Verwijzing WO2 wekt woede Verdonk...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Nee, maar de Christen Unie is toch zeker wel centrum-links. :wink:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Met hun standpunten over abortus en euthenasie?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja Harro: Toch is CU centrum-links...

BHy the way: Het is euthanasie

779
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Harro schreef:Sorry David, maar in de letterlijke tekst zoals jij die citeert wordt Verdonk niet met de nazi's vergeleken. De naam Verdonk valt niet en het woord nazi's ook niet
Dat is precies wat ik zeg! Maar het wordt dus wel gesuggereerd.
In de politiek werkt het vaak zo, dat weet jij als geen ander.

Ik begrijp dus niet dat je zo aan de letterlijke tekst vasthoudt.

Het, naar mijn smaak, slechte functioneren van Verdonk staat echt los van deze opmerkingen.
Laatst gewijzigd door dvaupell op 26 okt 2006, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:De Limburgse asperge-, champignons- en andere teelers kunnen geen Nederlands personeel vinden omdat het hard werk is voor weinig geld. Dus moeten de Polen het werk doen. We klagen dat alle arbeid bij Nederlandse bedrijven naar de lage lonen landen verdwijnt, maar iedereen die hier graag tegen een laag loon wil werken als ze maar mogen blijven die sluiten we jaren op in asielzoekerscentra zonder te mogen werken en daarna sturen we ze weg.
De Nederlandse lonen liggen door het minimumloon hoog, ook een Pool of asielzoeker kan niet onder dat bedrag werken of het moet illegaal zijn.

Op zich is het wel een goed idee om asielzoekers te voorzien van een arbeidsvergunning voor seizoensarbeid. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we paspoorten gaan verstrekken om 1x per jaar de asperge's uit de grond te krijgen :)
De waarheid komt met de jaren
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Persoonlijk vind ik, dat je de ambtenaren die voor Verdonk werken ook wel eens een schop onder hun kont geven. Met name de IND, snelheid is wat anders.

Maar denken jullie dat het naturaliseren van die 26.000 mensen de oplossing is?

779
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Persoonlijk vind ik, dat je de ambtenaren die voor Verdonk werken ook wel eens een schop onder hun kont geven. Met name de IND, snelheid is wat anders.

Maar denken jullie dat het naturaliseren van die 26.000 mensen de oplossing is?

779
Ja, mits daarna de IND zijn werk goed gaat doen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Er is ook nog zoiets als de EU, welke het moeilijk maakt om dit grote aantal mensen een paspoort te geven.

PS. Het is gewoon moeilijk om per persoon uit te zoeken of zijn of haar verhaal klopt. Daarbij komt kijken dat veel asielzoekers hun verhaal bij elkaar verzinnen en hun paspoort door de WC hebben gespoeld. Kan je niet van de IND verwachten dat ze binnen een bepaalde tijd al die verschillende situaties gechecked hebben.

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

David, ik hou aan de tekst vast omdat die over één aspect van het beleid gaat en niet over de minister. Zoals ik al schreef: dat het beleid (te) hard is daarvan zeggen haar medestanders (o.a. Zalm als ze weereens een motie aan haar broek had) dat je haar daar niet persoonlijk op mag aanspreken omdat zij de regels niet maakt. En nu gaat het over het beleid, nl. het optreden van de IND, en nu is het plotseling, zonder dat haar naam of functie genoemd worden, dat ze persoonlijk voor nazi zou zijn uitgemaakt. Belachelijk
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Het is gewoon moeilijk om per persoon uit te zoeken of zijn of haar verhaal klopt. Daarbij komt kijken dat veel asielzoekers hun verhaal bij elkaar verzinnen en hun paspoort door de WC hebben gespoeld. Kan je niet van de IND verwachten dat ze binnen een bepaalde tijd al die verschillende situaties gechecked hebben
Natuurlijk! Dat is niet zo simpel. Anderzijds het is nu zo dat asielzoekers vaak jaren bezig zijn voor ze een status krijgen. Dat is nog veel moeilijker!

Deze mensen mogen niet werken, kunnen zich niet ontwikkelen en worden in dit land als paria's behandeld.
De kinderen gaan wel naar school en integreren redelijk.
En dan, komt na 5 jaar het bericht - U moet het land uit.

Dat is hemeltergend en onmenselijk.

Beter een aantal mensen op verkeerde gronden teveel toelaten dan vele mensen op deze wijze duperen!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Beter een aantal mensen op verkeerde gronden teveel toelaten dan vele mensen op deze wijze duperen!
Is Nederland al niet vol genoeg? Als Verdonk niet zo streng zou zijn dan zullen er nog meer komen.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Ajacied8989 schreef:
Beter een aantal mensen op verkeerde gronden teveel toelaten dan vele mensen op deze wijze duperen!
Is Nederland al niet vol genoeg? Als Verdonk niet zo streng zou zijn dan zullen er nog meer komen.
Verdonk is niet streng...ze voert gewoon het beleid uit.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Ik denk dat er een soort pad stelling is ontstaan, uitzetting is in sommige gevallen erg moeilijk maar een generaal pardon heeft weer een aanzuigende werking op allerlei avonturiers.

Maak ze een uitzondering voor een persoon of familie duiken er meteen diverse advocaten op Verdonk met gelijksoortige gevallen in de aanbieding.

Wie de oplossing weet mag het zeggen :?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

De oplossing? ik denk niet dat er een middenweg is...of we accepteren met zijn allen dat er asielzoekers bij blijven komen en dat van die groep uiteindelijk een gedeelte Nederlander wordt en dat alles wel onder een beleid van goede en duidelijke regels...of we gooien de boel op slot en worden lekker egoistisch.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

jacob schreef:De oplossing? ik denk niet dat er een middenweg is...of we accepteren met zijn allen dat er asielzoekers bij blijven komen en dat van die groep uiteindelijk een gedeelte Nederlander wordt en dat alles wel onder een beleid van goede en duidelijke regels...of we gooien de boel op slot en worden lekker egoistisch.
Op slot zit de boel al en kom niet aan met uitzetten want of de landen van herkomst nemen ze niet terug of we weten niet waar ze vandaan komen omdat hun paspoort "foetsie" is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Plaats reactie