Man met valse pas in Thaise cel...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Seyffardt schreef:Nou...een inbreker of tasjesdief en publique 20 stokslagen geven is een stuk doeltreffender en goedkoper dan strafvervolging op langere termijn :roll:
Weet je wat we doen: we voeren de Sharia in :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Da's een kwestie van tijd, Harro.
Maar niet alleen de Sharia kent zulke ludieke oplossingen. Wij hebben zelf een aanzienlijke reputatie op dat gebied; had men Volkert van der Graaf hetzelfde behandeld als Balthasar Gerards destijds, dan was er een stuk minder onvrede gecreëerd :roll:

...omme aldaer eerst zijn rechterhant, daer hy het voorsz. verradisch moordadighe feyt mede bedreven heeft, met een gloeyende toesluytende yzer geschroyet ende afghebrant te worden, ende dat daer naer met gloeyende tanghen tot ses reysen ende verscheyden plaetsen so aen aermen, beenen, en t'gheen daer sijn lichaem meest met vleesch becleedt is, het vleesch uutgebrant en afghenepen sal worden, ende dat hij daer nae levendich aen vier quartieren ghehouden sal worden, beghinnende van onderen
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Natuurlijk wel. Alleen was er dan onvrede bij tegenstanders van dergelijke straffen geweest en nu is die er (blijkbaar) bij de voorstanders.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

Harro schreef:Natuurlijk wel. Alleen was er dan onvrede bij tegenstanders van dergelijke straffen geweest en nu is die er (blijkbaar) bij de voorstanders.
Bingo! En zo blijft het altijd. En door iemand zijn leven lang optesluiten in een niet luxe cel, zonder perspectief te geven van vroegtijdige vrijlating of verlof, treft men de dader meer dan een snelle dood. Maar dat is mijn mening.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Je mening hierover respecteer ik, maar ik vind je verwijten naar mijn adres volkomen onterecht.
En wat is dit dan?
De discussies met voorstanders van de doodstraf zijn ook altijd dezelfde, je kent het wel, saaie verjaardag, paar flesjes bier achter de kiezen en dan is er altijd wel een wijsneus die de oplossing heeft voor de criminaliteit
Als ik mij voel aangesproken, dan bijt ik terug, simpel.
Tenzij jij nu een deftigere uitleg geeft, dan zal ik mijn uitlating ook bijdraaien.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jeeper704 schreef:Tenzij jij nu een deftigere uitleg geeft, dan zal ik mijn uitlating ook bijdraaien.
Zie PB.

(en via PB is alles gelukkig opgelost met Jeeper704)
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Overigens is het volslagen kolder dat de Sharia in Nederland een "kwestie van tijd" zou zijn. Er zijn in Nederland sowieso niet genoeg moslims om daar via een moslimpartij een kamermeerderheid voor te krijgen. En de moslims die er zijn willen helemaal geen Sharia.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Oh...je twijfelt aan de werking der democratie?
Op het moment dát er een kamermeerderheid is die dat wel wil, gebeurt het! En dat is, zoals gezegd een kwestie van tijd. Mark my words.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik twijfel juist niet aan de democratie. Dan heb je überhaupt niet gelezen wat ik schrijf over hoe het werkt in Nederland. Dat er in ons land ooit zoveel moslims zijn die een Sharia willen dat ze zowel de gematigde moslims verdringen en ook de rest van de Nederlandse bevolking is zo onwerkelijk dat discussie daarover zinloos is. Zet je Wilders-bril af Seyffardt, er komt geen Tsunami.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Seyffardt schreef:Oh...je twijfelt aan de werking der democratie?
Op het moment dát er een kamermeerderheid is die dat wel wil, gebeurt het! En dat is, zoals gezegd een kwestie van tijd. Mark my words.
Mocht zoiets gebeuren (wat ik niet echt verwacht) dan ligt binnen de kortst mogelijke tijd het hele land in puin.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik een Wilders bril? Hahaaaa! Als ze jou 30 jaar geleden hadden voorspeld dat er 1,5 miljoen moslims in Nederland zouden wonen had je op je voorhoofd getikt, net zoals het overgrote deel van de goedgelovigen onder ons. "Wat zegt u? Allochtonen in de Tweede Kamer en in de Gemeenteraad? Politieke aanslagen? Terreurdreiging? Kom kom, jongens, niet zo doemdenken hoor. Nee, hoor zover komt het hier niet".

Welterusten, Nederland!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Eens zien of we dertig jaar geleden vreemd opkeken van politieke aanslagen en terreurdreiging in ons land.

31 augustus 1970: Drieëndertig Zuid-Molukse jongeren proberen de Indonesische ambassadeur te gijzelen. Bij hun bezetting van de ambassadeurswoning in Wassenaar wordt een politieman doodgeschoten.

6 februari 1972: Leden van de PLO plaatsen twee bommen bij verdeelstations van de Gasunie, ergens in Rotterdam. Eentje werd op tijd ontdekt en de ander zorgde voor veel schade.

oktober 1972: De Rode Jeugd laat twee bommen af gaan, één bij het Holiday Inn Hotel in Utrecht, een tweede bij een Amerikaanse bank in Rotterdam

13 september 1974: De terreurgroep het 'Japanse Rode Leger' gijzelt de Franse ambassadeur in Den Haag om een medestrijder uit de gevangenis in Frankrijk los te krijgen.

3 maart 1975: De politie verijdelt een gijzeling van Koningin Juliana door Zuid-Molukse jongeren.

