Integratie (Afgesplitst topic suikerfeest)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wouter schreef:Op de fiets, van die allochtonen die je helemaal niet kent; gaan je zomaar tegen je fiets trappen, gaan op je spugen, je uitschelden, als je dan ook maar één keer een van die lui een mep verkoopt heb je meteen ruzie met allemaal.
Heb je een gezicht dat agressie oproept? Ik woon en werk al jaren in Amsterdam Bos & Lommer - gekend als buurt met een grote Marokkaans/Turkse populatie. Ik ga erg goed om met de allochtonen in de buurt. Geen mens die mij daar uitscheldt, laat staan dat iemand mij bespuugt of aanraakt.

Anyway, ik begrijp dus van jou dat je "de allochtonen" als groep aankijkt op het wangedrag van een groepje?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zullen we niet teveel off-topic gaan? Dank jullie.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Harro, ik heb geen zin om gewoon al jou persoonlijke aanvallen te gaan verdedigen, elke zin put jij gewoon een nieuw feitje uit.

Misschien ben jij iemand die heel erg goed met hen allemaal kan opschieten maar ik kan dat zeker niet.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Wouter schreef:Harro, ik heb geen zin om gewoon al jou persoonlijke aanvallen te gaan verdedigen, elke zin put jij gewoon een nieuw feitje uit.

Misschien ben jij iemand die heel erg goed met hen allemaal kan opschieten maar ik kan dat zeker niet.
Harro kan met iedereen goed opschieten, behalve als diegene het niet zo op buitenlanders heeft. Dan krijgt diegene het predicaat extreemrechts of xenofoob. Harro heeft niet alleen niets tegen allochtonen, maar hij ontkent of bagatelliseert in alle toonaarden dat er problemen bestaan die veroorzaakt worden door onaangepast gedrag van allochtonen. Hij heeft namelijk nergens last van en als jij dat wel hebt, dan ligt dat beslist aan jou, zo meent hij.

Neem de proef op de som en wandel eens met Harro over de Paul Krugerlaan in Den Haag. Waar jij en ik ons ongemakkelijk en beloerd voelen door rondhangende nietsnutten cq. messentrekkers-in-opleiding, die met een blow in hun hoofd voor een rommelig winkelpandje met een boze blik in hun ogen, ongevraagd en zonder enige aanleiding, met hun sissende tongval commentaar leveren, constateert hij slechts een gezellig vriendenclubje dat gezellig staat te praten en te roken. Ze dóen immers niets? Nee, dat doen ze ook niet en dat is nu juist het probleem.

Wat ze wél graag doen kom je te weten als je naar onderstaand filmpje kijkt. Géén extreemrechtse propaganda maar een inzending van het prototype van een snelkraker-op-een-gilera-runner. Luister vooral goed naar de tekst.
http://www.youtube.com/watch?v=Q0q5dmgAMRE&NR

De link kan beledigend overkomen. Grof taalgebruik.

Groeten,

Dodo
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

'Je pakt me nooit k*****jood' dat viel me meteen op.

Harro, jij zegt wel dat ik dan alles in hokjes stop en zwart-wit denk, maar jij doet het erger, en dan de andere kant op.
Als er één zich goed gedraagt zullen ze allemaal wel goed zijn.

Even een censuurtje eroverheen.

Groeten,

Dodo


Edit: Geen probleem met censuur, maar wil even duidelijk maken dat dat niet mijn woorden zijn, komen uit dat clipje :)
Laatst gewijzigd door Wouter op 26 okt 2006, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Prachtig, een stel mislukte jongeren op scooters. Heeft eigenlijk helemaal niets met het onderwerp te maken. Daarom verzoek ik jullie opnieuw om je aan het onderwerp van dit topic te houden.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wouter schreef:Harro, ik heb geen zin om gewoon al jou persoonlijke aanvallen te gaan verdedigen, elke zin put jij gewoon een nieuw feitje uit.
Is dat een uitvlucht omdat je geen antwoord hebt? Ik stel je immers een heel normale vraag: is het gedrag van een groepje jongeren voor jou genoeg om een hele bevolkingsgroep te veroordelen.
Wouter schreef:Misschien ben jij iemand die heel erg goed met hen allemaal kan opschieten maar ik kan dat zeker niet.
En wat heb je liever? Dat je goed met ze op kan schieten of dat ze je uitschelden, bespugen en mishandelen? :?
Seyffardt schreef:Harro kan met iedereen goed opschieten, behalve als diegene het niet zo op buitenlanders heeft. Dan krijgt diegene het predicaat extreemrechts of xenofoob.
Pertinente onzin. Maar als mensen het niet nauw nemen met mensenrechten omdat ze van hun "probleem" met allochtonen af willen dan krijgen ze dat predicaat wel.
Seyffardt schreef:Harro heeft niet alleen niets tegen allochtonen, maar hij ontkent of bagatelliseert in alle toonaarden dat er problemen bestaan die veroorzaakt worden door onaangepast gedrag van allochtonen. Hij heeft namelijk nergens last van en als jij dat wel hebt, dan ligt dat beslist aan jou, zo meent hij.
Wat leg je mij weer heerlijk een mening in de mond Seyffardt. Ik zeg helemaal nergens dat er geen problemen zijn met "onaangepast" gedrag van allochtonen. Ik weiger echter dit probleem veel groter te maken dan het is en ik weiger eveneens om oplossingen aan te dragen die mensen verder stigmatiseren en zelfs hun elementaire mensenrechten schenden. Bovendien weiger ik een hele bevolkingsgroep te veroordelen vanwege het gedrag van enkelen.
Seyffardt schreef:Neem de proef op de som en wandel eens met Harro over de Paul Krugerlaan in Den Haag. Waar jij en ik ons ongemakkelijk en beloerd voelen door rondhangende nietsnutten cq. messentrekkers-in-opleiding, die met een blow in hun hoofd voor een rommelig winkelpandje met een boze blik in hun ogen, ongevraagd en zonder enige aanleiding, met hun sissende tongval commentaar leveren, constateert hij slechts een gezellig vriendenclubje dat gezellig staat te praten en te roken. Ze dóen immers niets? Nee, dat doen ze ook niet en dat is nu juist het probleem.
En over hoeveel procent van de Nederlandse bevolking van allochtone komaf hebben we het dan? Lopen we daarna een rondje door Bos & Lommer om te zien hoe ze daar op jullie reageren.
Seyffardt schreef:Wat ze wél graag doen kom je te weten als je naar onderstaand filmpje kijkt. Géén extreemrechtse propaganda maar een inzending van het prototype van een snelkraker-op-een-gilera-runner. Luister vooral goed naar de tekst.
http://www.youtube.com/watch?v=Q0q5dmgAMRE&NR
Die ken ik. Daar moeten mijn leerlingen ook erg om lachen want achter die stoere teksten van dhc schijnen twee enorme brave sukkels schuil te gaan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

779 schreef:Die zijn hier geboren. Zijn nog meer Nederlander dan jij. Die zeggen misschien: "Ik wil schoen" Dat is beter Nederlands dan "wouden".
"Wouden" is een verouderde, maar wel degelijk een bestaande Nederlandse vorm:
Ze wouden hem nu al in den gemeenteraad.
http://www.dbnl.nl/tekst/_die004192401_ ... 1_0004.htm
Harro schreef:Van Kooten & De Bie: Mehmed Pamuk en de groentenist

Groentenist Henk Blok: "Eerst water in pan, dan boerenkool in, en danne...kokie-kokie..."
...
Mehmed: "Oh, gelukkig. Ik schrok mij rot! Ik vind Nederland één van de beschaafdste landen van West-Europa, maar het valt mij wel op dat veel Nederlanders hun moederstaal steeds onzorgvuldiger beginnen te spreken."
Meesterlijk stukje is dat! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Lucid op 26 okt 2006, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ga zo door, Harro!

Afbeelding

:lol: :lol: :lol:

Het gaat niet om percentages. Het gaat om het verschijnsel van allochtone (met name Marokkaanse) hanggroepen/jeugdbenden.
Wat is het verschil tussen die in Bos & Lommer, Gouda, Den Haag, Deventer?? Dat is er niet. Ze kennen een grootste gemene deler, nl. dat ze bestaan uit jongeren die andere normen en waarden hanteren dan
Nederlanders en geen authoriteit erkennen, ook niet uit eigen kring.
Op het moment dat ze jou willen rippen, doen ze dat. Maak je geen illusies!

Brave sukkels, die DHC? Neem alleen het taalgebruik, zoals reeds geciteerd, maar. Dat zegt al veel....
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Harro schreef:
Wouter schreef:Harro, ik heb geen zin om gewoon al jou persoonlijke aanvallen te gaan verdedigen, elke zin put jij gewoon een nieuw feitje uit.
Is dat een uitvlucht omdat je geen antwoord hebt? Ik stel je immers een heel normale vraag: is het gedrag van een groepje jongeren voor jou genoeg om een hele bevolkingsgroep te veroordelen.
Wouter schreef:Misschien ben jij iemand die heel erg goed met hen allemaal kan opschieten maar ik kan dat zeker niet.
En wat heb je liever? Dat je goed met ze op kan schieten of dat ze je uitschelden, bespugen en mishandelen? :?
Punt 1.
Het gedrag van een bepaalde groep jongeren EN ouderen, maar hoe groot is die groep?
Wanneer vind je hem groot genoeg om conclusies te trekken?
Jij generaliseert evenwel, je kan er goed mee opschieten, dus vind je ze allemaal aardig!

