Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe anwinsten p 29

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Je hebt weer een mooie update bij elkaar gezet Veltro.
Mooie foto's en items!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Bedankt Dodo.
Ik probeer steeds een groepage te maken met items die aan elkaar verwant zijn. Kost wat meer tijd (vooral het overtikken van de flap-teksten :lol: ), maar het blijft dan wel overzichtelijk.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

En het is voor je mede-verzamelaars de moeite waard! :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Foto's en boeken.

Bericht door asjemenou »

Je hebt echt een superverzameling zo. De foto's van Mussolini en de boeken die over 'm gaan zijn echt prachtig. Als je de foto's bekijkt van 'm dan wilde Mussolini toch vooral erg heldhaftig lijken.
Ik heb wel eens gelezen dat Mussolini niet echt groot was. Hij wilde zich blijkbaar dan ook niet laten fotograferen met mensen die echt groter dan hem waren. Veel foto's zijn dan ook zo'n beetje onderaf van 'm genomen. Om 'm toch vooral maar groter te laten lijken.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@asjemenou; Heldhaftig is misschien niet helemaal het goede woord, het is namelijk meer dan dat. Italie werd altijd als een onbelangrijke factor gezien en haar leiders nauwelijks gehoord. Mussolini presenteerde zich als het nieuwe Italie, een factor welke aanwezig was en waar men rekening mee moest houden. Dit presenteren gebeurde met een hoop uiterlijk vertoon, poses en bluf.

Mussolini had een normale zuiderlijke lengte. Hij was net iets kleiner dan Hitler, maar wel weer meer dan een hoofd groter dan de Italiaanse koning, welke de bijnaam "de kleine koning" had.

Wat betreft de foto's; vele leiders hebben de neiging zichzelf van onderen te laten fotograferen voor "het grote leider" effect. Wat verder nog opvalt aan de foto's is dat Mussolini tijdens de eerste fase van zijn bestuur zich nog echt als eerste minister opstelt en kleedt (afgezien tijdens zijn functiebekleding als leider van de M.V.S.N.). Later kleedt en positioneert hij zich nog enkel als een "militaire" Duce.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
myron
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 jun 2006, 19:37

Bericht door myron »

he Velto

Mooie spullen die je er weer bij hebt.
Maar zijn die caranco geweren goed of niet, ik zou graag willen weten of je er 1 gaat kopen kan ik kijken of ik goed heb geholpen.
mvg myron
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@Myron; wil je provisie :lol:

Ik heb een mailtje naar de verkoper gestuurd. Een Carcano doet gemiddeld tussen de 60 en 90 euro, maar de laatste tijd worden Carcano's op internet aangeboden voor rond de 120, dit is dus ver boven de marktwaarde. Ik ben dus benieuwd wat de verkoper antwoord.
Ik zal het jullie wel laten weten.

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 14 okt 2006, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
myron
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 jun 2006, 19:37

Bericht door myron »

Oke nee hoor ik hoef geen provisie.
mvg myron
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@myron; het was maar een grapje.
Ik heb de Carcano's niet gekocht. Over de mail werd het duidelijk dat de vraagprijs te hoog was. Dan kan je wel verder gaan bieden, maar dat is toch zinloos. Kan je beter nog een compleet uniform kopen :wink: 8)

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 28 mei 2009, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Edit

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 28 mei 2009, 14:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Zitten echt supermooie stukken tussen Veltro.
Al aardig wat gezien van je collectie, Maar er komt steeds weer wat nieuws voorbij.
Erg interessant.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@Haplo; bedankt voor je reactie. Misschien heb ik jouw kennis in de toekomst nog nodig, want ik zit er aan te denken een Italiaan te maken welke deel uitmaakt van de Co-bellligerent Forces. Deze strijdkrachten vochten samen met de Geallieerden vanaf 1943 tegen de Duitsers en de R.S.I. en waren uitgerust met Britse gear. Ik heb inmiddels heel wat info, maar verzamelkennis hiervoor heb ik nog niet.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Edit

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 22 sep 2009, 20:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Je hebt de foto's leuk neergezet zo! Allemaal uit 1 album?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Geweldige collectie!!! :)
Plaats reactie