GEvaarlijke bom?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
jjvk

GEvaarlijke bom?

Bericht door jjvk »

Hallo,

Tot enige jaren geleden heb ik met een metaaldetector gezocht in Arnhem en omgeving (jaja, dat is verboden, regelmatig weg moeten rennen voor politie, boswachter, enz.) Nou heb ik uiteraard ook het enige aan militaria gevonden. Niet echt spectaculaire dingen overigens, maar sommige wel grappig. Om te voorkomen dat het helemaal vergaat heb ik besloten wat ik heb te proberen te verkopen. In het kader daarvan heb ik een object waarvan ik eerst wil weten of het niet gevaarlijk is...... Volgens de gegevens die ik heb gevonden op jullie fora is het een Anti Pantser granaat met een kern van wolfraam. De hoogte is 15 cm, diameter 5 cm, gewicht ca, 1500 gram. Ik heb ook een aantal foto's die ik graag aan een expert doorstuur ter beoordeling. Als het gevaarlijk is lever ik m in bij de Politie ofzo, anders ga ik m verkopen..

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Jan-Joris van Kampen
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

A: Het is illegaal om illegaal verkregen spullen te verhandelen.

B: Iedere vorm van munitie met de springlading er nog in is levensgevaarlijk en dient op verantwoorde wijze opgeruimd te worden. Ik zou er dus maar mee naar de politie gaan...

Dit topic gaat in elk geval op slot.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gesloten