Het gevoel op straat.. (Uit: Actueel/Neo Nazi's)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:Ik heb het niet over Stoiber (dat is notabene een ander topic) maar over jullie geschiedenis op dit forum. En meer zeg ik er niet over want dan zitten we toch weer in een discussie.

Onze geschiedenis op dit forum??
Nou vraag ik je op de man af harro,plaats eens een of enkele voorbeelden wat volgens jou extreem-rechtse denkwijze van ons zijn.
Mag ook van mij alleen zijn.

En dan kijken we wel weer,afgesproken?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dan zoek je toch weer de discussie. We spreken helemaal niets af en het interesseert mij niet wat je daarvan vindt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:Dan zoek je toch weer de discussie. We spreken helemaal niets af en het interesseert mij niet wat je daarvan vindt.
Nou nou...........
Dan zoek je weer een discussie,nou daarom zijn we toch hier??
Maar als je iets beweert moet je het ook hard kunnen maken.
Of...............
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

1. Onschuld, tot het tegendeel bewezen is.

2. In principe gaat het hier om gevoel op straat, niet of de een of de ander wil discussieren.

3. Misschien kunnen we het posten achterwege laten als het geen bijdrage aan het topic is. Dat scheelt dan ook weer in de sfeer.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:Waarom krijg je een aanzuigende werking als je een pardon geeft aan de mensen die er nu, vanwege het falende beleid al jaren zijn, maar waarbij je duidelijk stelt dat dit een kwestie is van schoon schip maken en dat de regelgeving met onmiddelijke ingang streng is?

Hoe kan het regeringsbeleid niet de schuld zijn van - destijds - regeringspartij VVD maar wel van Groenlinks en SP - partijen die nimmer in de regering zaten?
Over het tweede,
De VVD en CDA is in mindere mate schuldig van het regeringsbeleid.
Maar voorstellen werden/worden steeds weer afgeschoten door de oppositie.
Waar o.a. GROENLINKS en de SP inzitten.
Die zaten,heel goed opgemerkt nooit in de regering.
Maar voor bepaalde voorstellen moet je dus een meerderheid hebben.
Inzake allochtonen,vluchteling en illegalen werd/word men altijd slap en dan de volgende politieke partijen:PVDA,D66,GROENLINKS,SP,SGP en de CHRISTEN-UNIE.
Ben ik 1 vergeten?
Wat nederland bv nodig heeft is een zakenkabinet,die niet gehinderd word door partij politiek.
Want dat heeft de tijd ons wel geleerd.
Wat de asielzoekers aangaat,de EU wil dus een eenheid toelatingsbeleid in europa.
Welnu dan gaan we terug naar af,is de moeite voor niets geweest.
Dat word dus een ruimer toelatingsbeleid,waar europa zeker niet op zit te wachten gezien het verleden.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Het motto op 't discussiebord van Wereldoorlog II
is, en dat is wel duidelijk: praat met z'n allen mee
Natuurlijk zijn er regels, want die zijn er overal
maar dat is niet hetgene waar ik, debatterend, over val
maar wel over de vorm waarin iets soms gegoten wordt
gelukkig door een enkeling; 'k doe anderen niet tekort
Zo ontstaan er dan vaak ongewenste situaties
beschuldigingen, onbegrip en ook insinuaties
Zo volgt de ene opmerking de andere bewering
en trekken nog maar weinigen uit deze zaken lering
Zo worden mensen afgeblaft: "waar blijft je onderbouwing?"
We lijden hier toch zeker niet aan bewustzijnsvernauwing?
Of op een toon, zoals geen mens van 'n ander iets durft eisen
Staat reeds de eerste regel klaar "kom eerst eens met bewijzen!"
Ontstaat dan eens de counter, net als in de voetbalsport
dan komt plots de verdediging een metertje te kort
en appelleert aan "hands" of laat zich als getackeld vallen
kom mensen, 't is hier toch niet als bij onze bondselftallen
Ook roept men, als op kinds niveau, "maar zullie spelen vals"
doch ook hun eigen acties zijn toch niet altijd even mals
Maar 't kinderachtigst is nog wel: " 'k doe lekker niet meer mee"
da's poepen zonder drukken, ook bekend als diarree
Bezint eer ge begint is dan bij deze het advies
En hij die daar niet aan wil kan niet tegen zijn verlies
Zoals aan alles komt hier ook een passend einde aan
meen je dat deze schoen je past, trek hem dan toch maar aan
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Man Seyffardt, je geeft er weer een leuke draai aan. Het heeft niets temaken met niet tegen verlies kunnen of vals spelen maar alles met vermoeidheid. Moe om elke keer eindeloze discussies aan te gaan met een clubje extreemrechtsen die een nimmer aflatende stroom xenofoob populisme over dit forum uitbraken. Dat de meerderheid van de forumleden voor polarisatie, uitsluiting en zelfs deportatie is maakt niet dat ze gelijk hebben. Om Kevin te citeren: het is juist op een forum over WO2 een schande dat zoveel mensen zulke denkbeelden uitdragen. Dit is eerder aangedragen en dan krijg ik het verwijt dat je dat niet kunt vergelijken. Op msn zelfs een forumlid - hij weet zelf wie ik bedoel - die stelde dat het verschil is dat de joden het slachtoffer waren van een haatcampagne "maar de marokkanen zijn echt zo"! En maar schoppen tegen alles wat allochtoon is, en maar zeiken over de islam, en alles komt door links. En links dat is op dit forum iedereen die milder is dan Verdonk en Wilders. Dat ben ik zat en dat houdt in dat ik simpelweg zeg wat ik van jullie vind en verder niet in discussie ga want dat is bij jullie totale tijdverspilling. En wat jij daar verder van vindt zal mij verder een zorg zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja maar Harro, deze mensen hebben bijzonder veel goede eigenschappen in zich. Misschien uiten die mensen dat, in jouw ogen, verkeerd, maar het is wel zo.

