Vandaag, verjaardag van Adolf Hitler

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

idd, ik vraag me af wat volgens jou die waarheid over wo2 is die wij, mensen die de oorlog soms al jaren bestuderen niet weten?
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Jullie weten de waarheid evengoed als ik, het komt er op neer (zoals ik daarnet al zei) dat beide kampen (naar mijn mening) voor hun vrijheid en idealen streden en zich daarbij alletwee misdragen hebben. En ieder onder ons heeft het recht een kant te kiezen.
Laten we het aub ook wat beleeft houden hé.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Wie heeft hier niet netjes tegen je gedaan dan? Ik vind het eerder onbeleeft dat jij dat suggereert.

Jij hebt het over kanten kiezen en ik denk dat we daarmee jouw "probleem" te pakken hebben.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Ik bedoel alleen maar dat de toon hier korter en bitsiger word met elk bericht dus hou het gewoon kalm en behandel elkaar met wederzijds respect. (RoelRijks ea)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Waarheidwo2 schreef:Jullie weten de waarheid evengoed als ik, het komt er op neer (zoals ik daarnet al zei) dat beide kampen (naar mijn mening) voor hun vrijheid en idealen streden en zich daarbij alletwee misdragen hebben. En ieder onder ons heeft het recht een kant te kiezen.
Laten we het aub ook wat beleeft houden hé.
Ik denk dat wanneer je bezig bent met 'een kant te kiezen' je niet bezig bent met de bestudering van de geschiedenis maar eerder bezig bent met het uitdragen van je idealen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik denk dat je dat bericht dan nog maar eens overnieuw moet lezen, want er is echt niets mis met dat bericht.

Overigens valt mij op dat je wel hoog van de toren blaast, maar wanneer er om argumenten gevraagd wordt je het over dit soort dingen gaat hebben.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Wil er iemand argument en zo ja waarvan.
Ik stel de vraag of je enkel bij hedendaagse oorlogen (Irak, Afghanistan,...) een kant mag kiezen.
Excuses voor mijn vorig bericht mocht het grof over gekomen zijn, was niet mijn bedoeling.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Waarheidwo2 schreef:Wil er iemand argument en zo ja waarvan.
Ik stel de vraag of je enkel bij hedendaagse oorlogen (Irak, Afghanistan,...) een kant mag kiezen.
Excuses voor mijn vorig bericht mocht het grof over gekomen zijn, was niet mijn bedoeling.
Het kwam niet zo over dat je bedoelde dat je bij hedendaagse oorlogen een kant mag kiezen, jouw berichten geven mij het idee dat je de kant van Duitsland kiest tijdens de tweede wereldoorlog, maar dat is dus niet zo?

Bij je interesses in je profiel geef je ook 'Nazi' aan, dat heeft misschien ook wel wat verduidelijking nodig.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Lees de thread nog maar eens door. Wordt herhaaldelijk om meer uitleg, voorbeelden en/of argumenten verzocht.

Overigens vraag ik me af wat je met die kanten wilt, heb je dat nodig om tot een oplossing te komen bij hedendaagse oorlogen (Irak, Afghanistan) ?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Nogmaal vraag nu argumenten indien u er wenst,
en Proos het is zeker niet nodig, dat zeg ik ook niet ik zeg duidelijk MAG. ;)
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

@KevinP, net als jij intereseer ik me erg aan WO2 maar omdat dat zo erg groot en uitgebreid is verdiep ik me vooral in de Duitse kant en het Nazisme (ben dikwijls geneigd het op te nemen voor de verliezende kant, op alle vlakken).
Mijn antwoorden zijn altijd objectief maar gaan meestal daarover omdat ik daar meest over weet.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Je kunt toch moeilijk beweren dat je antwoorden objectief zijn? Ze zijn gekleurd door je genotype, je opvoeding, de bronnen die je hebt gebruikt. Je kunt wel proberen om zo objectief mogelijk te zijn, maar daarvoor zul je dan ook moeten verdiepen in de niet-nazi kant.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

wat is 'genotype'?
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van mn opvoeding, mn familie heeft veel last had vd oorlog hoor.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Genotype is alles wat voortkomt uit de genetische opbouw. Het fenotype is alles wat voorkomt uit je opvoeding (zeg maar datgene wat niet genetisch bepaald is).

De opmerking die ik heb geplaatst over objectiviteit ging niet over jou in het bijzonder, maar is denk ik voor iedereen van toepassing. Ken jezelf, niemand is 100% objectief of je moet het wetenschappelijk verantwoorden. En zelfs dán klopt het niet altijd, aangezien je bij geschiedkundig onderzoek afhankelijk bent van bronnen en die zijn niet altijd te vertrouwen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

ok Proos geef je volledig gelijk in situaties als deze is objectief zijn erg moeilijk maar volgens mij is 95% van de berichten op het forum subjectief (maar dan wel in het voordeel vd gealieerden).
Probeer mn best te doen, en zal duidelijk een onderscheid maken als het over een mening en een antwoord op een vraag gaat. :)
Gesloten