Verwijzing WO2 wekt woede Verdonk...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Harro schreef:Klinkt misschien weer als een extreem voorbeeld, maar we kunnen echt niet allerlei universele mensenrechten op de helling zetten omdat we van een minderheid afwillen. Of het nu uitgeprocedeerde asielzoekers zijn of Marokkaanse probleemjongeren. Je gaat geen menselijke grens verleggen "omdat het niet anders kan".
Met andere woorden: ik ben het volkomen met drs. Keestra en de andere opstellers van het artikel eens.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:
Harro schreef:Klinkt misschien weer als een extreem voorbeeld, maar we kunnen echt niet allerlei universele mensenrechten op de helling zetten omdat we van een minderheid afwillen. Of het nu uitgeprocedeerde asielzoekers zijn of Marokkaanse probleemjongeren. Je gaat geen menselijke grens verleggen "omdat het niet anders kan".
Met andere woorden: ik ben het volkomen met drs. Keestra en de andere opstellers van het artikel eens.

Ik ben ook mens, heb dus ook menselijke grenzen, die liggen anders dan van de opstellers van het artikel.
Ik verwacht, nee vraag of sterker nog ik EIS van mijn overheid dat ze uitgeproduceerde asielzoekers uitzet.

Ze kunnen een door de Nederlandse staat betaalde juridische procedure krijgen, tot die tijd verblijf en levensonderhoud maar als de rechter bepaalt dat er geen grond is om te blijven houd het op.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Koos...
Keestra schreef:Wij mogen onze belangen verdedigen, maar dienen zulke asielzoekers een zorgvuldige, snelle en veilige behandeling te bieden – inmiddels weten we dat de overheid daar vaak niet aan voldoet.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik vind het maar onzin en triest dat ze Verdonk zo afzeiken.. Rita is ook gewoon een mens die gewoon haar werk doet, oke het is geen werk wat iedereen zou willen doen, en het is niet leuk. Maar iemand moet het doen! En ik vind dat ze het goed doet! Regels zijn regels.
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Stravers schreef:Ik vind het maar onzin en triest dat ze Verdonk zo afzeiken.. Rita is ook gewoon een mens die gewoon haar werk doet, oke het is geen werk wat iedereen zou willen doen, en het is niet leuk. Maar iemand moet het doen! En ik vind dat ze het goed doet! Regels zijn regels.
ik ben het volkomen met je eens. :wink:
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:Koos...
Keestra schreef:Wij mogen onze belangen verdedigen, maar dienen zulke asielzoekers een zorgvuldige, snelle en veilige behandeling te bieden – inmiddels weten we dat de overheid daar vaak niet aan voldoet.
Oke, daar heb je gelijk in, zeer zeker moet de procedure zorgvuldig zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Regels zijn regels Stravers. De vraag is of de regels goed uitgevoerd worden en of ze niet ingaan tegen andere regels.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Dan nog is dat geen rede een minister en een mens zo af te zeiken (haar vergelijken met de Nazi's!! Komop zeg, ziekelijk gewoon)!

Ik heb respect voor haar, dat ze ondanks al dat gezeik gewoon elke dag weer naar het werk gaat.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Niemand vergelijkt haar met de Nazi's.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Indirect wel, en ookal zou dat niet zo zijn, dan nog vind ik de vergelijking belachelijk.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Niemand maakt die vergelijking (ook niet indirect) maar "als" het zo zou zijn dan vindt je dat belachelijk? Natuurlijk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik had het over deze vergelijking
Harro schreef:Die zegt dat het uitzetten van asielzoekers soms doet denken aan het ophalen van joden in de Tweede Wereldoorlog. In de Kamer noemde Verdonk die vergelijking "schandalig".
Oke geen Nazi's, maar komt toch dicht in de buurt.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Stravers schreef:Dan nog is dat geen rede een minister en een mens zo af te zeiken (haar vergelijken met de Nazi's!! Komop zeg, ziekelijk gewoon)!
Die indirecte vergelijking komt dit keer dus ook van enkele Joden die tijdens de Tweede Wereldoorlog ondergedoken zijn geweest. Als jij respect eist voor het beleid van mevrouw Verdonk dan eis ik respect voor de mening van deze mensen. Als deze mensen de indirecte vergelijking maken, kun je Verdonk niet verdedigen door te stellen dat deze mensen zeiken of ziekelijk bezig zijn.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

KevinP schreef:
Stravers schreef:Dan nog is dat geen rede een minister en een mens zo af te zeiken (haar vergelijken met de Nazi's!! Komop zeg, ziekelijk gewoon)!
Die indirecte vergelijking komt dit keer dus ook van enkele Joden die tijdens de Tweede Wereldoorlog ondergedoken zijn geweest. Als jij respect eist voor het beleid van mevrouw Verdonk dan eis ik respect voor de mening van deze mensen. Als deze mensen de indirecte vergelijking maken, kun je Verdonk niet verdedigen door te stellen dat deze mensen zeiken of ziekelijk bezig zijn.
Ik eis helemaal niks, ik geef ook enkel mijn mening.
Ook verdedig ik niemand, ik vind gewoon dat je een minister die haar werk doet niet zo kunt behandelen of dat nu Verdonk of wie dan ook is, dat maakt niet uit.

En dan derbij, ik vind dat je de Tweede Wereldoorlog niet kunt vergelijken met nu. Toen draaide het om een rassenhaat, nu om een politiek beleid dus de regels. Ik vind ook dat je de joden een beetje als 'god' behandelt, volgens jou kan ik Verdonk niet verdedigen omdat hun een mening hebben? Totale onzin, ik geloof niet dat de joden (die WO2 hebben meegemaakt) nu te maken hebben met dit beleid, dus ik snap je post niet helemaal?
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Van geschiedenis moet je leren Stravers.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie