Afscheid britse tolerantie.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Afscheid britse tolerantie.

Bericht door THOR »

Nog nooit was het debat rond religie en de symbolen daarvan zo hevig in Groot-Brittannie.
Het land dat tot voor kort heilig geloofde in een multiculturele samenleving lijkt daar nu razendsnel afscheid van te willen nemen.
Jarenlang werden etnische gemeenschappen aangemoedigd om vooral hun eigen normen en waarden te behouden en eigen scholen te stichten.
En de regering ging heel ver om hen te vrijwaren van religieuze of rassendiscriminatie.
Maar sinds ex-minister van Buitenlandse Zaken,Jack Straw,zei dat hij vindt dat moslimvrouwen de sluier af dienen te doen op het werk,vragen steeds meer Britse politici zich af of het systeem niet te ver is doorgeschoten.
Zo eiste een onderminister gisteren het ontslag van een lerares die weigert op school haar sluier af te doen.
Zijn we door onze pogingen om te vermijden dat we 1 Britse identiteit en cultuur opdringen,opgezadeld met gemeenschappen die in isolatie van elkaar leven? vroeg minister Ruth Kelly zich onlangs af.
De anglicaanse kerk ging zelfs zo ver om te stellen dat de multiculturele samenleving een gevaar vormt.
Politieke correctheid zou tot een aantasting leiden van de normen en waarden waarop het eiland is gesteld.
Christenen zijn tegenwoordig net zo snel op hun teentjes getrapt als moslims als ze zich in hun geloof aangetast voelen.
Een grondstewardess van Britisch Airways klaagt het bedrijf wegens religieuze discriminatie aan nadat zij op nonactief was gesteld omdat ze het kruisje dat op haar borst bengelde,niet onder haar kleding wilde dragen.
Niemand die weet hoe de gemoederen weer tot bedaren te brengen.
Mogelijk dat het plan om religieuze scholen te verplichten om ten minste een kwart andersgelovigen op te nemen soelas biedt.
In de praktijk zal dat plan lastig genoeg zijn:men kan al niet voorkomen dat er steeds meer witte en zwarte scholen ontstaan.

Bron: de telegraaf 16-10-2006
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Grappig he?
Men is zo druk bezig met zichzelf te onderscheiden van elkaar door middel van een geloof, symbolen en etnische achtergronden dat men helemaal vergeet dat we eigenlijk 1 ras zijn. En nu gaat er ellende ontstaan door het gemaakte onderscheid. Het grasppigste is dat precies de mensen die zichzelf zo af hebben willen scheiden aan het einde van het verhaal degenen zijn die gaan klagen dat die scheiding er is en dat ze zo graag bij de groep willen horen.

Pas daarna zal blijken dat het eigenlijk de angst was er niet bij te horen wat die mensen ertoe "dwong" zichzelf op die manier af te scheiden. Een soort pre-emptive strike zal ik het maar noemen...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Over de scholen gesproken.
Alle bijzondere scholen zouden afgeschaft moeten worden,want die belemmeren de integratie van de allochtonen.
Nu zondert men zich af,wat zeker slecht is voor de verstandhouding met de rest van de bevolking.
Iedereen naar de openbare school zodat men van jongs afaan met andere culturen in contact komt en dus meemaakt dat de gele zwarte enz. medemens toch niet zoveel verschild.
Kijk en dat bevorderd nou de integratie van de allochtonen heren/dames politicie!!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Arjen schreef:Grappig he?
Men is zo druk bezig met zichzelf te onderscheiden van elkaar door middel van een geloof, symbolen en etnische achtergronden dat men helemaal vergeet dat we eigenlijk 1 ras zijn. En nu gaat er ellende ontstaan door het gemaakte onderscheid. Het grasppigste is dat precies de mensen die zichzelf zo af hebben willen scheiden aan het einde van het verhaal degenen zijn die gaan klagen dat die scheiding er is en dat ze zo graag bij de groep willen horen.

Pas daarna zal blijken dat het eigenlijk de angst was er niet bij te horen wat die mensen ertoe "dwong" zichzelf op die manier af te scheiden. Een soort pre-emptive strike zal ik het maar noemen...
Kijk eens,ben met arjen eens :)
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Maar men is het ook zat met de tolerantie allochtonen.
Want het is toch van het zotte dat een lerares met een sluier les kan geven,al is dat op een zwarte school.
Men is compleet doorgeschoten,en men komt er op terug zo te zien.
Zeer begrijpelijk allemaal,de nieuwe inwoners moeten zich aanpassen aan het land en niet anders om!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Of is het andersom, en moeten we gewoon de waarde van die symbolen vergeten? Dan maakt het allemaal niets meer uit en bestaat die hele scheiding niet.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Bij mij op school hebben ze altijd een héle grote bek, staan ze met een hele groep in de hal, op het plein, willekeurige mensen uit te schelden.
Zeg één keer iets terug, en dan is eht van: 'Ik pak jou gek, walla ik klap jou!'

Had vorig jaar ook ruzie met de hele kliek, komen nooit alleen.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wouter schreef:Bij mij op school hebben ze altijd een héle grote bek, staan ze met een hele groep in de hal, op het plein, willekeurige mensen uit te schelden.
Zeg één keer iets terug, en dan is eht van: 'Ik pak jou gek, walla ik klap jou!'

Had vorig jaar ook ruzie met de hele kliek, komen nooit alleen.
I rest my case
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Psst, het is: Jalla.

En welke case rest je, Harro?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wel mijn mening, geen discussie. Ik kan het zonder moeilijke woorden toch niet uitleggen :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Je bedoelt dat je je woorden niet kunt onderbouwen maar slechts eventjes iemand een hak wilde zetten? Dat is tegen de forum regels Harro.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik kan het prima onderbouwen. Wat ik bedoel is al zovaak ter sprake gekomen op dit forum in tientallen discussies over Marokkaanse jongeren dat ik geen zin heb om het opnieuw te herhalen om vervolgens weer een eindeloze discussie te voeden waarin de grote groep forumleden die anti-moslim zijn hun ei kwijt kunnen. Je gebruikt de zoekfunctie maar O-)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Waarom voedt je dit topic dan el met je negatieve post(s)?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ach, omdat ik weet dat jij niet in staat bent dan niet te reageren. En dat ga jij zo dadelijk vast onderstrepen ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Je beseft dat je hiermee prijsgeeft dat je doelbewust bepaalde posts plaatst om bepaalde reacties van mensen uit te lokken?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie