoeling van zijn ongewone komst en die hebben gezwegen. Na de oorlog werd Hess overgebracht naar Neurenberg en werd tot levenslang veroordeeld. Hij maakte een uitermate vreemde en verwarde indruk tijdens het proces. Boze tongen beweerden dat de man die voor het gerecht verscheen, een dubbelganger zou zijn, doch dit is o.a. door de naoorlogse verklaringen van Albert Speer, die Hess persoonlijk al jaren goed kende, een fabel gebleken. Experts hebben vastgesteld dat de man voor langere tijd gedrogeerd is geweest.

Tijdens zijn gevangenschap mocht Hess nog altijd geen kranten lezen, televisie kijken of naar de radio luisteren. Vanaf oktober 1966 zat hij als enige gevangene in Berlin-Spandau. Wekelijks wisselde de bewaking van nationaliteit; Sovietrussische, Amerikaanse, Franse en Britse troepen deden bij toerbeurt dienst. Uiteindelijk gingen er eind jaren '80 stemmen op om de inmiddels hoogbejaarde Hess vrij te laten. De Sovietunie, in de ban van Glasnost en Perestrojka, stemde toe, evenals de Amerikanen en de Fransen. De Britten stemden tegen, maar haalden uiteindelijk bakzeil.

Op 17 augustus 1987 verhing de 93-jarige Hess, die niet al te best meer ter been was, zich, volgens de officiële lezing, aan een stuk electriciteitsdraad in een schuurtje op het gevangenisterrein, na meer dan 40 jaar gevangenschap. Zomaar opeens? Nee. Na langdurig onderzoek is jaren later vast komen te staan dat de Spandau gevangenis die bewuste dag is bezocht door twee heren, waarvan niet vaststaat wie het zijn geweest. Hun identiteit, achtergrond en bedoelingen laten zich raden.

Op het Britse dossier Hess rust een embargo tot het jaar 2040, dus voor het complete verhaal moeten we nog wel even geduld hebben.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Er gaat ook het gerucht dat het niet de Echte Hess was, althans volgens de biografie van Hess.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Plaats reactie