Problemen met Post TNT

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Je moet het ook als gift sturen of minder waarde laten noteren. Is jammer van die centen.

Pakketjes kwamen wel snel aan van TNT
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

POST NAZI'S :shock:

Heb je de echte waarde op het pakket laten zetten dan?

Sbas
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Het heeft zijn voordelen om de waarde te verlagen, maar als het kwijt raakt, krijg je maar iets van 5 of 10 euro terug, terwijl het 500 waard kan zijn ;)

779
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

In het vervolg de bubeltjes envelope gebruiken die zijn echt sterk en je kan niet goed voelen wat er in zit. Ik bewaar alle envelopen die ik binnen krijg en gebruik ze weer.
CAN DO
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Post

Bericht door asjemenou »

Wat die Internetaankopen betreft uit niet EU landen; http://www.douane.nl/particulier/intern ... en-01.html .
Geld in een niet aangetekende envelop versturen is altijd riskant. Je hebt inderdaad nooit de garantie dat de envelop ook daadwerkelijk wordt bezorgd. Deze garantie heb je met een aangetekende brief ook niet maar je hebt wel een bewijs dat je het poststuk hebt verstuurd. En in dat geval vergoed de TNT (TPG-PTT of hoe ze ook mogen heten) de waarde van het poststuk.
Wat kleine objecten zoals legerknopen e.d. betreft, deze kan je inderdaad beter niet los in een envelop versturen.
Van een baliemedewerker van het postkantoor heb ik wel eens vernomen dat je een hoop ellende kan voorkomen als je voorwerpen in enveloppen of in postpakketten goed verpakt zodat ze niet los in een envelop of pakket zitten waardoor de voorwerpen kunnen gaan schuiven. Pakketten goed opvullen met kranten e.d.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Joachim Peiper schreef:nouw het zijn dapen....Voortaan idd aangetekend verzenden: dan kun je ergens op terugvallen.

Tot mijn verrassing ontving ik laatst een zending van TNT uit USA van 260 USD (ijzeren kruis II klasse + ETui) .

Vraagt de postbode of ik even 70 EUR vextra oor deze verzending voor invoer/BTW wil bijlappen.

Dass helemaal schandalig...Heb al eerder spullen uit Canada / USA gehad maar nooit wat hoeven bij te betalen en nu ineens raak :cry:
Invoer recht betalen heeft niets met de post te maken maar met de douane!
De douane krijgt vele duizenden pakjes per grensovergang binnen. Per steekproef halen ze pakjes eruit en bekijken de waarde. Zelfs als er gift op staat is het mogelijk dat ze de waarde gaan inschatten en dat je dan invoer recht moet betalen. De post is dan verplicht om die invoer kosten te innen.

De douane heeft lijsten met de waarde van allerlei items. Maar met verzamel stukken daar hebben ze natuurlijk problemen mee als er geen waarde op staat. Als de verzender er geen waarde of gift op zet dan is de kans heel klein dat je invoer rechten moet betalen.
Staat er een waarde op van boven de 20 euro en ze hebben het in hun handen dan is het kassa!

Maar mijn ervaring is dat vooral (Amerikaanse) ebay winkels de juiste waarde op de envelop zetten. Want als ze er gift of een onjuiste waarde op zetten plegen ze in feite fraude.

Bij mij is het wisselend een paar schoenen uit Amerika voor 52 euro waarde vermeld zonder controle binnen gekomen. ! pakket van over de 100 dollar geen probleem en een ander pakket ongeveer zelfde waarde maar groter van formaat, was bijbetalen. :(
Het bleef gelukkig een koopje. :) Het blijft gewoon een gok die invoer rechten.


Kleine objecten als knopen e.d. tussen twee kartonnetjes met plakband vastzetten en of inderdaad in een bubble wrap envelop.
Of een stuk karton dubbelvouwen en goed dichtplakken.

Bij binnenlandse verzending als het geen pakket is en aangetekend is te duur dan kassa bon vragen. Dan heb je in iedergeval bewijs dat je op welk moment en waar je het hebt opgestuurd.
Zodat je ontvanger je niet zomaar van fraude kan beschuldigen. Tevens meld ik dezelfde dag aan de ontvanger dat ik zijn/haar spullen heb opgestuurd. Alle e-mail correspondentie bewaren tot de ontvanger bevestigd heeft dat het materiaal ontvangen is.

Een verkeerde postcode gekregen en de ontvangers kon na 1 week vertraging zijn spullen pas ontvangen.

Ik heb vaak problemen met post uit Engeland. Een pakketje wordt door een of ander bedrijf bezorgd (ik vermoed uitbesteed door TNT) en heel vaak laat of zelfs met correct adres terug gestuurd naar Engeland! Of pakketjes door de afzender op het zelfde moment verstuurd en bezorgd met een verschil van een paar dagen! :?
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Ik weet wel door het het genruik van de e-mail, dat tnt er slecht draait. Misschien heeft dit ook iets te maken met jullie problemen (weinig personeel etc.)
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Sgt. Gallée schreef:Ik weet wel door het het genruik van de e-mail, dat tnt er slecht draait. Misschien heeft dit ook iets te maken met jullie problemen (weinig personeel etc.)
Problemen met de bezorging/vermissing van pakketjes en brieven bestond al toen ze nog PTT genoemd werden.
Een gedeelte zal dood ordinair gejat worden. Of door foute adressering en gebrek aan afzender, niet te bezorgen.
Van de millioenen brieven en pakketten die ze onder hun hoede hebben is slechts een klein percentage dat ze kwijt raken. Heel vervelend als het jouw post betreft.
Bij elkaar is dat kleine percentage toch nog vele duizenden.
Het nagaan waar jouw vermistte brief is gebleven kost veel tijd (=geld)waar ze geen zin in hebben om die te investeren want dat leverd namelijk geen fluit op.
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

Heb ooit zelf op een postsorteer bedrijf gewerkt als zaterdag baan (geen PTT). En er word wel degelijk gejat !!!
Ooit iemand ontslagen zien worden, omdat iemand toen hij van de WC afkwam ineens qua omvang enorm was aangekomen. (had ineens meerdere lagen merk kleding aan)

Zorg iedergeval dat je verpakking niet makkelijk open te krijgen is, meerdere lagen tape gebruiken, op alle naden.
Zorg dat je pakket niet rammelt, rammelen maakt nieuwsgierig.
Bij gebruik envelop: zorg dat de envelop niet kan openscheuren!!!
liefst bubbels en dichtapen. tussen twee kartons intapen werkt ook goed. Zelfs een gewone envelop versterk ik nog eens extra met tape.

Zorg voor een duidelijke adresering en afzender (min. postcode + huisnummer)
Plaats reactie