2 december 1975: Treinkaping bij Wijster. Bij het Drentse dorp Wijster kapen in 1975 zeven Zuid-Molukse jongeren de intercity-trein (60 passagiers) van Groningen naar Amsterdam. Bij de kaping komen de machinist en twee passagiers om het leven.

4 december 1975: Zuid-Molukkers bezetten het Indonesisch consulaat in Amsterdam. Bij de gijzelingsactie valt één dode.

23 mei 1977: Treinkaping bij De Punt en Gijzeling lagere school in Bovensmilde. Bij De Punt kapen Molukkers een trein. Bij de bestorming op 11 juni door mariniers komen twee passagiers en, op twee na, alle gijzelnemers om. Op het zelfde moment bezetten Molukkers ook een basisschool in Bovensmilde. Bij de bestorming vallen geen gewonden.

22 september 1977: De RAF terrorist Knut Folkerts schiet bij zijn aanhouding in Utrecht een politieman dood.

13 maart 1978: Gijzeling provinciehuis Assen. In Assen bezetten drie Molukkers het provinciehuis. Een dag later wordt de gijzeling beëindigd door de Bijzondere Bijstands Eenheid. Twee mensen komen om het leven.

22 maart 1979: De Britse ambassadeur sir Richard Sykes wordt in Den Haag doodgeschoten, vermoedelijk door de IRA.

En dat is enkel nog in Nederland. Buiten ons land werden KLM vliegtuigen door PLO terroristen gekaapt, Nederlandse zakenlieden door terroristen gegijzeld en nog veel meer ellende.

Maar stel je nou allochtonen in de Tweede Kamer als even negatief als politieke aanslagen en terreurdreiging?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:Eens zien of we dertig jaar geleden vreemd opkeken van politieke aanslagen en terreurdreiging in ons land.

31 augustus 1970: Drieëndertig Zuid-Molukse jongeren proberen de Indonesische ambassadeur te gijzelen. Bij hun bezetting van de ambassadeurswoning in Wassenaar wordt een politieman doodgeschoten.

6 februari 1972: Leden van de PLO plaatsen twee bommen bij verdeelstations van de Gasunie, ergens in Rotterdam. Eentje werd op tijd ontdekt en de ander zorgde voor veel schade.

oktober 1972: De Rode Jeugd laat twee bommen af gaan, één bij het Holiday Inn Hotel in Utrecht, een tweede bij een Amerikaanse bank in Rotterdam

13 september 1974: De terreurgroep het 'Japanse Rode Leger' gijzelt de Franse ambassadeur in Den Haag om een medestrijder uit de gevangenis in Frankrijk los te krijgen.

3 maart 1975: De politie verijdelt een gijzeling van Koningin Juliana door Zuid-Molukse jongeren.

2 december 1975: Treinkaping bij Wijster. Bij het Drentse dorp Wijster kapen in 1975 zeven Zuid-Molukse jongeren de intercity-trein (60 passagiers) van Groningen naar Amsterdam. Bij de kaping komen de machinist en twee passagiers om het leven.

4 december 1975: Zuid-Molukkers bezetten het Indonesisch consulaat in Amsterdam. Bij de gijzelingsactie valt één dode.

23 mei 1977: Treinkaping bij De Punt en Gijzeling lagere school in Bovensmilde. Bij De Punt kapen Molukkers een trein. Bij de bestorming op 11 juni door mariniers komen twee passagiers en, op twee na, alle gijzelnemers om. Op het zelfde moment bezetten Molukkers ook een basisschool in Bovensmilde. Bij de bestorming vallen geen gewonden.

22 september 1977: De RAF terrorist Knut Folkerts schiet bij zijn aanhouding in Utrecht een politieman dood.

13 maart 1978: Gijzeling provinciehuis Assen. In Assen bezetten drie Molukkers het provinciehuis. Een dag later wordt de gijzeling beëindigd door de Bijzondere Bijstands Eenheid. Twee mensen komen om het leven.

22 maart 1979: De Britse ambassadeur sir Richard Sykes wordt in Den Haag doodgeschoten, vermoedelijk door de IRA.

En dat is enkel nog in Nederland. Buiten ons land werden KLM vliegtuigen door PLO terroristen gekaapt, Nederlandse zakenlieden door terroristen gegijzeld en nog veel meer ellende.

Maar stel je nou allochtonen in de Tweede Kamer als even negatief als politieke aanslagen en terreurdreiging?
Goed gevonden! Ik bedoelde in dit perspectief aanslagen vanuit Islamitisch - ideologische hoek, dat was misschien wat onduidelijk gesteld.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Uit welke hoek kwamen dan München 1972 en al die kapingen en andere acties van de PLO en andere islamitische terreurgroepen? Bovendien, de terreur van de PLO, de RAF, de IRA, de ETA, RAF, Rode Brigades en Molukse jongeren en RaRa waren allemaal tijdelijk. Waarom zou de huidige dreiging groter zijn dan waar we nu mee zitten?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Met uitzondering van de PLO en El Fattah waren de meeste actiegroepen inderdaad van tijdelijke cq voorbijhgaande aard. Waar het nu om gaat is dat de eeuwenoude semitische stammenoorlog tussen Israel en de Arabische landen dreigt te escaleren naar een probleem van wereldformaat; New York, Madrid, Londen, etc.Bovendien worden ook wij door religieuze fanatici gezien als partij in dit godvergeten conflict. Ook jij en ik als individu worden gezien als handlangers van de VS en dus van Israel. Hadden we het laatst niet over het jezelf schamen dat je Nederlander bent? Bij deze! :|
Plaats reactie