Verwijzing WO2 wekt woede Verdonk...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Knap dat je al weet op welke partij ik ga stemmen. Dat weet ik zelf nog geeneens. :)

Mijn politieke voorkeur doet in deze discussie echter niks ter zake. Ook rechtse politici en kiezers kunnen het tenslotte op bepaald vlak oneens zijn met Verdonk. CDA en VVD zijn volgens mij in deze verkiezingsstrijd nogal aardig tegen elkaar, omdat ze graag samen verder regeren. Ik betwijfel dus sterk of de kritiek van Lubbers bedoeld is om stemmen te trekken.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bob, ik vraag niet of je die Netwerk uitzending kunt terugvinden maar of je bronnen hebt voor je beweringen over linkse kiezers, asielzoekers en uitkeringen.

De uitzendingen van Netwerk vind je HIER
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

nu schreef: Demonstranten blokkeren ingang cellencomplex Schiphol

SCHIPHOL - Een groep demonstranten heeft zich woensdagochtend vastgeketend aan de hekken voor het cellencomplex Schiphol-Oost. Volgens de Koninklijke Marechaussee op Schiphol gaat het om ongeveer vijftien mensen. De dienst grijpt vooralsnog niet in omdat er nog gebruik gemaakt kan worden van de noodin- en uitgangen.

De demonstranten zouden horen bij de Werkgroep Stop Deportaties. Zij zeggen onder meer te demonstreren tegen het uitzetbeleid van minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) en tegen het opsluiten van onschuldige mensen.


De actie vindt plaats op de dag voor de herdenking van de slachtoffers van de brand in het cellencomplex een jaar geleden. Daarbij kwamen elf gedetineerden om het leven. Vijftien anderen raakten gewond.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Persoonlijk hoop ik dat ze geen vergunning hebben voor die demonstratie. Alleen al doordat ze het woord 'deportatie' gebruiken in hun werkgroep naam vind ik dat ze mogen worden 'gedeporteerd' naar het cellencomplex.

Kies dan ook eens een normale naam voor hun actie/werkgroep...

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het gaat toch om deportatie, waarom mogen ze het dan niet zo noemen?

de·por·ta·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het deporteren
2 gedwongen tocht naar een andere plaats => ballingschap
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ben ik het mee oneens:

de·por·te·ren (ov.ww.)
1 naar een ballingsoord, strafkolonie, concentratiekamp brengen

Uitgeprocedeerde asielzoekers worden uitgezet. NIET gedeporteerd!

779
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

In dit geval is het ballingsoord het land van herkomst. De term is dus volkomen juist gekozen. Het feit dat jij bij deporteren denk aan massavernietiging is te wijten aan jouw referentie kader.

Overigens ben ik het met je eens dat het er zeker aan doet denken, hoor. Letterlijk gezien is het echter geen onderdeel van het woord.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik vind het land van herkomst geen ballingsoord.. maarja dat denk ik.

779
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Idd, een mening dus. Feitelijk wordt het in deze contaxt wel zo gebruikt. Overigens vinden die mensen die hier asiel zijn komen aanvragen hun moederland wel een ballingsoord.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bob, hoezo? Hun motto is "stop de deportatie"
de·por·ta·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het deporteren
2 gedwongen tocht naar een andere plaats => ballingschap
Nu kun je hoog of laag springen maar het gaat hier toch echt om een gedwongen tocht naar een andere plaats. Het land van herkomst is in dat geval wel degelijk een ballingsoord...
bal·lings·oord (het ~)
1 plaats waar men als balling moet verblijven => exilium
En wat is een balling...
bal·ling (de ~ (m.), ~en)
1 iem. wie bij vonnis verboden is binnen een bepaald gebied te verblijven => banneling
In dit geval is ons Nederlands grondgebied het verboden gebied en van een vonnis is ook sprake. Ergo, een uitgezette asielzoeker is een balling.

Een actiegroep moet van jou achter de tralies omdat ze (notabene terecht) het woord "deportatie" gebruiken bij hun protesten. Dat is een serieus dictatoriaal trekje.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik vind het gewoon niet het juiste woord ervoor. Zeker niet omdat mevr. Verdonk de laatste tijd wordt vergeleken met een Nazi.

En mij vergelijken met een dictator gaat mij tever.

779
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik heb Verdonk sinds de haar alleereerste dag in het kabinet niet anders gezien dan als nazi....hiertoe niet betrekkende haar overduidelijke labieliteit..

Ik zou overigens graag willen dat je je excuses maakt tegenover Bob, Harro. Hij beledigt jou toch ook niet?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het is niet het juiste woord (terwijl het dat taalkundig wel is) omdat Verdonk wordt vegeleken met een Nazi (terwijl niemand dat doet). Iedere keer als Verdonk iets wordt verweten dan roepen haar voorstanders dat het oneerlijk is omdat je haar los moet zien van het beleid dat ze als minister moet uitvoeren. Maar als verontrustte burgers die de oorlog hebben meegemaakt vinden dat het beleid op sommige punten op dat van de nazi's lijkt dan moeten we kritiek op dat beleid plotseling niet los van de minister zien? :?

Ik vergelijk jou niet met een dictator maar met iemand die blijkbaar graag in een land zou wonen met wat minder mensenrechten. Binnen een half etmaal plaats je namelijk twee opmerkingen waaruit blijkt dat je vindt dat de Nederlanders teveel rechten hebben. Kun je dan niet beter naar een land verhuizen waar je minder mag? Iemand met "een dictatoriaal trekje" is gelukkig nog geen dictator.
Laatst gewijzigd door Harro op 25 okt 2006, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Arjen schreef:Ik heb Verdonk sinds de haar alleereerste dag in het kabinet niet anders gezien dan als nazi....hiertoe niet betrekkende haar overduidelijke labieliteit..
Ik vind jou mening prima, maar bedoel je te zeggen dat iedereen recht heeft op een Nederlands paspoort??? Dat Verdonk teveel mensen het land uit 'deporteert'???

779
Laatst gewijzigd door 779 op 25 okt 2006, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Nee, ik heb het over haar hele denkkader. Los hiervan ben ik van mening dat er geen scheidingslijn zou moeten bestaan tussen gebieden en mensen. We zijn immers allemaal mens en we wonen allemaal op de wereld. Het onderscheid is fictie en veroorzaakt bijzonder veel problemen. De enigen die hier baat bij hebben zijn de mensen die uit zijn op winst maken ten koste van een ander.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie