Verwijzing WO2 wekt woede Verdonk...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Verwijzing WO2 wekt woede Verdonk...

Bericht door Harro »

NOS-TT - Minister Verdonk is uitgevallen tegen het Kamerlid Tineke Huizinga can de ChristenUnie. Die zegt dat het uitzetten van asielzoekers soms doet denken aan het ophalen van joden in de Tweede Wereldoorlog. In de Kamer noemde Verdonk die vergelijking "schandalig".

Verdonk vindt het bovendien ergerlijk dat Huizinga haar uitspraken vanavond doet in Netwerk en niet in de Kamer.

Huizinga zei dat ze niets van Verdonks woede begrijpt. Ze wilde Verdonk niet op één lijn stellen met de Duitsers, maar alleen zeggen dat ouderen schrikken als 's ochtends een huis in hun straat leeg is als de mensen daar zijn weggehaald.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Een onhandige uitspraak...
En als de asielzoekers van de overheid niet meer mogen blijven, dan moeten ze weg. Kan je moord en brand om gaan schreeuwen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

De joden mochten van de Duitsers ook niet blijven en die waren destijds de overheid - met steun van Nederlandse ambtenaren natuurlijk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Sorry, een beetje onvolledig, op logische, accepteerbare en gegronde redenen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bovendien gaat het niet om de redenen waarom ze weg moeten maar de wijze waarop ze uit onze samenleving verdwijnen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harro schreef:Bovendien gaat het niet om de redenen waarom ze weg moeten maar de wijze waarop ze uit onze samenleving verdwijnen.
Hoe moeten ze dan weg gaan?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Blijkbaar op een manier die ouderen niet aan het afvoeren van joden doet denken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Jij hebt ook eventjes geen inspiratie meer hé, Harro.. :mrgreen:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Gaat het hier dan om wat ik vind wat er moet gebeuren?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:De joden mochten van de Duitsers ook niet blijven en die waren destijds de overheid - met steun van Nederlandse ambtenaren natuurlijk.
Vind er nog wat verschillen, de gedeporteerde joden die volgens mij ook met behulp van de Joods raad op transport gingen werden afgevoerd zonder enige vorm van proces en met de bedoeling vernietigd te worden.

Asielzoekers hebben recht op een procedure waarin de mogelijkheid bestaat dat ze een verblijfsvergunning, inkomen en woonruimte krijgen.
Uiteraard is het doel niet vernietiging maar uitzetting naar thuisland.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maakt dat de wijze waarop ze verdwijnen anders? Een leeg huis is een leeg huis. Het blijft deportatie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:Maakt dat de wijze waarop ze verdwijnen anders? Een leeg huis is een leeg huis. Het blijft deportatie.
Ik kan een eind met Harro mee, maar zeg het liever anders.

Het eindresultaat is hetzelfde, het lege huis.

De wijze van ophalen en het hele traject daar naar toe is anders;

* Geen afgezet huizenblok met soldaten / honden.
(al zal dat niet bij alle Joden gebeurd zijn)
* Geen procedure met beroepsmogelijkheden vooraf.
* Geen vluchtelingenstatus met vergoedingen voor levensonderhoud.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik vraag me altijd af wat mensen het idee geeft dat ze de baas kunnen spelen over een ander. Welk verderfelijk gedachteslecht ligt hieraan ten grondslag? En welke extreem rechtse figuur durft dit als handvest te gruiken om mensen hun leven te laten leiden zoals ze zelf willen?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Interessant. Het zijn immers de democratisch gekozen vertegenwoordigingen die besluiten dat uitgeprocedeerde asielzoekers niet in Nederland mogen blijven en dus niet het leven mogen leiden zoals ze dat zouden willen. Zij spelen volgens jouw definitie de baas over asielzoekers. Dus de regering en ons parlement zijn extreemrechts in jouw ogen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

De vergelijking trekken met de Joden deportatie vind ik nergens op slaan. Het maakt niet uit op wat voor manier de uitgeproduceerde asielzoeker het land wordt uitgezet want het huis blijft nadien leeg..en ik snap deze manier best want als je de buurt van tevoren vriendelijk inlicht dan is de kans groot dat de betreffende asielzoeker(s) in de illegaliteit onderduiken.
Plaats reactie