Wat te verzamelen?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

viny schreef:Mischien een paar afgeschoten hulzen! Origineel, en Militaria :lol:
Tja, als dat je ding is....
29th Let's Go!!!!!
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Of ga voor die 30 euro rommelmarkten bij jou in de buurt af, daar kun je soms voor weinig geld spul vinden.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Zoals je hoort zijn veel mensen het er over eens dat het een dure hobby is. Wil je 30 euro per maand spenderen aan het echte werk, dan moet je geduld hebben. Vaak zal een compleet wo2 uniform boven de 1000 euro gaan kosten als je alles koopt bij de bekende kanalen. Ik heb echter ook 3 complete poppen die per stuk 250 euro hebben gekost. Dit kost echter veel zoekwerk en geduld. Met geduld is uiteindelijk alles te doen.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

johan willaert schreef:
viny schreef:Mischien een paar afgeschoten hulzen! Origineel, en Militaria :lol:
Tja, als dat je ding is....
Nee niet de mijne, maar voor een beginner met niet een al te hoog budget mischien een goed begin!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik zou eerst boeken kopen. En 30 euro per maand, ik vind dat je niet elke maand iets hoeft te kopen. Spaar liever wat langer voor een helm of een uniform i.p.v. elke maand bv. een paar hulzen te kopen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Zoals velen al zeggen , eerst referentie boeken , dan verzamelen.
Alhoewel toen ik ABBL begon te verzamelen heb ik ook nergens mijn info kunnen uithalen , ik was blij dat er toen een boekje uitkwam en dat was dan ook nog eens in het Frans... maar bon , erg veel misaankopen kun je niet doen bij belgisch materiaal omdat dat op een paar uitzonderingen na niet nagemaakt wordt...
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Het belangrijkste is in ieder geval informatie vergaren. Heel veel informatie vergaren. De beste en meest gedetailleerde informatie haal je uit boeken, maar voor beginners en mensen met een kleiner budget heeft het internet ook veel te bieden. Persoonlijk verzamel ik onder andere onderscheidingen, en er zijn diverse internetsites over dit onderwerp. Hier kun je veelal nuttige informatie vinden over kosten, fakes en de ervaringen van experts en ervaren verzamelaars.

Duitse militaria is bijzonder populair en wordt vaak nagemaakt, dus de kosten en moeite van het verdiepen in militaria verdienen zich wel weer terug.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

johan willaert schreef:Ken je wel iets van militaria? Weet je hoe je fake van echt onderscheidt?

Je houdt niet van repro, en wil maar 30Euro/maand spenderen....

Spendeer die de eerste 12 maanden aan boeken....

Je kan het misschien niet leuk vinden maar je hebt niets origineels voor 30Euro.... ; behalve misschien postzegels met het smoelwerk van Adolf op... maar dat is volgens mij geen militaria...
"Niets origineels" kan wel iets genuandeerder...

Een woundbadge black origineel heb je er al voor net als KVK 2. Klasse medals....En als je een maand overslaat en je hebt 60 EUR gespaard komt een ijzeren kruis 2. Klasse bijv. al in beeld....of leuke uitrustingspullen. Dus goed zoeken en speuren.

veel succes.

martin
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ik vind 30 euro niet te weinig. Je kan ook een beetje erin 'handelen'. Gewoon een lot kopen waar enkele spullen goed genoeg voor je zijn en de rest door verkopen. Zo kanje aardig wat verdienen, en leer je ook nog eens een hoop. (Of ga US of brits verzamelen, das nu eenmaal een stuk goedkoper en makkelijker)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

pionier schreef:Of ga US of brits verzamelen, das nu eenmaal een stuk goedkoper en makkelijker
Nog zo'n mythe...
29th Let's Go!!!!!
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Bericht door jeffreyvanspengen »

johan willaert schreef:
pionier schreef:Of ga US of brits verzamelen, das nu eenmaal een stuk goedkoper en makkelijker
Nog zo'n mythe...
Inderdaad, in veel gevallen is US véle malen duurder dan Duits!
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

Bericht door luuk wo2 »

johan willaert schreef:Ken je wel iets van militaria? Weet je hoe je fake van echt onderscheidt?

Je houdt niet van repro, en wil maar 30Euro/maand spenderen....

Spendeer die de eerste 12 maanden aan boeken....

Je kan het misschien niet leuk vinden maar je hebt niets origineels voor 30Euro.... ; behalve misschien postzegels met het smoelwerk van Adolf op... maar dat is volgens mij geen militaria...
nou voor 30,- per maand kan je best wat leuke dingen kopen..
een gasmaskerblik ofzo...vind ik toch leuk :)
Plaats reactie