Raar kokertje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ik weet het ook niet daarom vroeg ik of jullie je gedachten er ook eens voor wakker wouden maken,:oops:
Maar zelf lijkt het me ook stug en een filtstift busje lijkt me ook stug. :roll:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

pionier schreef: Maar ik kan het me BIJNA ook niet voorstellen dat dit daarvoor is.
Gebruik nu eenS uw gezond verstand
Die bakelieten pillendoosjes zijn rechthoekig en verzegeld , waarom zouden ze dan nog eens in een ronde koker steken ?
En waarom heeft er nog NOOIT iemand zo een koker gezien in een gasmaskerbus ?
Bubba
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

luc schreef:
pionier schreef: Maar ik kan het me BIJNA ook niet voorstellen dat dit daarvoor is.
Gebruik nu eenS uw gezond verstand
Die bakelieten pillendoosjes zijn rechthoekig en verzegeld , waarom zouden ze dan nog eens in een ronde koker steken ?
En waarom heeft er nog NOOIT iemand zo een koker gezien in een gasmaskerbus ?
Bubba
Ik snap het, maar waarom zou iemand dan zeggen dat hij dergelijk buisje in een bodemvondst gasmaskerbus vind... Beetje vertrouwen in andere mensen mag ook wel. Daarom zeg ik ook dat ik het bijna niet kan voorstellen en wou ik wel eens foto's zien. Heb het ook nog nooit gezien.
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

Verhaaltjes vertellen kan iedereen en als het over militaria gaat vertrouw ik niemand
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Das waar, maar wat berijk je er mee door te zeggen dat je het eens hebt gevonden in een gasmaskerbus en het blijkt niet zo te zijn... je verkl**t alleen je reputatie.
Ik geloof het nu ook niet hoor. Daarvoor wil ik idd ook eerst foto's zien. Dan pas wil ik het ook eens verder 'onderzoeken'.

Dat ding staat overigens ook nergens in de delen van angolia of enig ander boek wat ik heb.
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

Er zijn altijd mensen die zich willen bewijzen hoeveel ze ervan kennen (en soms zouden ze beter zwijgen , en nu is Karel kwaad op mij )
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

haha wat een gedoe om iets wat mensen niet kennen.ik snap jullie reactie best en ben niet boos.wat een boer niet kent eet hij niet. maar daarom zouden mensen die nogal gauw op hun teentjes getrapt zijn en hunzelf wille bewijze behoorlijk fel kunnen reageren op bovenstaande uitspraken.wat ik zelf hoogst overbodig vind omdat ik mezelf niet hoef te bewijzen tegenover anderen omdat ik toch zeker zelf weet wat ik gevonden heb.
ik vind het ook vreemd maar heb er meerderen gevonden en ze zaten er toch egt in.ik heb een nieuwe laptop en zal even gaan zoeken naar pics.anders maak ik zel wel opnieuw.

dat is net als zoiets als dat die oranje en bruine huidontsmettingsflesjes ook in een kartonne kokertje geleverd werden bij 1e uitgave.bij 99 van de 100 bussen zie ej ze niet.hoewel ik er al meerdere heb gevonden.

groetjes

karel
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

[/quote]Ik snap het, maar waarom zou iemand dan zeggen dat hij dergelijk buisje in een bodemvondst gasmaskerbus vind..quote]

er staat nergens in mijn posts dat ik er zon ding in een bodemvondst bus heb gevonden.ik heb alleen een hele party van die kokertjes gevonden met die meuk erin..

groetjes

karel
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

whscharfschützen schreef:dat is een duits kokertje voor in de gasmaskerbus waarin het bakelieten gastablette kokertje ingaat.Het staat volges mij nerges beschreven.hoe weet ik dit?ik heb een keer met zoeken een hele party opgegraven in goede staat.ik kreeg ze niet open en heb er in 1 toen maar de zaag gezet en daar kwam zon pillekokertje uitzetten.het frapante is ze zijn er in verschillende formaten..langer smaller breder.

groetjes

karel
Opgegraven :lol:
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
flak2cm
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:08

Bericht door flak2cm »

opgravingen uit de allom bekende 'big hole' te L, die bruine flesjes zijn trouwens wapenolie karel;)
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

ja klopt.eindelijk iemand die het kan bevestiggen.

groetjes

karel
Plaats reactie