Dirtyharry's verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Dat word helemaal mooi! :) Mag dat ook in Nederland? Grenade launcher? Ik dacht dat vol-automatisch in Nederland al niet mocht? :?
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Lees eerste bericht eens man.
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Ik heb het over het schieten van een wapen, daarmee mocht volgens mij alleen semi-automatisch en grendelgeweer.. :wink:
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Justin schreef:Dat word helemaal mooi! :) Mag dat ook in Nederland? Grenade launcher? Ik dacht dat vol-automatisch in Nederland al niet mocht? :?
Justin schreef:Ik heb het over het schieten van een wapen, daarmee mocht volgens mij alleen semi-automatisch en grendelgeweer.. :wink:
@Dirty_harry: Ben benieuwd naar de foto's van de grenade launcher! :D

@Justin: Beetje vage posts... :|
Ten eerste heeft Dirty_harry een wapenvergunning naar eigen zeggen dus mag hij deze spullen hebben en ten tweede; wil jij nu echt beweren dat een M1 Garand een vol-automatisch wapen is??? Grappenmaker, je zult je huiswerk toch echt beter moeten doen... :roll:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

SiNiStEr schreef:
Justin schreef:Dat word helemaal mooi! :) Mag dat ook in Nederland? Grenade launcher? Ik dacht dat vol-automatisch in Nederland al niet mocht? :?
Justin schreef:Ik heb het over het schieten van een wapen, daarmee mocht volgens mij alleen semi-automatisch en grendelgeweer.. :wink:
@Dirty_harry: Ben benieuwd naar de foto's van de grenade launcher! :D

@Justin: Beetje vage posts... :|
Ten eerste heeft Dirty_harry een wapenvergunning naar eigen zeggen dus mag hij deze spullen hebben en ten tweede; wil jij nu echt beweren dat een M1 Garand een vol-automatisch wapen is??? Grappenmaker, je zult je huiswerk toch echt beter moeten doen... :roll:
Ik heb m'n huiswerk gedaan en ik weet heus wel dat een m1 Garand halfautomatisch is, maar ik dacht dat vol automatisch en granaten in NL niet mocht, daar was ik niet zeker van, van die granaten :oops: Maarja weer back on-topic nu :)
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Bericht door jeffreyvanspengen »

SiNiStEr schreef:wil jij nu echt beweren dat een M1 Garand een vol-automatisch wapen is???
nou....

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9&q=garand

:lol:
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

Justin schreef: Ik heb m'n huiswerk gedaan en ik weet heus wel dat een m1 Garand halfautomatisch is, maar ik dacht dat vol automatisch en granaten in NL niet mocht, daar was ik niet zeker van, van die granaten :oops: Maarja weer back on-topic nu :)
Grenade launcher is een hulpstuk om granaten af te vuren, geen granaat zelf dus!

zo eentje dus:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Kun je dat er dan ook opzetten en nog steeds gewoon schieten? Ziet er wel vet uit :)
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

Niet aan te raden denk ik. De granaten werden met speciale 'losse flodders' weg geschoten
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Hoe frequent zijn deze dingen gebruikt dan? Lijkt me namelijk niet erg praktisch als je speciaal een magazijn met losse flodders moet doorladen en dan ook deze er nog op moet zetten samen met het vizier voordat je hem kunt gebruiken.
Dacht zelf altijd dat de kogel die uit het geweer kwam onderop een soort ontsteker zou slaan waardoor de granaat gelanceerd werd. Zelfde principe als een mortier dus waarbij de mortiergranaten onderin de lanceerbuis van de mortier op een pin vallen waardoor hun ontsteker wordt geactiveerd.
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 30 okt 2006, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ze zijn best veel gebruikt, als ik na ga hoeveel je van die hulzen in Hurtgen vind.
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

Weet het niet, maar heb al diverse detector zoekers met restanten gezien..

Hier staat ook een leuk stukje over de launcher.
http://www.inert-ord.net/usa03a/usarg/index.html

Geweer granaten maken gebruik van speciale losse flodders. een kogel zou dwars door de granaat heen gaan en wel erg vervelende gevolgen hebben. De granaten worden dus door de kracht die vrijkomt weg geschoten. De lading van deze patronen is zwaarder dan een gewone losse flodder. Een losse flodder heeft als eigenschap een knal te geven met weinig kracht

Een mortier heeft een eigen drijflading in de staart en kan je vergelijken met een vuurpijl.
Laatst gewijzigd door Dirty harrY op 23 okt 2006, 20:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Weer iets geleerd dan :P
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Je kunt met gewone patronen blijven verder vuren, zelfs met de launcher op het wapen...

Met de M7 launcher moet je echter na elk schot herladen, iets wat met de komst van de M7A1 verholpen werd...
De M7 Launcher werd eveneens geleverd met een nieuws gasbuisstop (met kruis-inkeping) zodat de gastoevoer naar de gas-cilinder werd afgesloten bij de montage van de M7...
De M7 kin je niet monteren als je Garand niet uitgerust is met deze stop....
Voor het afschieten van de granaat moest je echter een special patroon zonder kogelpunt gebruiken...., maar zodar de granaat vertrokken was kon je met gewone munitie verder schieten....

Dit probleem is met de nieuwe granaten opgelost, nu vuren we granaten af met gewone munitie die dwars door de granaat gaan (Bullet Thru)

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

En zo zien die patronen eruit. Links een losse flodder (W.R.A. 30-06) en rechts een aandrijfpatroon voor geweergranaten. (F A 4)

Afbeelding
Plaats reactie