Ondertussen maak jij jezelf schuldig aan veel rechtser gedrag dan deze mensen zelf. Je poogt ze namelijk keer op keer het zwijgen op te leggen. Het is deze mentaliteit, in een democratisch jasje gestoken, waar zo ontzettend voor gewaakt moet worden.

Meestal zien we dit effect andersom ontstaan: uit goede (en daarmee bedoel ik in dit geval linkse en sociale) bedoelingen ontstaat de drang om dingen te beschermen en daarmee soms zelfs dingen te vernietigen (dit is het rechtse gedachtegoed). De kern was echter goed.
Jij, daarentegen, doet iets heel anders. Je praat mooi en houdt je aan allerlei linkse regels. Ondertussen ben je echter bezig met het snoeren van monden en veinzen dat je niets verkeerd doet.

Goed en kwaad schuilt voornamelijk in de intenties van iemands handelen. Late we onszelf niet drukker maken dan nodig is om mensen die nog jong zijn en niet beter weten. Het lijkt me veel belangrijker om mensen die wel beter (horen te) weten, zoals een verschaeve van indertijd, te berispen.

p.s. Mooi gezegd Seyffard.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:Man Seyffardt, je geeft er weer een leuke draai aan. Het heeft niets temaken met niet tegen verlies kunnen of vals spelen maar alles met vermoeidheid. Moe om elke keer eindeloze discussies aan te gaan met een clubje extreemrechtsen die een nimmer aflatende stroom xenofoob populisme over dit forum uitbraken. Dat de meerderheid van de forumleden voor polarisatie, uitsluiting en zelfs deportatie is maakt niet dat ze gelijk hebben. Om Kevin te citeren: het is juist op een forum over WO2 een schande dat zoveel mensen zulke denkbeelden uitdragen. Dit is eerder aangedragen en dan krijg ik het verwijt dat je dat niet kunt vergelijken. Op msn zelfs een forumlid - hij weet zelf wie ik bedoel - die stelde dat het verschil is dat de joden het slachtoffer waren van een haatcampagne "maar de marokkanen zijn echt zo"! En maar schoppen tegen alles wat allochtoon is, en maar zeiken over de islam, en alles komt door links. En links dat is op dit forum iedereen die milder is dan Verdonk en Wilders. Dat ben ik zat en dat houdt in dat ik simpelweg zeg wat ik van jullie vind en verder niet in discussie ga want dat is bij jullie totale tijdverspilling. En wat jij daar verder van vindt zal mij verder een zorg zijn.
Inderdaad zullen er wel eens ongenuanceerde uitspraken worden gedaan, of hier of op msn maar ben je daar zelf ook niet schuldig aan?
Je hebt het over "deportatie" maar ik neem aan dat je het over uitzetting van vreemdelingen hebt, terwijl deportatie toch een subtiele verwijzing is naar de jodenvervolging/ holocaust is.

