Suikerfeest vrije dag in ruil voor pinkstermaandag ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Ik kan mijn bericht niet meer terugvinden. Hoeveel berichten zijn er in totaal gewist en waarom? Ik was juist zo benieuwd naar de reactie op mijn post.

In een mondelinge discussie dwaalt men ook af, dus waarom zou dat niet in een schriftelijke discussie mogen? Uiteindelijk kom je toch weer uit op het oorspronkelijke onderwerp.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Harro schreef:Ja? Welke dan? Ik vrees dat het dan al snel over radicale regimes gaat en niet over de meerderheid van gematigde moslimlanden.
Ja, inderdaad dus er zijn wel landen waarin het niet geaccepteert wordt!
En als je goed had gelezen had je gezien dat ik dit schreef:
En je hebt er altijd wel een paar die het verder niet erg vinden.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Harro schreef: Nee, net zoals niemand valt over een joodse burgemeester of een joodse Kamerleden. Maar ojee als het een moslim is.

Ligt eraan waar je je oor te luisteren legt natuurlijk ;-)

Ik heb er geen enkel probleem mee als het suikerfeest een officiele vrije dag zou worden.
Ik zou het fijn vinden als dat voor Yom Kippur ingevoerd zou worden, dus kan me voorstellen dat Moslims er blij mee zouden zijn, met een vrije dag op suikerfeest.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Kleine Feldmaus schreef:
Harro schreef: Nee, net zoals niemand valt over een joodse burgemeester of een joodse Kamerleden. Maar ojee als het een moslim is.

Ligt eraan waar je je oor te luisteren legt natuurlijk ;-)

Ik heb er geen enkel probleem mee als het suikerfeest een officiele vrije dag zou worden.
Ik zou het fijn vinden als dat voor Yom Kippur ingevoerd zou worden, dus kan me voorstellen dat Moslims er blij mee zouden zijn, met een vrije dag op suikerfeest.
De meeste krijgen/nemen toch al vrij? Op mijn oude basisschool waren ze gewoon al vrij.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Hier op school nooit (trouwens op geen enkele opleiding waar ik op heb gezeten en dat was zo'n beetje door heel het land)
Met werk is dat wel te regelen maar is niet sowieso een vrije dag.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Er zijn 1,5 miljoen Moslims in Nederland dus vind ik het niet verkeerd om ze deze feestdag als extra feestdag toe te voegen. Misschien -als dit goed wordt aangepakt- kan het de integratie bevorderen (wij doen wat voor jullie, jullie wat voor ons).
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Bedoel je een vrije dag voor die 1,5 miljoen mensen, Rednas? Of een nationale feestdag waarop iedereen een vrije dag krijgt?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

okke schreef:Bedoel je een vrije dag voor die 1,5 miljoen mensen, Rednas? Of een nationale feestdag waarop iedereen een vrije dag krijgt?
Voor iedereen. Lijkt me helemaal niet verkeerd, een dag om me vol te vreten met veel te zoet eten :wink:
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Tuurlijk wil iedereen een dagje extra vrij, maar om nu speciaal een dag in te lasten omdat de moslims dan het einde van het suikerfeest willen vieren.... euhmmm nee dat hoeft van mij ook weer niet. Laten we het lekker houden bij onze eigen feestdagen en gewoonten, je hoeft niet alles aan te passen vind ik.

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Hoppa; Recht van Vrije meningsuiting..

Als Zij een extra feestdag mogen dan wil ik er wel wat voor terugzien bijv. een extra feestdag voor Ons niet-moslims of iets anders.

en waarom er een officiele feestdag van maken als iedereen toch vrijneemt van werk/school of wat dan ook.. ze trekken zich echt niks aan van de regels hoor..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

ze trekken zich echt niks aan van de regels hoor..
Kun je enkele voorbeelden noemen?
Ik begrijp niet dat een chef er blij mee zal zijn als Pietje niet op komt dagen. :roll:
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Oh ik heb nu niet direct 20 voorbeelden ofzo, maar wel 1 van iemand uit m'n oude klas. Turkse jongen. was 'ziek' van school wist hij iedereen alweer stoer te melden. 'Jaaa dan ga ik lekker feesten samen met me familie terwijl jullie op school zitten' die dus ook vrij nam.

En tsja pikant detail; de jongen is blijven zitten aan 't end van het jaar.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

... en alweer gaat er een discussie in de richting van een ongenuanceerd WIJ en ZIJ verhaal - WIJ zijn de goeien en ZIJ zijn de slechten.

Iedereen hier weet dat het gewoon niet zo zwart/wit ligt als hier gesteld wordt.

Hierbij een oproep om beter en genuanceerder bijdragen te schrijven. Ik zie veel te veel onderbuikgevoel hier verschijnen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

dvaupell schreef:... en alweer gaat er een discussie in de richting van een ongenuanceerd WIJ en ZIJ verhaal - WIJ zijn de goeien en ZIJ zijn de slechten.

Iedereen hier weet dat het gewoon niet zo zwart/wit ligt als hier gesteld wordt.

Hierbij een oproep om beter en genuanceerder bijdragen te schrijven. Ik zie veel te veel onderbuikgevoel hier verschijnen.
En weet je hoe dat komt? omdat wij op school zitten en de huidige generatie 'allochtonen' meemaken en weten wat ze doen en dus veel meer in aanraking met ze komen dan ouderen hier op het forum.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Je hoort mij niet zeggen dat er geen problemen zijn met allochtonen, Mike, maar ik heb gewoon sterk het gevoel dat het ook wel "stoer" is om op deze manier te polariseren.

Heel veel mensen doen dat namelijk en men moet meedoen om erbij te horen.

Alleen levert het absoluut geen bijdrage aan het oplossen van de problemen die er wel degelijk zijn, maar niet zo erg als veel wordt geschetst.

Er is in Nederland een probleem in hoe we tegen onze allochtonen aankijken en er is een integratieprobleem. Ik zou echt niet weten of het zo is dat er een integratieprobleem is omdat allochtonen zo slecht worden behandeld of een probleem met allochtonen als gevolg van gebrekkige integratie.

Verder wil in nog wat nuance aanbrengen. Ja, er zijn problemen met allochtonen, en met name met jonge allochtonen, veelal van Kaapverdiaanse, Antilliaanse of Marokkaanse komaf. Maar het merendeel van de Kaapverdiaanse, Antilliaanse, Marokkaanse of jongeren van andere afkomst levert geen groter probleem dat de gemiddelde autochtone jongere.

Je kunt gewoon geen willekeurige groep afrekenen op de daden van een enkeling.
Je kunt niet stellen dat de jeugd niet deugt omdat een jongere toevallig een abri heeft gesloopt. Je kunt niet stellen dat Marokkanen niet deugen omdat een jongen met Marokkaanse ouders een dametje heeft beroofd.

Dáár gaat het me om.

Ik ga er best vanuit Mike, dat jij rare dingen meemaakt op school, zoals ik rare dingen in mijn omgeving meemaak.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie