Het gevoel op straat.. (Uit: Actueel/Neo Nazi's)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

vincent schreef:
Wat is een alternatief voor dit uitzettingsbeleid? Zeg je A (een vluchteling moet terug) moet je ook B zeggen en de uitzetting uitvoeren.
Inderdaad, maar je kan ook mensen uitzetten zonder de rechten van de mens te overtreden.
opzich heb je daar wel gelijk in, maar als diegene die wordt uitgezet tegenwerkt, moet je toch wel harder optreden ?

Stel koste wat het kost, hij blijft tegenwerken, dan moet je toch wel een keer overgaan tot harder optreden, OK misschien gaan ze te ver, maar harder optreden moeten ze wel, anders krijgen ze die mensen nooit in het vliegtuig!
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik geloof niet dat het uitgangspunt van de KMAr en de IND is geweest om 'maar raak' te doen wat het uitzetten betreft. De reactie op de gedragingen en de feiten en omstandigheden hebben zulks, nogmaals; fraai is het niet, in de hand gewerkt.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

vincent schreef:
Wat is een alternatief voor dit uitzettingsbeleid? Zeg je A (een vluchteling moet terug) moet je ook B zeggen en de uitzetting uitvoeren.
Inderdaad, maar je kan ook mensen uitzetten zonder de rechten van de mens te overtreden.
Klopt helemaal maar iemand die echt niet wil zal toch een keer met harde of zachte hand naar het vlieguig moeten.
Als je wetten maakt die vervolgens niet uitgevoerd worden kan je net zo goed GEEN wetten maken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

koos24 schreef: Als je wetten maakt die vervolgens niet uitgevoerd worden kan je net zo goed GEEN wetten maken.
Dat geldt ook voor mensenrechten. Als je de mensenrechten erkent, maar ze blijkbaar niet altijd volgt, ben je net zo fout.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

KevinP schreef:
koos24 schreef: Als je wetten maakt die vervolgens niet uitgevoerd worden kan je net zo goed GEEN wetten maken.
Dat geldt ook voor mensenrechten. Als je de mensenrechten erkent, maar ze blijkbaar niet altijd volgt, ben je net zo fout.

Dat is zo maar uitzetting is geen schending van de mensenrechten, tenminste normaal gesproken. Als er teveel geweld is gebruikt moeten de verantwoordelijke daar op aangesproken worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Volgens mij heeft geen der forumleden die hier stellen dat je soms hard moet optreden de bewuste uitzendingen van Netwerk gezien.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Zeker wel....via "uitzending gemist".
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dan kun jij mij vast uitleggen welke "reactie op gedragingen" ertoe leidt dat de KMAr mensen zo aanpakt? Is het feit dat mensen (ja, mensen!) hier illegaal zijn en niet meewerken aan hun uitzetting, een geldige reden om hun mensenrechten stelselmatig met grof geweld fysiek te schenden? Waar ligt jouw grens? Vooral met het oog op het meisje van tien die een epileptische aanval kreeg op Schiphol ben ik nieuwsgierig naar je argumentatie, maar ook waar het lichamelijke mishandeling (verwurging, afknellen van de halsslagader, e.a.), "landen, droppen, opsteigen" en omkoping betreft.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Maar wat is dan het alternatief? Deze meneer uit Somalie breekt de boel af en schopt, slaat, bijt en spuugt om zich heen, dus we zetten hem dan maar niet uit? Da's dus ook geen oplossing.
Waar mijn grens ligt? Op het moment dat alle mensen die uitgezet worden, ook zij die zich niet verzetten zondermeer in elkaar geslagen worden, dan gaat er iets goed fout in mijn optiek. Daar was echter, zover ik heb kunnen nagaan, geen sprake van. Je stelt overigens terecht dat deze mensen illegaal zijn. Ze hebben dus ook niets te verliezen en alles te winnen men hun gedrag en daar zal je toch iets tegenover moeten stellen, hoe cru dat ook lijkt.

Ongetwijfeld zal ik het allemaal wel fout hebben, dus ik ben zeer benieuwd welke oplossing jij voor dit probleem uit de hoge hoed tovert.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Seyffardt schreef:Waar mijn grens ligt? Op het moment dat alle mensen die uitgezet worden, ook zij die zich niet verzetten zondermeer in elkaar geslagen worden, dan gaat er iets goed fout in mijn optiek. Daar was echter, zover ik heb kunnen nagaan, geen sprake van.
Dus als enkel mensen die zich wel verzetten in elkaar worden geslagen is er geen probleem? Ik noemde overigens specifieke voorbeelden. Die zijn allemaal toegestaan (minderjarigen, marteling, droppen)?

Waar mijn oplossing ligt? Weet ik niet precies. Het is een stap tever om te stellen dat we grof fysiek geweld moeten toestaan omdat we niets beters kunnen bedenken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:
Waar mijn oplossing ligt? Weet ik niet precies. Het is een stap tever om te stellen dat we grof fysiek geweld moeten toestaan omdat we niets beters kunnen bedenken.
Dat is dus het punt. De politiek veroorzaakt excessen die de uitvoerende macht dient uit te voeren en wij zijn de spreekwoordelijke stuurlui aan wal, die wél moord en brand roepen dat het allemaal niet kan, maar geen oplossing kunnen bieden. Nogmaals, het is allemaal niet fraai en het is goed mogelijk dat er incidenteel te ver gegaan wordt, maar wat moet je dán met dit soort situaties? Net zoals die grote vent uit 'The A-Team' alle mensen maar platspuiten voordat ze het vliegtuig ingaan??
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik vraag je niet hoe het wel op te lossen maar in welke mate jij het schenden van de mensenrechten toelaatbaar vindt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:Ik vraag je niet hoe het wel op te lossen maar in welke mate jij het schenden van de mensenrechten toelaatbaar vindt.
Dat ligt eraan wat daaronder verstaan wordt in dit geval. Wanneer een wederspannige arrestant door een politieagent eens flink met pepperspray en wapenstok wordt bewerkt roept immers ook de één "goed zo!" terwijl de ander er schande van spreekt.

Ik gaf al aan dat wanneer alle mensen (ook degenen die zich niet verzetten) die uitgezet worden, stelselmatig afgerost en slecht behandeld zouden worden, ik dat zeer bedenkelijk en zelfs misdadig zou vinden.
Dat er geweld wordt toegepast in die gevallen waarin men geconfronteerd wordt met buitensporig gedrag van de uit te zetten persoon, dan kan ik dat wel begrijpen (let op, dat is iets anders dan zondermeer goedkeuren), omdat er geen andere oplossing voorhanden lijkt.

Weet jij trouwens wat er in Nederlandse gevangenissen gebeurt met gedetineerden die zich buitengewoon agressief gedragen, Harro? Die worden ook de @#$%$#@ geslagen en geschopt door een interventieteam van justitie. Is dat nu ordehandhaving of schending van mensenrechten? Zeg het maar...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Schending van mensenrechten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Natuurlijk...want iedereen, gestraft of niet, heeft immers het recht zich asociaal en agressief te gedragen tegen overheidsdienaren, toch?
Gesloten