Niet alles komt door links, nee het waren juist de fabrieksdirecteuren die goedkope arbeidskrachten naar Europa haalden om hun winsten te verhogen.
Wel links was het ruimhartige vluchtelingenbeleid van eind jaren 70 en de jaren 80
Ook heel links was het jarenlang gevoerde beleid om problemen rond vreemdelingen niet bij naam te noemen en zo konden deze problemen voortwoekeren.
Als voorbeeld neem ik dan de toch redelijk linkse krant Parool die pas eind jaren 80 schreef dat de probleemjongeren Marokkaan waren, daarvoor sprak men alleen over "probleemjongeren" zonder het beestje bij zijn naam te noemen.

Dan nog de demonisering van Pim Fortuyn, waren het niet de "linkse" politici die door hun haatcampagne het klimaat schiepen voor zijn uiteindelijke moord, al is zo iets moeilijk aan te tonen.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Arjen schreef:Ondertussen maak jij jezelf schuldig aan veel rechtser gedrag dan deze mensen zelf. Je poogt ze namelijk keer op keer het zwijgen op te leggen. Het is deze mentaliteit, in een democratisch jasje gestoken, waar zo ontzettend voor gewaakt moet worden.
Onzin. Waar, wanneer en hoe probeer ik dat dan? Nergens leg ik iemand het zwijgen op of doe een poging daartoe- tenzij iemand letterlijk de Holocaust ontkent. En dat is momenteel niet aan de orde. Wat ik wel doe is mensen met extreemrechtse babbels van repliek dienen en aangezien dit betekent dat ik (en enkele andere forumleden met vergelijkbare opvattingen) hierdoor tegen een muur praten van xenofoben die toch geen millimeter wijken, ontaardt dit telkens in eindeloze discussies in eindeloze topics en die zinloze, tijdrovende dialogen ben ik zat, zoals ik hierboven al aangaf.
Arjen schreef:Meestal zien we dit effect andersom ontstaan: uit goede (en daarmee bedoel ik in dit geval linkse en sociale) bedoelingen ontstaat de drang om dingen te beschermen en daarmee soms zelfs dingen te vernietigen (dit is het rechtse gedachtegoed). De kern was echter goed.
Jij, daarentegen, doet iets heel anders. Je praat mooi en houdt je aan allerlei linkse regels. Ondertussen ben je echter bezig met het snoeren van monden en veinzen dat je niets verkeerd doet.
Hier maak jij geen onderscheid tussen rechts en extreemrechts en die grens leg ik zelf wel. Er is ansich inderdaad niets mis met rechts gedachtengoed maar wel met extreme populistische varianten daarop die de groeiende polarisatie tussen bevolkingsgroepen versterken.
Arjen schreef:Goed en kwaad schuilt voornamelijk in de intenties van iemands handelen. Late we onszelf niet drukker maken dan nodig is om mensen die nog jong zijn en niet beter weten. Het lijkt me veel belangrijker om mensen die wel beter (horen te) weten, zoals een verschaeve van indertijd, te berispen.
Seyffardt: leeftijd 46. Lijkt mij duidelijk de groep die beter horen te weten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

MARKET GARDEN schreef:Inderdaad zullen er wel eens ongenuanceerde uitspraken worden gedaan, of hier of op msn maar ben je daar zelf ook niet schuldig aan?
Je hebt het over "deportatie" maar ik neem aan dat je het over uitzetting van vreemdelingen hebt, terwijl deportatie toch een subtiele verwijzing is naar de jodenvervolging/ holocaust is.
Het is juist andersom. Mensen die beweren dat uitzetting van illegale vreemdelingen en het terugsturen van Marokkaanse Nederlanders "naar hun eigen land" geen deportatie zijn maken zich schuldig aan het subtiel verdraaien van de werkelijkheid.

de·por·ta·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het deporteren
2 gedwongen tocht naar een andere plaats => ballingschap

de·por·te·ren (ov.ww.)
1 naar een ballingsoord, strafkolonie, concentratiekamp brengen

En verbannen, een gedwongen tocht naar een andere plaats, dat is precies waar het over gaat. Maar omdat deporteren door de oorlog zo naar klinkt noemt men dit liever anders.

