Absurd...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

En de politierapporten trek je gemakshalve in twijfel;
Koos, de politie zegt dat ze met een kar op de politie zijn ingereden, maar is dat waar? Het is constant een welles-niettes tussen politie en antifa.
Net zoals het maken van afspraken over vlaggen en spandoeken;
Ach, dus van de politie mogen ze vaandels met keltische kruizen, driearmige hakenkruizen en "88" gewoon meedragen?
Op het moment dat er dingen gebeuren, bij wélke toegestane demonstratie dan ook, die tegen de afspraken/regels/wetgeving ingaan wordt er onherroepelijk ingegrepen. Het staat vast dat tegendemonstraties van anarchistische cq. extreemlinkse signatuur (die zoals je terecht stelt, vaak zonder toestemming/vergunning worden gehouden en dus per definitie al onwettig zijn) een gewelddadig en ordeverstorend karakter hebben. Dat geldt niet alleen voor betogingen tegen extreem-rechts, maar ook waar het adhesi betuigingen voor krakers e.d. betreft. Van dat laatste ben ikzelf meer dan eens ooggetuige geweest. Ben ik nu ook een schimmige bron? :P
Laatst gewijzigd door Seyffardt op 11 okt 2006, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:Koos, de politie zegt dat ze met een kar op de politie zijn ingereden, maar is dat waar? Het is constant een welles-niettes tussen politie en antifa.
Antifa zal altijd ontkennen dat er met een kar op de politie is ingereden, gelijk hebben ze, een strafbaar feit bekennen, ook nog geweld tegen de politie is niet slim.

Ze geven zelf aan dat ze door het politiecordon probeerden te breken, de politie heeft het er over '' Dat er met een kar op politiemensen is ingereden''
Gooi maar in mijn pet maar een rustige tegenactie is toch anders.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Seyffardt schreef:Van dat laatste ben ikzelf meer dan eens ooggetuige geweest. Ben ik nu ook een schimmige bron? :P
Absoluut!

Je kunt niets staven, je kunt niets laten zien ter onderbouwing, je hebt geen rapport, je hebt geen foto's.
Het enige dat je hebt is je eigen vrij gekleurde mening over dit gebeuren. Als je dát objectief wilt noemen?!?

Je kunt zeggen wat je wilt, ik ben geen voorstander van extreem-rechtse noch extreem-linkse demonstraties, maar Harro komt hier als enige met fatsoenlijk onderbouwde argumenten over tafel. Koos24 doet ook zijn best, maar argumenten als "ik ken toch iemand die dat in een rapport heeft gezien!!" zijn natuurlijk moeilijk een goede onderbouwing te noemen...
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Zhukov schreef:
...ik ben geen voorstander van extreem-rechtse noch extreem-linkse demonstraties...
Ik ook niet, maar om een zooitje anarchisten in bescherming te nemen, althans hun optreden te bagateliseren, omdat ze tegen extreemrechts opereren (en dat ben je in sommige kringen al als je een stropdas draagt) gaat mij dus iets te ver.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Seyffardt schreef:Ik ook niet, maar om een zooitje anarchisten in bescherming te nemen, althans hun optreden te bagateliseren, omdat ze tegen extreemrechts opereren (en dat ben je in sommige kringen al als je een stropdas draagt) gaat mij dus iets te ver.
Maar met het opzettelijk opblazen en overdrijven van de gewelddadigheden en misdrijven van diezelfde anarchisten heb je geen probleem??
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dat maak jij ervan. Er was bij de demonstraties die ik genoemd heb niet bepaald sprake van ludieke acties van die kant, daar kunnen we het toch wel over eens zijn, dacht ik?
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Tuurlijk, maar ik heb nog niets van jouw kant kunnen zien waaruit blijkt dat die anti-fascisten buitensporig gewelddadig of misdadig tekeer gingen. Uit Harro's bronnen valt op te maken dat veel betogers zijn gearresteerd om kleine zaken als een ontbrekend identiteitsbewijs of het ontbreken van een vergunning om te demonstreren.

Je geeft aan dat dit onjuist is, doet Harro's bronnen af als 'sufferdje' en ongeloofwaardig, maar je komt zelf niet verder dan 'iemand die ik ken heeft een politierapport waarin de waarheid staat'.

Zeg nu zelf, dat is niet de beste onderbouwing die je kunt geven!?
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik denk dat het sowieso te ver gaat om hier politierapporten te gaan publiceren. Waar het om gaat is dat er van extreem-linkse zijde structureel demonstraties van extreemrechts zijn/worden verstoord en dat er aanhoudingen zijn verricht aan extreem-linkse zijde terzake openlijke geweldpleging e.d.

Het enige wat ik heb willen aangeven is dat 'de pot de ketel verwijt'. Geweld, ordeverstoren en demonstreren zonder toestemming is iets waar extreem-links patent op schijnt te hebben, al zijn er misschien uitzonderingen die de regel bevestigen. Een sitdown actie of het gooien van waterballonnen, om maar eens wat te noemen, is wat anders dan gemaskerd reltrappen, stenen gooien en pogingen doen om een politiecordon te doorbreken.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Wat ik in deze discussie een beetje mis is het verhaal dat AFA zich verheven voelt boven de rechtsorde.

Een paar simpele voorbeelden haal ik van de website van Alert, de AFA website.

HAGENEZEN WEES PARAAT, HOUDT DE NAZIS VAN DE STRAAT!

Zo eindigd de flyertekst van de AFA http://www.afanederland.antifa.net/nvu. ... ekst050604
Het gaat hier om een flyer die mensen oproept te demonstreren tegen de NVU en proberen te verhinderen dat deze club de straat op gaat.
Het gaat nog verder in een ander artikel lezen we de volgende tekst;

Antifascisten die een kruispunt waar
de NVU langs zou marcheren wilden bezetten, werden door de politie op
hardhandige wijze tegengehouden.

http://www.afanederland.antifa.net/nvu.htm#haagpb050504

AFA geeft dus gewoon toe dat ze opgeroepen hebben tot een blokkade van de NVU en dit ook daadwerkelijk hebben geprobeerd.

Maar waar haalt de AFA het recht vandaan om een door de burgermeester toegestane demonstratie van een legale partij te blokkeren? En dan ook nog klagen als de politie optreed om zo'n bezetting van een kruispunt te voorkomen.

Dan hebben we het niet eens over de door AFA veroorzaakte kosten.
Op 8 maart 2003 braken er rellen uit in de binnenstad van Apeldoorn tussen politie en AFA demonstranten die tegen de komst van de NVU demonstreerden.
Door de ongeregeldheden werd de NVU demonstratie afgeblazen, deze pikte dit niet en stapte naar de rechter die de gemeente Apeldoorn dwong op 17 mei 2003 voldoende politie in te zetten waarna de NVU demo doorging.
Wat dit kostte? Ik citeer uit Ravage:

De gemeenteraad sprak dat lovende oordeel gisteravond uit. Zaterdag werden 400 agenten, drie pelotons mobiele eenheid en nog andere politiediensten ingezet. Daarmee komen de kosten voor 8 maart en 17 mei samen op 550.000 euro; watburgemeester de Graaf en de gemeenteraad betreft 'disproportionele kosten'.

Hoeveel leuke dingen voor de burgers kan je doe met 550.000 euro :?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Plaats reactie