Suikerfeest vrije dag in ruil voor pinkstermaandag ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Suikerfeest vrije dag in ruil voor pinkstermaandag ?

Bericht door Cas »

Wat vinden we van het plan ?

Ik ben het er niet meer eens en wel om de volgende redenen :

- Het suikerfeest heeft geen vaste datum.
- Uitgaande van een christelijke samenleving ben ik van mening dat een
deze christelijke feestdag niet opgegeven dient te worden
- Joodse feestdagen, jehova's getuigen feestdagen, hindoeïsme boedisme feestdagen zijn ook niet officeel in Nederland, waarom een islamitische feestdag dan wel ?

en de laatste (met een korreltje zout nemen aub)

en Pinkpop dan ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Nederland is het land met het minst aantal vrije feestdagen. Er mag dus best een feestdag bij. Het liefst geen religieuze feestdag, omdat we niet voor niks geseculariseerd zijn als land. Geef anders vrije dagen weg die de baas niet hoeft te betalen. Dan kunnen moslims zelf vrijnemen tijdens hun id ul fitr.
Overigens vind ik niet dat je feestdagen zomaar kan afschaffen. Ik denk dat het christenen pijn doet als je zomaar Pinkstermaandag gaat afschaffen. Overigens vind ik het naast religievandalisme ook cultuurvandalisme.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Pinkpop zou dan suikerpop moeten worden.
We zijn nog steeds een christelijke samenleving.

Op mijn school krijgen moslim-leerlingen extra vrij voor het suikerfeest. Een beetje van de pot gerukt, want die paar uur kunnen ze best wel naar school.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Laten ze maar een vrije dag opnemen idd. Elke dag is er bijna een feestdag in welk geloof dan ook. Gelukkig kregen ze afgelopen keer bij mij op school GEEN vrij. Het wordt gezien als 'werkweigering' en dat kan bij verpleegkundigen niet. Hebben ze deze week gesprek of ze nog op de opleiding kunnen blijven met zo'n instelling :O

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Cas schreef:Het suikerfeest heeft geen vaste datum.
De christelijke feestdagen ook niet, op kerst na.
Cas schreef:Uitgaande van een christelijke samenleving ben ik van mening dat een deze christelijke feestdag niet opgegeven dient te worden
Opheffen niet, maar het suikerfeest wordt inmiddels door zoveel Nederlanders gevierd dat het als officiële feestdag niet zou misstaan.
Cas schreef:Joodse feestdagen, jehova's getuigen feestdagen, hindoeïsme boedisme feestdagen zijn ook niet officeel in Nederland, waarom een islamitische feestdag dan wel ?
Omdat het de belangrijkste feestdag is voor een zéér grote groep Nederlanders.
779 schreef:Het wordt gezien als 'werkweigering' en dat kan bij verpleegkundigen niet. Hebben ze deze week gesprek of ze nog op de opleiding kunnen blijven met zo'n instelling :O
Het is hun belangrijkste feestdag. Aan de andere kant moeten verpleegkundigen met kerst gewoon werken. Is daar geen compris te vinden? De islamitische verpleegkundigen werken met kerst en dan zijn ze vrij voor het suikerfeest?
Laatst gewijzigd door Harro op 26 okt 2006, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:
779 schreef:Het wordt gezien als 'werkweigering' en dat kan bij verpleegkundigen niet. Hebben ze deze week gesprek of ze nog op de opleiding kunnen blijven met zo'n instelling :O
Absurd.
Niet als je het inde context bekijkt van een serieuze beroepsopleiding waarbij je later ook die dag dient te werken.

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zie mijn edit.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

omdb

oftewel

over my death body

ik ga geen feesten vieren waar ik niets mee te maken heb.
laat de moslims het lekker vieren. maar ik niet.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ze zeggen toch niet dat je het moet vieren? Jij hebt gewoon een extra vrije dag. Hebben de Nederlanders een extra dag voor de meubelboulevards, daar gebruiken ze pasen, pinksteren en al die andere vrije dagen immers ook voor. Of vier jij fanatiek alle christelijke feestdagen?
Laatst gewijzigd door Harro op 26 okt 2006, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:Zie mijn edit.
Het zou wel relaxed wezen als de moslims met kerst werken en wij met het suikerfeest. Wel jammer dat de christen-moslim verhouding binnen de zorg niet 50-50 is....

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bob, dan moeten jullie dus meer moslims aannemen zodat je met kerst vrij bent ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

@Harro :

Met vste data bedoel ik dat pinksteren altijd zoveel weken na pasen is en pasen zoveel weken na kerst is.

Het mag dan wel voor een grote groep nederlanders een belangrijke feestdag zijn, maar zijn Jom Kippoer enz enz dat ook niet voor Joodse mensen ?

Ik bedoel, het mag misschien dan wel oneerlijk zijn dat christelijke feestdagen er zijn en andere geloofsfeestdagen niet, maar dat wil niet zeggen dat er zomaar een christelijke feestdag ingeruild kan worden voor een islamitische feestdag. Kan de overheid niet hier ergens subsidie voor gaan geven ofzo voor moslims die op suikerfeestdag niet werken.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Wouter schreef:@Harro;

Dit is beide.
Kom vaak mensen tegen in de Scapino (Waar ik op het moment werk) die amper Nederlands spreken.
'Ik wil schoen'
'Wat is prijs?'

En dat dan alles ondersteund met een zwaar Turks accent.
Natuurlijk zijn daar geen cijfers voor, maar díe mensen verpesten het gewoon voor de rest.
Tuurlijk; er is een grote groep die het wel goed doen, die wel goed Nederlands spreken.

Maar ik erger mij nog het meest aan het gedrag van onze allochtone landgenoten op middelbare scholen.
Voorbeeld: Vorige week vrijdag, school was uit en stond bij de oprit te wachten totdat ik naar mijn werk fietste.
Op de stoep stonden ongeveer 10 allochtonen.
'Hoertje!''Hoertje!'
Willekeurig mensen uitschelden, iemand zegt wat terug, 'Ja, je moeder!'

Ik kijk achterom naar de allochtonen; 'Ik pak hem nog wel'.

Dat soort mensen zijn hier toch helemaal niet welkom? Wat moeten die hier nou?
Heb je gelijk in, maar veel mensen die zien dit niet omdat ze al werken en hier veel te weinig mee in aanraking komen.

Ze moeten gewoon alle feestdagen opzeggen, van iedereen. En dan gewoon iedereen een paar extra vrij te besteden vrije dagen geven per jaar zodat ze deze kunnen gebruiken voor ofwel deze onzin (die feesten voor dat geloof) ofwel slim in te delen dagen die je nuttig kunt besteden.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Vrije dag met Suikerfeest? Nee, dank je. Ik werk gewoon op die dag, net zoals op de meeste andere "feest"dagen. Ik neem wel een snipperdag op dagen die voor mij belangrijk zijn, zoals 21 juni en 21 december :wink:
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Als er nóg een vrije dag komt zal dit zal lastig worden voor werkgevers, omdat zij weer een dag verliezen omdat slechts een deel van hun werknemers kan werken.

Nee, ik heb liever dat pinksteren gewoon geschrapt wordt en het suikerfeest doorgaat.
Ik heb er geen kracht meer voor
Plaats reactie