mijn site (luuk wo2's collectie)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Mooi Luuk.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Het gaat hier om een na oorlogs jasje. Die mooie grote pijl onder in de hoek is mooi met een stift ofzo gemaakt. Dit is absoluut geen pijl die je in de oorlogse jasjes zult aantreffen, niet het model en ook niet de grote van de pijl. Pijl lijkt niet eens op de Britse en Canadese pijl. Want onder deze leuke pijl zit een andere stempel. En die stempel geeft aan het gaat om een jaren 50 jasje. Dus ik moet je helaas terleur stellen, maar dit is geen oorlogs jasje.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Jeroen... :roll:
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Loek D. schreef:Jeroen... :roll:
Jeroen wat? Jeroen wist misschien niet eens dat dit jasje niet goed was...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Het is me idd verteld dat deze orgineel was.
Dus het is niet mijn schuld!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

De les hieruit kort samengevat: doe je huiswerk! :wink: Anders krijg je dus situaties als deze.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Niet leuk voor Luuk medelijden. :(
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Nee, het is inderdaad niet leuk. Maar daarom wordt er ook de veel mensen eerst aanbevolen om boeken te kopen. Dan was dit niet gebeurd.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Je hebt gelijk darly.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Hmmm, ik ben er zeker niet blij mee dit te zien. Dit jasje is namelijk in mijn bezit geweest en iets meer dan een jaar geleden verkocht. Ik heb hem toen nadrukkelijk als na-oorlogs reenacter jasje verkocht. Blijkbaar zijn er toch weer mensen die proberen geld te maken door de boel te bedriegen en is dit jasje weer als een origineel jasje te koop aangeboden. :frownno:

Vind het zeker lullig voor je, Jeroen. :|
Volgende keer beter opletten, dit soort dingen vallen inderdaad in de catogorie "Huiswerk" met een hoofdletter H. ;) Maargoed hopelijk heb je ervan geleerd en heb je niet teveel betaald voor het jasje(misschien kun je, je geld nog terug krijgen).
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik heb dit jasje van bart gekocht toendertijd.
En bart dacht ook dat ie orgineel was.
Maar bart had hem van een jongen genaamd joep.
En ik denk dat sinister dat jasje aan hem verkocht heeft.
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

En ik vind dit zeker niet leuk om te horen!
Ik heb Joep hier mooi 60,- voor betaald een jaar geleden. Hij zij dat het jasje helemaal goed was volgens een paar -bekende- verzamelaars dus ik had er wel vertrouwen in, nu hoor ik al een tijd niks meer van hem. Hij is een half jaar geleden gestopt met 'verzamelen'.

Hij heet Joep-van-schagen op dit forum, Mailen heeft geen zin hij geeft geen antwoord. Dit topic heb ik hem iedergeval wel gestuurd via mail in hoop dat hij wel inziet fout te zijn geweest door het jasje als orgineel te verkopen...
Hij woont hier bij mij in de straat dus kan hem wel vragen of hij dit wil uitleggen aan Jeroen Luuk en mij...

Ik hoop dat Jeroen en Luuk dit een idee vinden?

Groeten, Bart
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik vind het een goed idee!
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

Bericht door luuk wo2 »

ik ook :)
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

Hallo,

Ik kreeg dit mailtje terug...

hoi bart,

sorry, maar ik heb helemaal nooit gezegt dat dit jasje orgineel was. ik heb toendertijd gezegt dat Nico Roelofs zei dat het een waarschijnlijk jaren 50 jasje was. wel stond er een mooie stempel in en jij wist ook dat ik helemaal niks wist van pijlen en of ze wel of niet canadess of brits waren. jij wilde het graag hebben, en ik denk dat wij beide weten dat ik je heus geen mooie verhaaltjes ging vertellen om er veel voor te krijgen. ook heb je me niet betaald voor het jasje, maar we hebben het geruild. Later heb je ook nog een tijd gezegt dat het misschien wel grieks ofzo was. ik heb altijd gezegt dat ik niet wist of het WOII was.

als dat onduidelijk is geweest, sorry dan. maar toen jij het had is je door Nico en zo ook verteld dat 't waarschijnlijk niet woII was.

Groet Joep.

Dit klopt dus niet met wat hij gezecht heeft tegen mij. Dit kun je dan niet nakijken maar ik probeer zo goed mogelijk uit te leggen wat er gebeurd is. Hij kreeg het jasje binnen zij dat het orgineel was, ik wou het hebben toen hij hem wegdeed.
Hij zij absoluut níet dat het een jaren 50 jasje was. Al helemaal NIET dat de stempels erna ingezet waren want dit wist hij schijnbaar toch.

Verder kan ik niet veel meer zeggen want meer als dit weet ik niet.
Ik hoop dat Joep ook eventjes iets wil uitleggen op dit topic :)
Dit zou voor wat opheldering zorgen.. :wink:

Groeten, Bart.
Plaats reactie