zeldzame aanwinsten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel1975
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2006, 19:22
Locatie: ede

zeldzame aanwinsten

Bericht door michel1975 »

sinds vandaag ben ik bezitter van een echte ahnenpas, duitse officiers kaart, en het boek deutschland erwacht.
de ahenpas was alleen voor duitsers om te kijken of je van het ariese ras was, de hele famillie werd hierin beschreven de oudste geboorte datum die erin staat stamt uit 1798 dit schijnt een zeldzaam document te zijn.

de offiecierskaart is van buiten voorzien van een soort canvas zo konden ze hem vaker open en dicht vouwen zonder dat ie snel naar z'n grootje ging het is een kaart van oberhausen/ mulheim/kreis dinslaken/essen.
op het canvas staat met polood geschreven van welke regio de kaart is het is nog net leesbaar en met de hand geschreven.

het boek deutschland erwacht is een soort semi fotoboek de bezitter moest zelf de foto's op de daarvoor aangegeven plekken inplakken er zitten foto's in die men niet of nauwelijks meer tegenkomt.
het boek vertelt over de stand van zaken in duitsland onder leiding van hitler en de nsdap het is een soort voorbereiding van wat er komen gaat.
voorin het boek staat met de hand geschreven: alfred waltgro oldeubring jan. 1939.
dit boek schijnt ook redelijk zeldzaam te zijn.

ik weet niet zeker of het ook daadwerkelijk zeldzaam is volgen de man bij wie ik gekocht heb,( iemand van een museum) was het , zeker wat de ahnenpas betreft moeilijk verkrij baar materiaal
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Mooi zo, heb ik inderdaad nog niet zoveel gezien, mooi verzamelstukje dus :)
82nd All Americans
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Re: zeldzame aanwinsten

Bericht door Skylighter »

michel1975 schreef: ik weet niet zeker of het ook daadwerkelijk zeldzaam is volgen de man bij wie ik gekocht heb,( iemand van een museum) was het , zeker wat de ahnenpas betreft moeilijk verkrij baar materiaal
Ik weet ook niet of dit zeldzaam is, zoals jij dat ook niet weet zoals je aangeeft. Maar er zijn verkopers die van allerlei verhalen ophangen om hun spul makkelijker, sneller en duurder te verkopen!
Gebruikersavatar
michel1975
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2006, 19:22
Locatie: ede

Bericht door michel1975 »

daar heb je helemaal gelijk in,ik ben dit nog niet tegengekomen dus ga ik er op dit moment van uit dat deze beste man geen onzin op heeft gehangen.

mvg michel
Plaats reactie