Suikerfeest vrije dag in ruil voor pinkstermaandag ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Weet niet hoe Harro en de rest erover denkt, maar ik vond deze actie van jou zinloos en je had (beter) de posts moeten lezen.
Harro zegt even niets want Dodo is al een beetje boos op hem ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Nogmaals: Tweede Pinksterdag heeft niets met het christelijk geloof te maken. Het is een aangeplakte dag....er is geen Bijbelse grondslag voor een tweede dag en kan dus m.i. niet als een christelijke feestdag gezien worden.

En nogmaals: het maakt mij niet uit of het nu het suikerfeest is of een ander feest van een ander geloof.

Als het, bijvoorbeeld, een joods feest geweest zou zijn waar tp mee geruild kon worden zou er dan bij de meeste mensen ook zoveel ophef ontstaan ??
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:
779 schreef:Weet niet hoe Harro en de rest erover denkt, maar ik vond deze actie van jou zinloos en je had (beter) de posts moeten lezen.
Harro zegt even niets want Dodo is al een beetje boos op hem ;)
Dat zegt al genoeg :lol: :lol:

Maar ik pas verder uit deze discussie. De essentie is weggevallen....

779
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Charly1975 schreef:Nogmaals: Tweede Pinksterdag heeft niets met het christelijk geloof te maken. Het is een aangeplakte dag....er is geen Bijbelse grondslag voor een tweede dag en kan dus m.i. niet als een christelijke feestdag gezien worden.

En nogmaals: het maakt mij niet uit of het nu het suikerfeest is of een ander feest van een ander geloof.

Als het, bijvoorbeeld, een joods feest geweest zou zijn waar tp mee geruild kon worden zou er dan bij de meeste mensen ook zoveel ophef ontstaan ??
Bekijk het even van de andere kant, als wij nou in hun land een christelijk feest of iets dergelijks willen houden/vieren dan word dat toch ook niet geaccepteert!? Dan denk ik als het bij jullie niet geacepteert word dan hier ook niet.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Charly1975 schreef:Als het, bijvoorbeeld, een joods feest geweest zou zijn waar tp mee geruild kon worden zou er dan bij de meeste mensen ook zoveel ophef ontstaan ??
Nee, net zoals niemand valt over een joodse burgemeester of een joodse Kamerleden. Maar ojee als het een moslim is. Zelfs als ze een toonbeeld van integratie zijn valt iedereen er overheen. Idem met christelijke en joodse scholen vs. islamitische scholen en ziekenhuizen. Vrijheid van godsdienst en onderwijs is een groot goed in Nederland tenzij je moslim bent.

Nu is het wel zo dat de joodse gemeenschap naar mijn weten geen officiële joodse feestdag wil.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

rik3445 schreef:Bekijk het even van de andere kant, als wij nou in hun land een christelijk feest of iets dergelijks willen houden/vieren dan word dat toch ook niet geaccepteert!? Dan denk ik als het bij jullie niet geacepteert word dan hier ook niet.
Dat is een vreemde redenatie. Moeten we nu net zo onverdraagzaam zijn als de landen van oorsprong waar de Nederlandse moslims? We gaan toch uit van onze eigen waarden en normen en niet van die van die moslimlanden? Dat lijkt mij erg voor vluchtelingen. Dan ontvlucht je een land en dan blijkt vervolgens dat ze hier al even onverdraagzaam zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Harro schreef:
rik3445 schreef:Bekijk het even van de andere kant, als wij nou in hun land een christelijk feest of iets dergelijks willen houden/vieren dan word dat toch ook niet geaccepteert!? Dan denk ik als het bij jullie niet geacepteert word dan hier ook niet.
Dat is een vreemde redenatie. Moeten we nu net zo onverdraagzaam zijn als de landen van oorsprong waar de Nederlandse moslims? We gaan toch uit van onze eigen waarden en normen en niet van die van die moslimlanden? Dat lijkt mij erg voor vluchtelingen. Dan ontvlucht je een land en dan blijkt vervolgens dat ze hier al even onverdraagzaam zijn.
Ja dat is wel zo, maar ik bedoel als er hier de Ramandan geviert word dan hebben wij daar toch ook verder geen problemen mee en als wij daar iets willen vieren nou dat moet je ze is horen. En je hebt er altijd wel een paar die het verder niet erg vinden.

En de 2de Pinksterdag is inderdaad iets dat niet in de bijbel staat maar dat hoort er toch gewoon bij? 2de kerstdag en 2de paasdag.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Heb je voorbeelden van landen waar ze "iets" wilden vieren en waar dat van de islamitische overheid niet mocht?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Harro schreef:Heb je voorbeelden van landen waar ze "iets" wilden vieren en waar dat van de islamitische overheid niet mocht?
Moslimlanden :wink:
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ja? Welke dan? Ik vrees dat het dan al snel over radicale regimes gaat en niet over de meerderheid van gematigde moslimlanden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Geen vaste vrije dagen meer op religieuze feestdagen, niet voor christenen, joden, moslims gewoon voor niemand. Misschien nog wat NATIONALE feestdagen, bevrijdingsdag en koninginnedag.

Voor de rest heel simpel, 10 extra vrije dagen per jaar per werknemer met daarbij het RECHT voor personeelsleden deze op te nemen.
Je kan dan in bijvoorbeeld in de wet vastleggen dat een vrije dag op bijvoorbeeld suikerfeest nooit geweigerd mag worden.
Ben je volgens mij van alle problemen af.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Halleluja Koos! Bingo :)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

koos24 schreef: Je kan dan in bijvoorbeeld in de wet vastleggen dat een vrije dag op bijvoorbeeld suikerfeest nooit geweigerd mag worden.
Ben je volgens mij van alle problemen af.
In de helft van de sectoren onmogelijke opgave...

Ik zie het al voor me:
Ziekenhuis gesloten wegens suikerfeest...

779
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

779 schreef:
koos24 schreef: Je kan dan in bijvoorbeeld in de wet vastleggen dat een vrije dag op bijvoorbeeld suikerfeest nooit geweigerd mag worden.
Ben je volgens mij van alle problemen af.
In de helft van de sectoren onmogelijke opgave...

Ik zie het al voor me:
Ziekenhuis gesloten wegens suikerfeest...

779
En is dat probleem er dan nu niet met christelijke feestdagen?
Uiteraard zijn er sectoren waar er, net als nu, minimale bezetting moet
zijn.
Inderdaad ook op een feestdag kan er brand zijn, zijn er mensen ziek enz.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

koos24 schreef:
779 schreef:
koos24 schreef: Je kan dan in bijvoorbeeld in de wet vastleggen dat een vrije dag op bijvoorbeeld suikerfeest nooit geweigerd mag worden.
Ben je volgens mij van alle problemen af.
In de helft van de sectoren onmogelijke opgave...

Ik zie het al voor me:
Ziekenhuis gesloten wegens suikerfeest...

779
En is dat probleem er dan nu niet met christelijke feestdagen?
Uiteraard zijn er sectoren waar er, net als nu, minimale bezetting moet
zijn.
Inderdaad ook op een feestdag kan er brand zijn, zijn er mensen ziek enz.
Ziekenhuizen e.d. draaien met net zoveel mensen als enig andere dag van het jaar. Veel artsen zitten wel thuis, maar worden opgepiept wanneer nodig.
Ik heb in bijna alle verschillende soorten zorgsettingen mogen werken tijdens de kerst, maar de medische bezetting is gewoon hetzelfde.

779
Plaats reactie