Verwijzing WO2 wekt woede Verdonk...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Toch is dat waar Kamerlid Huizinga voor pleit: dat uitgeprocedeerde asielzoekers voor hun uitzetting afscheid kunnen nemen van de buurt. Dat vertelde ze gisteravond in Netwerk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Harro schreef:Toch is dat waar Kamerlid Huizinga voor pleit: dat uitgeprocedeerde asielzoekers voor hun uitzetting afscheid kunnen nemen van de buurt. Dat vertelde ze gisteravond in Netwerk.
Persoonlijk snap dat ik dat allemaal best maarja hoe zou je zoiets dan moeten regelen? ik geloof niet dat het werkt
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Harro schreef:Toch is dat waar Kamerlid Huizinga voor pleit: dat uitgeprocedeerde asielzoekers voor hun uitzetting afscheid kunnen nemen van de buurt. Dat vertelde ze gisteravond in Netwerk.
Ik denk dat dat niet het beste is want de meeste Asielzoekers zullen daar dan gebruik van maken, oftewel gauw ontsnappen!

Trouwens, de asielzoekers die hier komen, weten dat de kans er is dat ze uit worden gezet, dus waarom gaan ze dan tegenstribbelen etc etc.. ? Daarom moet de marechaussee de asielzoekers harder aanpakken!

Als je Netwerk toen hebt gevolgd, is er ook gezegd dat er ook asielzoekers waren die gewoon niet moeilijk deden en gewoon uit zichzelf weggingen! Daar is dus niemand bij geweest die ze in de handboeien heeft geslagen, of erger!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Volgens mij heb je het over een andere Netwerk uitzending. Het gaat hier niet om boeien of asielzoekers die moeilijk doen, maar om de emoties van buurtbewoners die 's ochtends ontdekken dat hun buren zijn weggehaald. Dit gebeurt namelijk vooral 's nachts tussen drie en vier. Vooral oudere mensen, die de oorlog hebben meegemaakt, vinden dit een schokkende werkwijze en trokken hierover aan de bel bij Huizinga.

Ik vermoed dat je in de war bent met de Kamervragen over de werkwijze van de Koninklijke Marechaussee . Hierover zond Netwerk vorige week twee programma's uit. Hierin kwam eveneens een uitzettingszaak aan bod waarbij een gezin in de nacht was afgevoerd naar Schiphol. Een emotionele vriendin van de familie ontdekte dat ze met zoveel haast waren weggehaald dat de epilepsie medicijnen van de jongste dochter waren achtergebleven. Dit resulteerde op Schiphol en in het vliegtuig in een zware, bijna fatale epilepsie aanval bij het tienjarige meisje.

Overigens...
dennisb schreef:Trouwens, de asielzoekers die hier komen, weten dat de kans er is dat ze uit worden gezet, dus waarom gaan ze dan tegenstribbelen etc etc.. ? Daarom moet de marechaussee de asielzoekers harder aanpakken!
Omdat ze wanhopig zijn en bang voor wat hen bij terugkomst te wachten staat? Omdat ze in hun thuisland totaal geen toekomst hebben en hier wel? Harder aanpakken dan nu al het geval is. Wat stel je voor, nog grovere schending van de mensenrechten?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Omdat ze wanhopig zijn en bang voor wat hen bij terugkomst te wachten staat? Harder aanpakken dan nu al het geval is. Wat stel je voor, nog grovere schending van de mensenrechten?[/quote]


1. Sorry, ik denk dat ik het verkeerde voor me heb ja, ik had de uitzending met dat meisje gezien!

2. Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel, als mensen tegenstribbelen, dan is het ergens toch logisch dat de marechaussee harder te werk gaat..

Overigens hoeven ze de asielzoekers niet nog harder aan te pakken, maar ik vind dat de mensen wel hard aanmoeten worden gepakt, als ze tegenstribbelen, en slaan en schoppen etc..
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Waar we als Nederland cq Europa op uit zijn is egoïsme: wij hebben het goed en zij niet. Dat is pech voor hun. Hadden ze maar niet in Afrika geboren moeten worden. Hetzelfde Afrika waar Europa overigens als kolonisator eeuwenlang stinkend rijk is geworden. Maar dat is een heel andere discussie. De vraag is hier of Huizinga en de mensen die bij haar klagen een punt hebben als ze stellen dat het 's nachts afvoeren van mensen een kwalijke manier van handelen is die inderdaad doet denken aan het afvoeren van joden in WO2. En dan niet de redenen om ze op te halen maar de manier waarop we dit doen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Harro schreef:Waar we als Nederland cq Europa op uit zijn is egoïsme: wij hebben het goed en zij niet. Dat is pech voor hun. Hadden ze maar niet in Afrika geboren moeten worden. Hetzelfde Afrika waar Europa overigens als kolonisator eeuwenlang stinkend rijk is geworden. Maar dat is een heel andere discussie. De vraag is hier of Huizinga en de mensen die bij haar klagen een punt hebben als ze stellen dat het 's nachts afvoeren van mensen een kwalijke manier van handelen is die inderdaad doet denken aan het afvoeren van joden in WO2. En dan niet de redenen om ze op te halen maar de manier waarop we dit doen.
Mja, het woord Europa is gevallen.
Ik denk dat de toestand in België niet zo veel verschilt als die in Nederland. Alleen kan ik niet akkoord gaan dat die vreselijke vergelijking gemaakt wordt met Joden deportaties gedurende WO II.

