Afscheid britse tolerantie.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

THOR schreef:
Arjen schreef:nou, ik probeerde eigenlijk voor mezelf duidelijk te maken waar jij de drempel legt zeg maar. Het niet zien van de ogen vindt je blijkbaar niet erg, evenzo met een kale kop. Een vredespijp, klompen en een veer in het haar ook niet.
Ik begin dan ook te vermoeden dat het je niet gaat om dingen die te maken hebben met musicale stijlen of ethnische minderheden.

Als het nu om een joodse rabbi ging met van die dreadlocks? Dan zie je, mede dankzij de baard ook alleen maar de ogen. Zou dat net zo erg zijn?

Los hiervan vindt ik het ook jammer als vrouwelijk schoon verstopt wordt hoor. ;)
Dit is gewoon oever loos gezever!
Je gaat niet in op mijn opmerking van het lesgeven met een sluier om.
Geef eerst daar maar een mening over,dan praten we wel verder.
Dus,..........lesgeven met een sluier om moet volgens arjen kunnen?
Ik begrijp niet zo goed hoe ik een mening moet geven over iets waarvan ik nog niet precies weet waar je probleemstelling ligt.
Is jouw probleem het feit dat alleen de ogen zichbaar zijn, of juist het feit dat dit komt door die sluier?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Het is maar beter dat ik jou ff links laat liggen :wink:

Als een ander hier op voort zou willen gaan prima!

P.s. VERDONK wil de boerka verbieden.
CDA,VVD,groep WILDERS en de PARTIJ VOOR DE VRIJHEID zijn voor.
Volgens mij ben ik enkele vergeten,maar zie NOS TT.

Gezien het terrorisme bestrijding is dit nou zo gek niet.
Trouwens het is een pressiemiddel van de moslim-radicalen,om het hoofddoek,(is ook verboden in enkele moslimlanden),sluier en boerka door te drukken.
De gematigde moslims willen er niet aan,en het is ook zeer onpraktisch in het dagelijks leven.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

THOR schreef:P.s. VERDONK wil de boerka verbieden.
Ik snap de discussie eigenlijk niet zo goed. In Nederland is er een wet tegen vermomming. Je mag niet onherkenbaar over straat. Je mag echter wel een boerka dragen, maar alleen als je niet onherkenbaar bent? Ik zou echter wel de eerste persoon met een boerka willen zien die toch herkenbaar is. Lijkt me een knap staaltje.

En dan hebben we de grondwet nog, die zegt dat je vrijheid van godsdienst hebt, waardoor een boerka helemaal niet te verbieden is, aldus Verdonk. Want zij heeft een half jaar geleden ofzo op verzoek van Wilders de mogelijkheden bekeken.

Kortom, een boerka mag, maar alleen binnenshuis en in de moskee?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het probleem is dat de wet tegen vermomming waar het de burka betreft botst met onze vrijheid van godsdienst. Omdat vrijheid van godsdienst in de grondwet staat gaat die voor vermomming want dat is een gewone wet. Dus zou een burka overal mogen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het lijkt me een complexe zaak. Is er al jurisprudentie over dat jij weet?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat zou je motorway moeten vragen maar die zit niet meer op dit forum. Als advocaat weet hij zeer veel over die zaken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

De dames/heren zijn dat aan het onderzoeken of het mogelijk is.
Als mijn geheugen goed is........heeft de kamer zijn goedkeuring een tijdje geleden gegeven.
Maar men reageerde niet...............
Maar kijk eens op NED 1 of 2 zie TT.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik zit in teletekst, maar ik zie niets over hoofddoekjes of boerka's. Welke pagina moet ik openen?
102 Teletekst vr 20 okt
INDEX N O S J O U R N A A L 1/1

Toch minder Turkse stemmen PvdA,CDA 103
Burgemeesters slaan gratis boek af. 104
130 militairen extra naar Uruzgan.. 105

Staking BBA-chauffeurs gaat verder. 106
Zaak bewaking Hirsi Ali moet over.. 107
Zalm:jacht op Verdonk is geopend... 108

Bouwstop Almere maakt geen indruk.. 109
Problemen bij trein- en wegverkeer. 110
Kamer wil rijbewijs sneller afnemen 111

EU-top in Finland in teken energie. 121
N-Koreanen vieren succes kernproef. 122
Falende zender oorzaak vliegramp... 123
************kort nieuws 1/2 ***********
Talpa gaat 24 uur per dag uitzenden 120
Bestuurder dodelijk ongeluk dronken 120
Uitgever Pieter Kluitman overleden. 120
************kort nieuws 2/2 ***********
Konvooi Haniyeh in Gaza beschoten.. 130
Gewonde bij Bonn door meteoriet.... 130
8,5 ton coke in speedboten Colombia 130
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Hallo proos.
Dat kan wel kloppen dat je niets vond op NED 1 of 2,het staat namelijk op RTL4.
Op de volgende pagina`s: p113 en p126.
P126 moet je hebben,want daar staat de dat de kamer al enige maanden geleden een verbod had goedgekeurd.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Okee, dat scheelt. Lijkt een beetje op een verkiezingsstunt van Zalm, want dit is echt een half jaar geleden door Verdonk al eens onderzocht.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dan lijkt het me de moeite waard om er nog eens overnieuw naar te kijken om uit te vinden wat de waarheid is...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

De waarheid is dat het moeilijk in elkaar zit en er niet een universele waarheid hoeft te zijn.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Het ligt eraan hoe je de burka ziet:

- Zie je het als een manier van godsdienstuiting
- Zie je het als een vorm van vrouwendiscriminatie

wordt een eeuwige discussie...

779
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik denk dat je nooit iedereen tevreden kunt stellen. Dat is ook waarom er zoveel politieke partijen zijn om uit te kiezen. Wat ik vervelender vind is dat we dus eigenlijk inconsistente wetten hebben, die elkaar tegenspreken en je dus eigenlijk niet zeker weet of het wel of niet mag. Dat gedogen moet ook afgelopen zijn: maak dan minder strenge wetten als je dingen toe wilt staan.

Daarom was ik benieuwd of er jurisprudentie oid was aangaande boerka's. Hoop dat er in ieder geval iets besloten gaat worden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Proos schreef:De waarheid is dat het moeilijk in elkaar zit en er niet een universele waarheid hoeft te zijn.
Natuurlijk is er wel een universele waarheid. Als die niet zou bestaan zou ik iedereen aanraden niet meer naar school te gaan. De vraag is of iedereen ermee tevreden zou zijn.
Daarom was ik benieuwd of er jurisprudentie oid was aangaande boerka's. Hoop dat er in ieder geval iets besloten gaat worden.
Er is wel jurisprudentie. Volgens mij is die allen niet relevant bij het vraagstuk. Ik moet toegeven dat het me ook ontschoten is. Uiteindelijk maken die wetten en jurisprudentie niet uit. Waar het om draait is dat mensen niet gedwongen mogen worden om zo'n burka te dragen. Daarna ontstaat de vraag in hoeverre het dragen ervan "uberhaupt door iemand als niet verveld ervaren kan worden en daarna ontstaat de vraag in hoeverre we vervelende dingen zouden kunnen verbieden.

Uiteraard moet dan eigenlijk nog de allereerste vraag beantwoord worden: hoe komen we op het ludieke idee dat willekeurig wie iets te zeggen heeft over wat een ander doet of laat...Maar die vraag schijnt iedereen vergeten te zijn....als niemand die vraag vergeten was zouden we deze discussie natuurlijk ook niet voeren....
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie