Suikerfeest vrije dag in ruil voor pinkstermaandag ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Ik ben voor pinkerstermaandag en Suikerfeest 8)
Hun vrij en ik op school daar kan ik niet meeleven :D
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Als Moslims die dag willen vieren nemen ze maar een vakantie dag op.
Hoe kan men nou een traditionele Nederlandse feestdag op willen geven .
Men heefd weer eens geprobeert het op te dringen gelukkig is het niet doorgegaan.
Als je voor ieder geloof een vrijedag zou moeten geven komt er geen end aan.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Suikerfeest duurt overigens officiëel drie dagen, maar men oppert maar één vrije dag te willen geven. Wat ik niet snap is dat daar dan een 'christelijke' feestdag voor zou moeten sneuvelen, volgens het voorstel van notabene het CNV. Inmiddels schijnt het voorstel overigens weer ingetrokken te zijn, wegens talloze boze reacties.

De link kan beledigend overkomen.

Groeten,

Dodo
Jawel.....maar voor wie?
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Van mij mogen ze tweede Pinksterdag schrappen en het Suikerfeest vieren hoor. En ik ben ook nog eens christen. Waarom tweede pinksterdag schrappen ? Omdat er niet eens sprake kan zijn van tweede pinksterdag....alles wat in de Bijbel staat m.b.t. pinksteren is op 1 dag gebeurt en dat is dus 1e Pinksterdag. En die horen we m.i. te vieren (nou ja als je christen bent dan he) Een keer een vrije dag die per jaar verschuift is toch geinig ?

@Dodo: wat een engelengeduld heb je....3x waarschuwen :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Charly1975 schreef:Van mij mogen ze tweede Pinksterdag schrappen en het Suikerfeest vieren hoor. En ik ben ook nog eens christen. Waarom tweede pinksterdag schrappen ? Omdat er niet eens sprake kan zijn van tweede pinksterdag....alles wat in de Bijbel staat m.b.t. pinksteren is op 1 dag gebeurt en dat is dus 1e Pinksterdag. En die horen we m.i. te vieren (nou ja als je christen bent dan he) Een keer een vrije dag die per jaar verschuift is toch geinig ?

@Dodo: wat een engelengeduld heb je....3x waarschuwen :wink:
Wat een onzin het gaat om het pricipe Charly waarom zouden wij ons aanpassen aan Moslim feestdagen .
Men dient onze feest dagen te accepteren als ze vrij willen met suikerfeest dan nemen ze maar een vakantiedag.

mvg
Aude Audenda
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Het zal wel aan mij liggen maar de gene die dit heeft voorgesteld is niet helemaal goed bezig.....beetje ruilhandel houden met feestdagen...belachelijk. Zo blijf je kwaad bloed zetten tussen verschillende geloven. Beter was om iedereen vrij te laten in de keuze wanneer ze vrij willen hebben.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

En daar heeft Jacob precies het voorstel waar ik ook voor ben: of je stelt meer feestdagen in naast de traditionele christelijke feestdagen of we geven werknemers de ruimte om te bepalen op welke dagen ze vrij zijn. Bij die laatste optie is het probleem dan wel dat het bedrijven problemen kan geven door onderbezetting op een aantal dagen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Jasper J schreef:
Charly1975 schreef:Van mij mogen ze tweede Pinksterdag schrappen en het Suikerfeest vieren hoor. En ik ben ook nog eens christen. Waarom tweede pinksterdag schrappen ? Omdat er niet eens sprake kan zijn van tweede pinksterdag....alles wat in de Bijbel staat m.b.t. pinksteren is op 1 dag gebeurt en dat is dus 1e Pinksterdag. En die horen we m.i. te vieren (nou ja als je christen bent dan he) Een keer een vrije dag die per jaar verschuift is toch geinig ?

@Dodo: wat een engelengeduld heb je....3x waarschuwen :wink:
Wat een onzin het gaat om het pricipe Charly waarom zouden wij ons aanpassen aan Moslim feestdagen .
Men dient onze feest dagen te accepteren als ze vrij willen met suikerfeest dan nemen ze maar een vakantiedag.

mvg
Wat is er precies de onzin in mijn verhaal ? Ik heb via Google proberen op te zoeken waarom we een tweede pinksterdag hebben. Tot nu toe heb ik het niet kunnen vinden. Het is dus een extra vrije dag die m.i. niets met het verhaal uit de Bijbel te maken heeft. Wat is er nou verschrikkelijk aan één 'moslimfeestdag' ? Volgens mij weten de meeste Nederlanders niet eens wat er met Pinksteren gevierd wordt door de christenen...waarom dan moeilijk doen om één feestdag van de moslims ??