Maar zoals al geschreven, ik ben die eindeloze en uitzichtloze discussies zat. Of dat kinderachtig "ik doe niet meer mee" is zal mij een zorg zijn. Verwacht dus verder geen antwoorden.
Laatst gewijzigd door Harro op 19 okt 2006, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik hoor alweer dat ik tegen een muur van een diversus putofoob praat, die toch geen millimeter wijkt, dit ontaardt telkens in eindeloze discussies in eindeloze topics.

Er is een heleboel mis met rechts gedachtengoed. Voornamelijk dat de mooie kern die het had door angst zo vervormd is dat er een vrijheidsbeperkend, en soms vernietigend antwoord komt op een "bedreiging". extreem rechts is iets heel anders. Hier zit helemaal geen mooie kern in. Extreem rechts is slechts een poging de massa te controleren door het zaaien van angst. En dat is wat jij doet, Harro. Je versterkt de polarisatie tussen verschillende gedachtengangen. Dat is gelijk ook waarom je zo bang bent van andersdenken, want die zouden wel eens niet vatbaar kunnen zijn voor je bangmakerij.

Hoe oud ben je eigenlijk Harro, en weet je wat een proxy is?
Laatst gewijzigd door Arjen op 19 okt 2006, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Arjen schreef:Hoe oud ben je eigenlijk Harro, en weet je wat een proxy is?
De eerste vraag is tegen de forumregels maar het antwoord is 33. Ik weet wat een proxy is maar het ontgaat mij volledig wat dit ertoe doet. Overigens ben ik niet "bang" voor anders denkenden, ik heb alleen een grote afkeer van het toenemende rechtspopulistisch xenofobe gedrag op dit forum - juist omdat het een forum over WO2 is. "Die zouden weleens niet vatbaar kunnen zijn", wat een flauwekul. Dat ze niet vatbaar zijn is duidelijk en is de basis voor de ellenlange discussies waar ik geen zin meer in heb.

Het "zaaien van angst", Arjen, waar heb je het in vredesnaam over? Waar en hoe zaai ik angst? :?

"Putofoob" moet je even uitleggen. Het is onhandig als iemand mij beschrijft met een woord dat niet in de Van Dale staat en met google geen enkele hit geeft. Het staat interessant zo'n moeilijk woord Arjen, maar wat is het? :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik zal ophouden met interessant doen met moeilijke woorden wanneer jij dat ook doet, en het zaaien van angst doe je zelfs in je laatste post weer:
Overigens ben ik niet "bang" voor anders denkenden, ik heb alleen een grote afkeer van het toenemende rechtspopulistisch xenofobe gedrag op dit forum - juist omdat het een forum over WO2 is. "Die zouden weleens niet vatbaar kunnen zijn", wat een flauwekul. Dat ze niet vatbaar zijn is duidelijk en is de basis voor de ellenlange discussies waar ik geen zin meer in heb.
En ik ben blij dat je toe hebt gegeven dat je weet wat een proxy is, dat maakt wat mij betreft het een en ander duidelijk. In ieder geval ben je oud genoeg om te beter te (horen te) weten.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Je gebruikt een woord dat niet bestaat omdat ik "moeilijke woorden" gebruik en over het nut van je vraag over een proxy geef je verder geen uitleg? Je ben niet goed bij je hoofd. Maar dat ik dat nu zeg daarover heb je straks vast ook weer een heel verhaal. Het zal allemaal wel. Vanaf nu zeg ik wat ik van jullie vind en verder geen discussie want dat is verder zinloos. Dus wens ik jullie verder veel plezier met het polariseren (oei, moeilijk woord) van onze samenleving met jullie xenofobe (oei, nog een moeilijk woord) gedrag.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gesloten