En punt 2; Mishandelen? Nooit in de mond genomen. Mee gevochten, dat wel.
Bespugen? Een keer gebeurd. Niet vaker, ik spuug gewoon terug.
Ik laat mij niet door een stel allochtonen de mond snoeren.
Er zijn er wel een aantal waar ik erg goed mee op kan schieten, ze zijn echt niet allemaal zo, maar als hun dit soort gedrag vertonen kunnen ze het van mij terugverwachten.

Van jou niet zo te zien.
Jij hebt ze liever te vriend door poeslief te doen.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dit is de 3e en laatste waarschuwing! Graag weer terug on-topic of dit gaat op slot.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Lucid schreef:"Wouden" is een verouderde, maar wel degelijk een bestaande Nederlandse vorm:
Ze wouden hem nu al in den gemeenteraad.
http://www.dbnl.nl/tekst/_die004192401_ ... 1_0004.htm
Dat kan zijn maar in het hedendaags taalgebruik en volgens de huidige spelling is het gewoon fout. Wouter leeft niet in 1774.
Wouter schreef:Punt 1.
Het gedrag van een bepaalde groep jongeren EN ouderen, maar hoe groot is die groep?
Wanneer vind je hem groot genoeg om conclusies te trekken?
Jij generaliseert evenwel, je kan er goed mee opschieten, dus vind je ze allemaal aardig!
Ga je nog eens echt lezen wat ik schrijf of blijf je mijn woorden verdraaien? Ik zeg duidelijk dat er een probleem is met een groep allochtone jongeren maar dat ik de groep, de 98 procent (jawel, CBS) van de allochtonen die nog nooit met justitie in aanraking kwam daarop niet ga veroordelen. Vind ik ze daarom allemaal aardig? Vast niet, maar met ongeveer 98 procent heb ik sowieso geen probleem.
Wouter schreef:En punt 2; Mishandelen? Nooit in de mond genomen. Mee gevochten, dat wel.
Bespugen? Een keer gebeurd. Niet vaker, ik spuug gewoon terug.
Ik laat mij niet door een stel allochtonen de mond snoeren.
Dus feitelijk gedraag jij je net zoals die allochtone jongeren? Blijft mijn vraag wat je liever hebt: ruzie of goed contact.
Wouter schreef:Er zijn er wel een aantal waar ik erg goed mee op kan schieten, ze zijn echt niet allemaal zo, maar als hun dit soort gedrag vertonen kunnen ze het van mij terugverwachten.
Als zij dat gedrag vertonen? Maar dat doen ze toch niet? Ik neem aan dat je ook zo opgefokt doet als autochtonen zo tegen je doen?
Wouter schreef:Van jou niet zo te zien.
Jij hebt ze liever te vriend door poeslief te doen.
Je legt mij woorden in de mond Wouter. Helemaal nergens zeg ik dat ik poeslief doe. Dat maak jij ervan om mijn mening te vertekenen. Denk je nu echt dat ik het ook maar een dag op mijn werk zou uithouden als ik poeslief doe tegen tuig? Het verschil is enkel dat mij op straat nog nooit iets negatiefs is overkomen en dat ik op school niet meer last van allochtonen leerlingen heb dan van autochtone lleerlingen. Want dat is het fraaie van alle pubers, allochtoon en autochtoon: het ligt altijd aan "hun" en zij deden zelf "helemaal niets".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dodo schreef:Dit is de 3e en laatste waarschuwing! Graag weer terug on-topic of dit gaat op slot.
Het werkt averrechts (of hoe schrijf je dat?) als je telkens van dit soort (agressieve) posts maakt...

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Wat een onzin het gaat om het pricipe Charly waarom zouden wij ons aanpassen aan Moslim feestdagen.
Omdat we dan nog een beetje de schijn ophouden dat we een open en tolerante samenleving zijn? Niet dat ik die illusie heb hoor want daarvoor zijn de jongste Nederlandse generaties te egoïstisch tegenover mensen die "anders" zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Keer het nou eens om, Harro? Zou het misschien ook mogelijk kunnen zijn dat allochtonen egoïstsch zijn ten opzichte van Nederland en de westerse cultuur? Dat CNV verhaal komt beslist niet zomaar uit de lucht vallen, dat maakt niemand me wijs. Er zijn stemmen opgegaan uit bepaalde hoek om dat Suikerfeest als feestdag te willen invoeren.

Zou men die lui een vrije dag toekennen ivm met dat suikerfeest, dan is dat op zich niet zo'n punt, maar waar houdt het dan een keer op? Hebben we over 30 jaar helemaal geen westerse feestdagen meer over?
Gesloten