Ik zeg dus NIET dat we ALLE moslimfeestdagen moeten inruilen voor de christelijke feestdagen. Ik zeg alleen dat we best een dag die ooit (waarschijnlijk uit heidens gebruik) is ingesteld kunnen inruilen voor een andere vrije dag. Als dit het suikerfeest is dan is dat mij best. Het mag van mij part ook een feestdag van de joden, de boedisten of kaboutervereerders zijn.....
Jasper J schreef:het gaat om het pricipe
Wat is jouw beleving bij het Pinksterfeest als ik het vragen mag ? Ben je christen ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Na een beetje onderhoud kan er weer verder gepraat worden over dit onderwerp.

Veel plezier en nog een prettige avond :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Belachelijke actie weer van de staff...

Laat dan helemaal geen discussies toe die niet gerelateerd zijn aan WO2.

En ga nou niet deze post zitten verwijderen, tijd voor de waarheid!

779
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik wens je veel succes met je opstand, de staff ziet vol verwachting jouw waarheid tegemoet.

Graag zie ik ook enkele voorbeelden. Je post wekt de indruk dat de Staff enkel belachelijke dingen kan doen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

De laatste post uit die topic (waarvan 3,5 pagina is verwijderd!!!) ging wel degelijk over het onderwerp. De discussie tussen Harro, mijzelf, en ik weet niet meer wie de derde was? (Seyfardt (oid?)

Weet niet hoe Harro en de rest erover denkt, maar ik vond deze actie van jou zinloos en je had (beter) de posts moeten lezen.

779
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Inderdaad, een discussie is een discussie!

Het gaat misschien niet direct over de eerste post, maar het heeft er toch zeker wel mee te maken!

Off topic hier en off topic daar schreeuwen is een beetje makkelijk, van sommige -volgens jullie- 'off topic' berichten valt veel van te leren wat ook in verband kan worden gebracht met het daadwerkelijke onderwerp.

Ik snap uberhaupt niet waarom jullie je daar zo aan storen. Het zijn geen nutteloze posts van 1 zin maar goed onderbouwde meningen waarvan te leren valt.
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Charly1975 schreef:
Jasper J schreef:
Charly1975 schreef:Van mij mogen ze tweede Pinksterdag schrappen en het Suikerfeest vieren hoor. En ik ben ook nog eens christen. Waarom tweede pinksterdag schrappen ? Omdat er niet eens sprake kan zijn van tweede pinksterdag....alles wat in de Bijbel staat m.b.t. pinksteren is op 1 dag gebeurt en dat is dus 1e Pinksterdag. En die horen we m.i. te vieren (nou ja als je christen bent dan he) Een keer een vrije dag die per jaar verschuift is toch geinig ?

@Dodo: wat een engelengeduld heb je....3x waarschuwen :wink:
Wat een onzin het gaat om het pricipe Charly waarom zouden wij ons aanpassen aan Moslim feestdagen .
Men dient onze feest dagen te accepteren als ze vrij willen met suikerfeest dan nemen ze maar een vakantiedag.

mvg
Wat is er precies de onzin in mijn verhaal ? Ik heb via Google proberen op te zoeken waarom we een tweede pinksterdag hebben. Tot nu toe heb ik het niet kunnen vinden. Het is dus een extra vrije dag die m.i. niets met het verhaal uit de Bijbel te maken heeft. Wat is er nou verschrikkelijk aan één 'moslimfeestdag' ? Volgens mij weten de meeste Nederlanders niet eens wat er met Pinksteren gevierd wordt door de christenen...waarom dan moeilijk doen om één feestdag van de moslims ??

Ik zeg dus NIET dat we ALLE moslimfeestdagen moeten inruilen voor de christelijke feestdagen. Ik zeg alleen dat we best een dag die ooit (waarschijnlijk uit heidens gebruik) is ingesteld kunnen inruilen voor een andere vrije dag. Als dit het suikerfeest is dan is dat mij best. Het mag van mij part ook een feestdag van de joden, de boedisten of kaboutervereerders zijn.....
Jasper J schreef:het gaat om het pricipe
Wat is jouw beleving bij het Pinksterfeest als ik het vragen mag ? Ben je christen ?
Ik ben zelf ook Christelijk en ik vind dat de moslims maar een vrije dag moeten nemen hoor, en waarom: als wij in een moslim land een christelijk feestdag willen vieren ( of iets anders dat met het christelijk geloof te maken heeft ) dan word dat toch ook niet geaccepteert??
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Tsja, de censuur slaat hier soms meedogenloos toe.

Ik pas, bij deze.
Plaats reactie