Alle partijen verbeteren koopkracht...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Hmm Harro je wilt het ook alleen maar van 1 kant zien.. en ja want autochtone jongeren zie je ook niet met teksten als IndoPower/ Mocro Power of wat dan ook.. doet zo'n filmpje je dan niks..?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Welke feiten vraag je?

Dat een groepje allochtone scholieren op het bizarre en weerzinwekkende idee komt om een leraar om te leggen en het dan ook nog uitvoert (MuRATje was dan wel de schutter, maar er zaten er meer in het complot).
Ongekend en (gelukkig) nog nooit eerder vertoond. Natuurlijk...het zouden ook Nederlanders geweest kunnen zijn, in theorie, maar dat is niet het geval. Dit soort excessen komen we blijkbaar alleen tegen in kringen, waarin ook dit soort filmpjes als "lollig" worden gezien.
Wat vond je trouwens van de strekking en de inhoud van het filmpje, Harro?

Ik weet niet of het jeugdigen waren die een moskee in de fik zetten, of dat het georganiseerd was door de een of andere "club". Ik kan daar dan ook geen oordeel over vellen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik zie weinig verschil tussen een weerzinwekkend complot van een groepje jonge allochtonen om een leraar te vermoorden en een weerzinwekkend complot van een groepje jonge autochtonen die een moskeer in de brand steken. Voor de brand in Uden - waarbij enkel door toeval geen doden zijn gevallen - is een groepje pubers veroordeeld die elkaar via msn hadden opgestookt waar de onderlinge band het uitdragen van "whitepower" gedachten was Beiden zijn uitwassen en - zoals je terecht opmerkt - uitzonderingen. En dat moeten we niet vergeten. Het zijn uitzonderingen. Stoer doen van een paar rappers breng ik daarmee niet in verband. en zo zie ik dat filmpje: als stoer doen. Moet je op de gemiddelde extreemrechtse site of forum zien wat ze daar zoal over allochtonen schrijven. Moeten we dat ook allemaal heel serieus nemen en als een cultureel probleem zien? Idem met Indo/Mocro-power. Dat zijn volkomen verklaarbare uitingen van jongeren die zoeken naar een eigen identiteit waarin ze zich afzetten tegen een maatschappij die al bij voorbaat negatief over hen denkt en ze totaal geen kans geeft.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Moeten we het dan goedkeuren dat jongeren zich proberen af te zetten van de maatschappij d.m.v. racisme en haatgevoelens verspreiden???

779
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Seyffardt schreef:Welke feiten vraag je?

Wat vond je trouwens van de strekking en de inhoud van het filmpje, Harro?
Harro schreef: en zo zie ik dat filmpje: als stoer doen.
Laten we hopen dat het OM er anders over denkt!!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Als het OM hier werk van maakt dan meten ze met twee maten en is de vrijheid van meningsuiting, hier altijd zo populair als het gaat om klagen over buitenlanders, geschonden. Of neem je autochtone rappers net zo serieus?
Ik zat in tram vijf en m'n lul stond stijf,
want naast me zat een lekker wijf.
Ik wou net gaan, er kwam een oud wijf aan
en zei: "Zeg zou jij niet eens voor mij opstaan?"
Ik zei: "Luister trut, met je rimpelkut,
Def P. zit hier en ik ben blut.
Dus geef je geld of ik gebruik geweld."
Toen kwam de controle aangesneld.
En zei heel wijs: "Hou je gedeisd
en geef mij eens je plaatsbewijs."
Ik zei :"Luister schat, dacht jij echt dat
de rapper Def P. een tramkaart had?"
Toen kwam de chauffeur en die sloot de deur
en zei toen met zijn grote scheur:
"Ik heb een mobilofoon en jij hebt pech
want de politie is al onderweg."
Ik zei: "Luister maat, ik ben van de straat.
Je weet zeker niet tegen wie de neuk je praat."
Ik gaf hem een dauw en pakte gauw
mijn schietpistool en ging pauw pauw pauw.
Iedereen begon te rennen maar niemand kon er uit,
toen sprong er een mafkees door het ruit.
Iedereen raakte in paniek
en ik bleef maar schieten op de kliek.
De controle, de chauffeur en het oude wijf,
lagen op de grond met lood in hun lijf.
De hele tram droop van het bloed,
het lekkere wijf, die werd niet goed.
Net toen ik haar aan wou gaan randen,
hoorde ik vier gierdende banden.
Het was de moederneukende politie
met hun moederneukende justitie.
Maar ze hadden pech, want ik was al weg,
zie je Def P. al in een cel, kom zeg!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Moeten we het dan goedkeuren dat jongeren zich proberen af te zetten van de maatschappij d.m.v. racisme en haatgevoelens verspreiden???
We moeten vooral niet overspannen reageren op elke allochtone puber die een liedje schrijft.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Prachtig stukje opwekkende proza, inclusief taalfouten. Waarlijk een bijdrage voor onze maatschappij! Om kotsmisselijk van te worden maar het gaat hier (gelukkig) om een fictief verhaal.

Waar het in het Harderwijkse filmpje omgaat (en ik verbaas mij erover dat ik dat moet uitleggen) dat de betrokken leraar eenzelfde lot werd beloofd als die van het Terracollege. Ik kan mij voorstellen dat er harde maatregelen worden overwogen tegen dit soort walgelijke praktijken.

Als ik een dergelijk tekstje in elkaar zet en dat bijv. naar de Anne Frankstichting stuur, moet je eens opletten wat er gebeurt en wie er allemaal mee staan te huilen met de wolven in het bos. Ik heb daar overigens geen reden voor, laat dat duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Een vijftien jaar oude tekst van de Osdorp Posse is tegenwoordig "allochtone proza". Interessant.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Die Def P. of hoe die lamzak zich ook wilt noemen, zou eens een opleiding moeten volgen, of werk gaan zoeken. Maatschappij verzieken mag hij een ander keertje doen.

779
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Och...wij noemen dat soort lui "wiggers", dus ja....
Nooit opgevallen dat er Nederlanders zijn die zich een accentje aanmeten en op foto's en filmpjes van die spastische poses aannemen? Wiggers, dus.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Wiggers, of wannabee 'niggers' hoeven trouwens ook niet persé blank te zijn... Check Ali B of Brace: Twee mensen met een IQ van 1,5 die beiden nog slecht kunnen zingen ook...

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Daar gaat het helemaal niet om Seyffardt. Het punt is dat een groepje blanke Nederlandse jongens die een neger nadoen vijftien jaar geleden een hitje scoorde met zo'n tekst maar dat we nu vinden dat een groepje jongeren van Marokkaanse komaf met een vergelijkbare tekst een gevaar zijn voor de samenleving.

En ja, wiggers ken ik, al heten ze hier whoddaz. En nee, Pascal heeft, met een succesvol platenlabel, goede CD verkopen, goed bezochte optredens en zijn werk bij de NPS als radio- en televisie presentator, absoluut geen reden om een opleiding te volgen of werk te zoeken. Maatschappij verzieken doet hij trouwens ook niet, of je moet het promoten van een multi-culturele samenleving als zodanig bestempelen. Een tekst als "moordenaar" is een jeugdzonde.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Wiggers, of wannabee 'niggers' hoeven trouwens ook niet persé blank te zijn... Check Ali B of Brace: Twee mensen met een IQ van 1,5 die beiden nog slecht kunnen zingen ook...
Heb je ook wel eens iets positiefs te brengen of spuuw je de hele dag enkel maar gal?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik heb ook weleens iets goeds te brengen, alleen nu even niet op de replys die jij schrijft.

And becides: De minister president verkeerd bejegenen en andere onzin uitkraaien is typisch iets voor een onnozel iemand.
Gesloten