Wanneer komt de 3e wereld oorlog?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Wanneer komt de 3e wereld oorlog?

2010/2050
74
56%
2050/2100
21
16%
2100/2200
7
5%
Niet.
31
23%
 
Totaal aantal stemmen: 133

Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Nou, als zoveel dingen samen beginnen te komen dan weet je dat er in ieder geval een ker van waarheid in zit. Of hoe dan ook een les.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Hoop het niet! :o
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Ja, met Harmageddon klopt een hoop.

Aardbevingen, Israël dat terug is gegeven aan de joden etc. Toch geloof ik er geen hol van. Je kan nu overigens niet echt van een wereldoorlog spreken, in een wereldoorlog gaat het meer om 2 (miss 3) partijen die elkaar effectief bevechten.
Nu is het meer een heleboel m-o landen die elkaar en later misschien ook het westen bevechten.
Terrorisme is hetzelfde. Tegen het westen gericht, maar ze werken (bijna) niet samen. Tot een kernoorlog zal het niet komen, want dan wordt iedereen vernietigd en daar zit niemand op te wachten. Waarom dat, als je ook met soldaten kan vechten waarbij een partij wint (of gelijkspel) maar wel met behoud van instanties en burgerbevolking?
Anders is het gelijkspel of iemand die wint, maar is er geen wereld en bevolking meer om over te heersen. Atoombommen zijn eigenlijk vooral een dreigmiddel die de balans er een beetje inhouden.

Ik denk dat daarmee ook o.a. wo3 is voorkomen tussen USSR en de VS. Het is gewoon te vernietigend; niemand heeft baat bij een kernoorlog, maar dus wel baat bij atoomwapens, want die voorkomen een oorlog (als het mee zit). Uiteraard zal het terreurorganisaties het geen bal schelen wat er met burgerbevolking gebeurt, dus als die hun handen op een kernkop leggen zijn we wel ver van huis. Maar die dingen worden goed bewaakt en als je er al een hebt zal het erg lastig zijn hem af te vuren of tot ontploffing te brengen. Ik denk dat dat niet zo'n vaart zal lopen.

Waar we ons zorgen over moeten maken is de toestand in het midden-oosten en het terrorisme, maar ook dat loopt niet zo'n vaart. Aan terroristische aanvallen gaan veel minder mensen dood dan aan ziektes. Het gaat er meer om dat je je kwetsbaar voelt en dat het ongewoon is. Ook kan je je er als burger niet zelf tegen verdedigen. Verder valt het allemaal wel mee. Het gaat meer om de psychologie bij het terrorisme dan de eigelijke schade aan mensenlevens. Schade aan materiaal is vaak wel heel groot. Zo groot zelfs dat alle verzekeringsmaatschappijen bij elkaar een grote terroristische aanval op een grote stad niet volledig kunnen vergoeden. Daar zijn echter afspraken over gemaakt.

Zelf maak ik me meer zorgen om ziektes als aids dan om iets als dit. (hoewel ik niet echt met aids o.i.d. bezig ben, maar dat is toch een groter gevaar.)

[Edit Sjoerd] Even wat hoofdletters en een duidelijke structuur ingevoegd.[/edit]
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

zit niet in over AIDS, de kans dat dat een virus wordt wat via de lucht over gedragen kan worden is zeer klein.

Ergere ziektes zijn Ebola, de pokken of varianten op de spaanse influenza zoals H5N1 :|
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Aids is een vorm van ebola. Mooi epistel trouwens gamer004.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

hoezo vorm van AIDS?
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Nee andersom; aids is een vorm van ebola. Ik ben helaas geen bioloog en ik weet er niet het fijne van. Ik dacht echter gelezen te hebben dat het H.I.V. dat aids veroorzaakt een van de geëvolueerde vormen van ebola zijn. Ik dacht overigens ook het volgegriepvirus. Maar ik ben een leek..
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

hmmm, volgens mij hebben HIV en Ebola een totaal andere werking maar ik zal het opzoeken
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dat klopt wat je zegt.
Een stel Amerikaanse onderzoekers gingen naar West-Afrika. Het ebola virus leek daar opnieuw zijn uitgebroken. Bleek echter dat de symptonen afwijkend waren. Na tests was er een nieuw virus. Een verschrikkelijker virus. Het ging direct op je afweersysteem af, waardoor je zo vatbaar werd dat je bij wijze van spreken zelfs kon overlijden aan de hondengriep. Dit was het HIV/AIDS virus.

Het AIDS virus
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Charly1975 schreef:Kun je eigenlijk niet stellen dat na de 2e de 3e al begonnen is ? Na het eind van de 2e is er nooit een jaar geweest waarin de wereld een volledige vrede kende volgens mij.
Is er ooit 1 dag op de wereld geweest waar nooit gevochten is? Of oolog aan de gang was..
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

En nu ff ontopic.

Kijk.. het vorm van oorlog voeren verandert constand. Oorlog op wereld schaal. Dus op elke continent in elke wereld zee. Lijk me nu niet echt mogelijk.

Europa saat niet echt te popelen om in een oorlog te stappen.
Al-Quida is of dan wel islamitsche wereld. Is niet in staat om een globaal oorlog te beginnen. China zal denk ik ook geen oorlog op wereld schaal kunnen ontenen.

Nu worden landen met geld veroverd. Wat je zal krijgen, wat je ook al in koude oorlog had. Steeds kleine conflicten. Heftige en snelle.. of die langzame die sudderen. Colombia etc..


Zo iets al 7 jarige oolog. Napolionische oorlogen. wo1 en wo2 zijn verleden tijd.

Al kan je het niet met vaste zekerheid stellen.
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

E.T schreef:hmmm, volgens mij hebben HIV en Ebola een totaal andere werking maar ik zal het opzoeken
Idd. Hiv valt je emmun systeem aan. Je gaat niet dood aan HIV maar aan bijvoorbeels simpele griep. En ebola daar sterf je gewoon aan..
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Wanneer kun je eigenlijk stellen dat er een wereldoorlog plaats vind/heeft plaats gevonden? Kwam men tijdens de Tweede Wereldoorlog met de termen Eerste en de Tweede Wereldoorlog aanzetten of was dit pas nadat WO2 had plaats gevonden?
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Phu. WO1 hete ook wel the great war. En de nummer 2 kwam idd pas na wo2.. Want zonder 2 is er geen 1.

Dat is logisch.

Maar als je kijkt zou je zo en zo de term wo aan 7 jarige oorlog geven.
. http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_Years'_War
De napolionische oorlogen leken er ook op. Maar niet helemaal
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Caesar schreef:Vindt ook dat het al bezig is.

nog iets? 3e wereldoorlog? ik denk eerder 1ste godsdienstoorlog
Hoe zo de 1ste godsdienstoorlog? Kruistochten, Noord Ierland enz enz enz niet vergeten.
Plaats reactie