het gevoel van ....."Te laat" komen.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

het gevoel van ....."Te laat" komen.

Bericht door Joachim Peiper »

wellicht ook wel eens iemand overkomen.

Ben je aan het surfen, zie je een fantastisch item op een dealer- of veilingsite. Je wilt kopen of bieden en wat blijkt er later? Item is al verkocht (zonder dat site was geupdate) of veilingbod is bijv. net 10 eur te laag. Dit is mij nouw al een aantal keren overkomen met deze items. :mad:

Green case EK1:
Afbeelding

Mint EK1:
Afbeelding

Cased KVK 2. Klasse:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Te laat komen :lol:

Ja inderdaad welspijtig, een ek1 in die staat kost tegenwoordig al tegen de 600 euro.
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

Cased EKII:
Afbeelding

Cased Spange EK1:
Afbeelding

en zooooo kan ik nog wel met een paar items doorgaaan :bonk:

Is verder geen interessante topic maar misschien kan ik mijn leed delen met een ander :P
:wink:
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Wow wat een items! :shock: mooi hoor erg jammer dat je te laat was. :cry:
Ik ken het gevoel wel, maar dan van zulke top items.
Maar vond het toch jammer.
Hoop dat je de volgende keren meer geluk hebt martin! :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Jep! ik ken het gevoel ook, met bijvoorbeeld een Garand, op een veilingsite :S
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ja, ik ken het. Een item was opeens verkocht terwijl ik de hoogste bieder was.. :?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ken het zeker ook. Op veilingsite's met een zeer lullig bedrag overboden op een item dat je super graag wilde hebben, en denk dan aan een bedrag in de richting van 0,50 EUR. o.i.d.

En recentelijk had ik nog interesse in een geweldig mooie Wintercamo SD LW helm zonder binnenwerk die op Ebay stond. Ik had expres tot het einde van de aanbieding gewacht met het bieden en wat denk je dat er gebeurd op het moment dat ik wil gaan bieden... vliegt mijn internet eruit!!! Nou mijn dag was flink verziekt dat kan ik je wel vertellen. De vriend waarmee ik s'middags wat had afgesproken had mij nog nooit in zo'n slechte bui gezien dat kan ik je wel vertellen... :mad: :o
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

OMG sinister...wat een nachtmerrie. Daar ben ik ook altijd bang voor dat tie vastloopt, eruit klapt o.i.d. Balen man.... :cry:

Laatst (vorige week) nog voor een maat 2x overboden met allebei precies 10EUR op een Duitse antiekveilinghuis. Eentje voor een lotje met 3 medals (EK, WB en Winterschlacht) en een Schirmmuetze......E :x en zaalbieder bood net nog iets hoger dan ons hoogste bod.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Veel van die internet bieders die je op het laatse moment overbieden maken gebruik van zogenaamde snipers.
Dat zijn automatische bieders die in de laatse seconde je over bieden met een lullig bedragje.

Maar ook op ebay wordt aangegeven dat de website zich niet meteen udate. Als je een update op de minuut wil volgen dan zal je zelf steeds op de vernieuwen knop moeten drukken.

Tja zo ben ik ook op het laatse moment zeer leuke dingetjes misgelopen.

Ik heb eens geluk gehad door in de laatste minuut mijn maximum bod nog te verhogen. Enkele seconden voordat het afliep had iemand mij proberen te overbieden!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Gister een meer dan prachtig lotje gevonden, word je overgeboden met 12 Dollar, in de laatste 10 sec!!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Heb ik ook gehad op Ebay.. :roll:
In de laatste 3 tellen met 50 cent overboden :shock: :x
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Stel gewoon snipersoftware in met je eigen maximumbedrag....

Dan kan je je niet slecht voelen na het mislopen van een aankoop , want het wil dan zeggen dat je eigen maximum door iemand anders is overboden....

Je kan niet weten met hoeveel je overboden bent.... Het lijkt misschien .50cent, maar misschien is het wel 500 euro of meer....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Waar kun je die software weghalen?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

ik wou op laatst op het laatste moment overbieden, stond er, klik hier om in te loggen :(
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

dennisb schreef:ik wou op laatst op het laatste moment overbieden, stond er, klik hier om in te loggen :(
OMG.....dass balen.

Maar, heb niets aan die software. Ik bied nooit op Evil Bay of marktplaats of zo. ALtijd duitse antiek veilinghuizen.
Plaats reactie