Ik vind dat dit niet door de beugel kan : ik meen dat er in Nederland (zoals in België) op democratische wijze een wet tot stand gekomen is die de opvang en de procedure van asielzoekers regelt. Waarom ? Om te voorkomen dat West-Europa - al of niet veroorzaakt door diezelfde Westeuropeanen - opdraait voor alle ellende in o.a. Afrikaanse landen. M.a.w. alle noodlijdende asielzoekers kunnen hier niet opgevangen worden.

Het grote verschil met de deportaties en uitroeiingen gedurende WO II ligt in het feit dat die asielzoekers hier grosso modo nog een menswaardige opvang krijgen.

Dat ouderen dit griezelig vinden dat uitgeprocedeerde asielzoekers 's nachts opgehaald worden om terug te keren naar hun land, kan ik begrijpen. Denk er ook even over na dat het heel wat erger zou zijn moesten deze ophalingen overdag gebeuren. Gegarandeerd rellen door o.a. onruststokers.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Ookal gebeurde zoiets overdag dan was ut toch weer niet goed. Feit is gewoon dat de meeste mensen zoiets helemaal niet willen zien.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:Maakt dat de wijze waarop ze verdwijnen anders? Een leeg huis is een leeg huis. Het blijft deportatie.
Als je het woord in de Dikke van Dale opzoekt heb je gelijk, en er is niemand die je kan verbieden om het afvoeren van vluchtelingen deporteren te noemen. Sterker nog niemand heeft het RECHT je dat te verbieden.

Toch wil ik je het commentaar van rabbijn Soetendorp in deze kwestie (Gelderlander 20-10-2006) niet onthouden:

Bij jodenvervolging was 'een leeg huis' het voorportaal van de dood;
nu gaat het om terugkeer naar een, al dan niet terecht, veilig bevond-
en land van herkomst. Onvergelijkbare zaken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Iedereen, inclusief Soetendorp en Verdonk, valt over Huizinga heen omdat ze haar woorden verdraaien cq niet goed lezen. Ze vergelijkt het uitzetbeleid niet met de jodenvervolging. Ze vergelijkt het afvoeren van asielzoekers niet met het afvoeren van joden en het daaraan verbonden noodlot. Ze stelt enkel dat de manier waarop de asielzoekers in het holst van de nacht werden opgehaald voor de buurtbewoners, en dan met name zei die de oorlog meegemaakt hebben, hetzelfde overkomt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Harro schreef:Iedereen, inclusief Soetendorp en Verdonk, valt over Huizinga heen omdat ze haar woorden verdraaien cq niet goed lezen. Ze vergelijkt het uitzetbeleid niet met de jodenvervolging. Ze vergelijkt het afvoeren van asielzoekers niet met het afvoeren van joden en het daaraan verbonden noodlot. Ze stelt enkel dat de manier waarop de asielzoekers in het holst van de nacht werden opgehaald voor de buurtbewoners, en dan met name zei die de oorlog meegemaakt hebben, hetzelfde overkomt.
Nou, dan ben ik het er nog steeds niet mee eens.

Ten eerste geef ik Killroy helemaal gelijk!!

Ten tweede, denk ik dat het ook het beste is om het 's nachts te doen, stel dat er overdag mensen bij zijn, najah ik denk niet dat het leuk is om daar bij te zijn. En er is een grotere kans op rellen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dus de meerderheid op dit forum vindt dat je ongewenste vreemdelingen 's nachts moet afvoeren omdat het geen prettig gezicht is en mogelijk problemen geeft met mensen die er tegen zijn. Dat is duidelijk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:Iedereen, inclusief Soetendorp en Verdonk, valt over Huizinga heen omdat ze haar woorden verdraaien cq niet goed lezen. Ze vergelijkt het uitzetbeleid niet met de jodenvervolging. Ze vergelijkt het afvoeren van asielzoekers niet met het afvoeren van joden en het daaraan verbonden noodlot. Ze stelt enkel dat de manier waarop de asielzoekers in het holst van de nacht werden opgehaald voor de buurtbewoners, en dan met name zei die de oorlog meegemaakt hebben, hetzelfde overkomt.
Hmmmmmm heeft iemand de letterlijke tekst van Huizinga? Er is inderdaad wel verschil tussen klagen over de manier van afvoeren en het afvoeren vergelijken met de jodenvervolging.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Harro schreef:Dus de meerderheid op dit forum vindt dat je ongewenste vreemdelingen 's nachts moet afvoeren omdat het geen prettig gezicht is en mogelijk problemen geeft met mensen die er tegen zijn. Dat is duidelijk.
Ja, ik tenminste wel!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Heeft dat niet een hoog "als ik mijn ogen sluit dan is het er niet" gehalte dan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie