Voorspel de verkiezingsuitslag

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Voorspel de verkiezingsuitslag

Bericht door Lucid »

Bij goed weer:*
PvdA - grootste partij met in totaal 46 zetels
CDA - net iets kleiner met in totaal 43 zetels

Bij slecht weer:*
CDA - grootste partij met in totaal 46 zetels
PvdA - net iets kleiner met in totaal 43 zetels

In alle gevallen:
VVD - verliezer met in totaal 26 zetels
Groenlinks - verliezer met in totaal 6 zetels
SP - winnaar met in totaal 14 zetels
Christenunie - winnaar met in totaal 7 zetels
SGP - verliezer met in totaal 1 zetel
Partij voor de dieren - winnaar met in totaal 1 zetel
D66 - verliezer met in totaal 1 zetel
PVV/ Wilders - winnaar met in totaal 4 zetels
Pastors - winnaar met in totaal 1 zetel
Overige kleine rechtse partijen - verliezer met in totaal 0 zetels

* Niet figuurlijk bedoeld. Bij slecht weer blijven linkse stemmers vaker thuis, zo blijkt uit het verleden.
Laatst gewijzigd door Lucid op 07 nov 2006, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Mits er geen grote blunders van lijsttrekkers komen verwacht ik het volgende:

CDA.................................... 45
PvdA................................... 45
VVD.................................... 23
SP....................................... 15
Lijst Vijf Fortuyn/LPF.............0
GroenLinks............................6
D66.......................................2
ChristenUnie.........................7
SGP.......................................2
Wilders / Partij vd Vrijheid.....3
Partij voor de Dieren.............1
Eén NL...................................1
___________________________+
..........................................150

(Groen = winst, Rood = verlies en zwart is gelijk)

@Lucid, de SGP zit met twee zetels in de kamer... Zie hier
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Waarom verwacht je dat CDA en PvdA gelijk eindigen met beiden 45 zetels? CDA staat voor met vier zetels in de peilingen, waarbij, als het zo doorzet. Uiteindelijk weleens op kan lopen tot 10 zetels verschil.

Hebben jullie gisteren toevallig Maxime Verhagen (CDA) en een vrouw van de PvdA op tv gezien? Wat ging die vrouw af zeg met haar kontengedraai, vertellen van onwaarheden en de Armenie kwestie... MISSELIJKE vrouw was het. Maxime had haar binnen 2 zinnen al klemgeluld. Als PvdA nog wilt winnen, moet de partij haar 'out of order' zetten...

779

779
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Sjoerd schreef:@Lucid, de SGP zit met twee zetels in de kamer...
Dat wist ik niet. Dacht dat het alleen die zombie was. Ik denk dat een deel van de SGP-stemmers begrijpt dat ze beter op Rouvoet kunnen stemmen. Aangepast!
779 schreef:Waarom verwacht je dat CDA en PvdA gelijk eindigen met beiden 45 zetels? CDA staat voor met vier zetels in de peilingen, waarbij, als het zo doorzet. Uiteindelijk weleens op kan lopen tot 10 zetels verschil.
Je kan er volgens mij weinig over zeggen. In de peilingen staat de SP ook erg hoog! Een aantal van de SP'ers kunnen op het laatste moment PvdA stemmen. En er zullen ook mensen zijn die het CDA in de peilingen te groot vinden worden en derhalve PvdA zullen stemmen.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Iig krijgt de CDA mijn stem :D En als één van de weinige mensen die in de zorg werkt die ook CDA stemmen, ben ik het er wél mee-eens dat er minder knieen onder het bureau moeten komen en meer handen aan het bed. Goed punt van die partij.

779
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

PvdA: 38
CDA: 42
VVD: 24
D66: 1
Groenlinks: 6
SP: 25
ChristenUnie: 8
éénNL: 2
Wilders: 5
PvdD: 1
Je kan er volgens mij weinig over zeggen.
én dan komt er nog bij dat de vele peilingen enorm van elkaar verschillen, Wouter Bos zei onlangs dat in de peilingen verschillen van 10(!) zetels konden zitten!
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik voorspel een 100% zege voor de autoriteiten en een 100% nederlaag voor de anarchisten. Het is werkelijk waar spijtig dat wederom alle zetels in de kamer gevuld zullen worden. En nog veel spijtiger is het dat ze gevuld worden door mensen die slechts de regeltjes kunnen volgens en op geen enkele manier hun eigen idee"en van wat goed en juist is zullen aangeven.

:(
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

779 schreef:Waarom verwacht je dat CDA en PvdA gelijk eindigen met beiden 45 zetels? CDA staat voor met vier zetels in de peilingen, waarbij, als het zo doorzet. Uiteindelijk weleens op kan lopen tot 10 zetels verschil.
Ik zal het even toelichten:

Het is mij opgevallen dat er een grote groep PvdA aanhangers is die alles wat het CDA zegt als leugens afdoet en dat er omgekeerd een grote groep CDA aanhangers is, die alles wat de PvdA zegt als leugens af doet. Volgens mij zijn die groepen ongeveer even groot.

Beide partijen snoepen daarnaast zetels af van andere partijen (GroenLinks, VVD etc.) Daarom verwacht ik dat de VVD een nederlaag gaat ondervinden: Een deel stapt naar het CDA in de strijd tegen Bos, een deel zal de VVD niet rechts genoeg vinden met Rutte als lijsttrekker en overstappen naar Wilders. Daarnaast zal een klein deel misschien naar Pastors gaan.

Hetzelfde gaan we zien bij Groenlinks: een deel naar de PvdA en een deel naar de SP en een enkeling naar de Partij voor de Dieren.

Verder denk ik dat de Christenunie veel oud-CDA stemmers krijgt ivm het gevoerde asielbeleid. Ik denk dat een grote groep Christenen het CDA daardoor niet meer Christelijk/menselijk genoeg vindt.

De SGP heeft een trouwe achterban, dus daarom denk ik dat die op 2 zetels blijven staan.

D'66 zal worden onderverdeeld tussen het CDA en de PvdA en alleen de die-hards zullen blijven.

Dat de LPF in de ogen van de kiezer heeft afgedaan en kan vertrekken, lijkt me duidelijk.

Vandaar mijn voorspelling. De toelichting is wat generaliserend opgeschreven, maar je kan niet met elke mogelijke overstap rekening houden, omdat het anders een te lang verhaal zou worden.

En wat betreft die peilingen: die moet je met een flinke korrel zout nemen. Ze zijn zwaar afhankelijk van de mensen die zijn geïnterviewd, daardoor kunnen er flinke verschillen in ontstaan.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

779 schreef:Iig krijgt de CDA mijn stem :D En als één van de weinige mensen die in de zorg werkt die ook CDA stemmen, ben ik het er wél mee-eens dat er minder knieen onder het bureau moeten komen en meer handen aan het bed. Goed punt van die partij.

779
Mogen mijn knieën wel onder het buro blijven ? Ik ben o.a. verantwoordelijk voor het salaris voor die handen aan het bed :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Lucid schreef:Dacht dat het alleen die zombie was.
Wat een idiote en achterlijke opmerking zeg! Een jaar of anderhalf geleden las ik een onderzoek waarin stond dat de heer Van der Vlies één van de vier of vijf kamerleden was die men nog nooit op een leugen in de Tweede Kamer heeft kunnen betrappen.

Breng liever respect op voor deze man die tegen hoeren, overtollig drank, drugs etc. is.
779 schreef:MISSELIJKE vrouw was het.
779, dit gaat trouwens ook nergens over. Moet dat nu allemaal in het openbaar hier?

De laatste dagen en weken is er door moderators het één en ander geëdit. Maar als daar iets toe behoord, zijn het deze opmerkingen wel. Mensen die zich niet kunnen verweren zo benaderen. (Dat geldt trouwens voor alle opmerkingen over personen die zich niet kunnen verweren).
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Het zijn persoonlijke meningen en iedereen heeft het recht om die te uiten, binnen het redelijke uiteraard. Ik ben het bijvoorbeeld totaal niet met Lucid eens dat Bas van der Vlies een zombie zou zijn.
Sterker nog: hij komt op mij over als de meest betrouwbare politicus die er in Den Haag rondloopt, hoewel ik niet op hem zou stemmen aangezien ik mij niet in zijn standpunten m.b.t. de positie van de vrouw herken.

Feit is wel dat de heer Van der Vlies een publieke figuur is door het werk wat hij doet en dat we in een land wonen waar iedereen -binnen het redelijke- mag zeggen wat hij of zij wilt. 'Zombie' vind ik nou niet bepaald zo wereldschokkend dat het direct geëdit moet worden. Ik heb het meer opgevat als een poging tot humor, maar dat is mijn persoonlijke interpretatie.

Bovendien mag de heer Van der Vlies zich gerust registreren en een bericht posten om tegen de uitspraak van Lucid in te gaan. Dus hij kan zich altijd verweren als hij dat wilt.

Stuur gerust een PB naar een Admin als je het niet met mij eens bent hoor. Misschien staan zij er weer anders tegenover. :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Sjoerd, ik begrijp je, maar ben het niet helemaal met je eens.

Als ik hier zou posten dat Proos een zombie was en Martijn een misselijke vent, was mij denk ik een kort leven beschoren op dit forum. We kunnen gaan discussiëren waar de grens ligt van het "redelijke", maar dat lijkt me weinig zinvol. Zo mag ik dan namelijk ook mede-users gaan uitschelden op het forum. Als "zombie" binnen het redelijke valt, kan ik mensen uit gaan maken voor "achterlijke zombie".
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Bigshot schreef:Sjoerd, ik begrijp je, maar ben het niet helemaal met je eens.

Als ik hier zou posten dat Proos een zombie was en Martijn een misselijke vent, was mij denk ik een kort leven beschoren op dit forum. We kunnen gaan discussiëren waar de grens ligt van het "redelijke", maar dat lijkt me weinig zinvol. Zo mag ik dan namelijk ook mede-users gaan uitschelden op het forum. Als "zombie" binnen het redelijke valt, kan ik mensen uit gaan maken voor "achterlijke zombie".
Het is mooi dat je me begrijpt en je goed recht om het met mij oneens te zijn. :) Voor de rest: het lijkt mij ook weinig zinvol om hier te gaan bediscussiëren wat wel en niet redelijk is, omdat dat per topic kan verschillen.

Niemand is perfect en ik zeker niet. Tel daar bij op dat modereren een flink subjectief element in zich heeft en je begrijpt waarom het één wel wordt geaccepteerd en het andere niet. En als een user het niet met een Mod eens is, kan daar altijd per PB een gesprek over worden gevoerd. :)

En nu weer... Back on Topic!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Ik noemde Van der Vlies een zombie omdat die man nogal sloom op mij overkomt. Hij loopt langzaam, heeft een emotieloze blik en hij praat erg langdradig, vind ik. Kijk maar eens naar het vragenuurtje.
Bigshot schreef:Wat een idiote en achterlijke opmerking zeg! Een jaar of anderhalf geleden las ik een onderzoek waarin stond dat de heer Van der Vlies één van de vier of vijf kamerleden was die men nog nooit op een leugen in de Tweede Kamer heeft kunnen betrappen.
Dat is ook niet moeilijk als je je voor geeneen standpunt schaamt: :roll:
- Hij is voor de doodstraf (hoezo "gij zult niet doden"?)
- Hij vindt dat vrouwen geen lid mogen worden van een politieke partij.
Ik citeer hem: "Vrouwen kunnen geen volwaardig lid zijn van de SGP."
- Hij heeft zich vaak negatief over homo's uitgelaten en hij is fel tegen het homohuwelijk.

Het is door justitie bewezen geacht dat de SGP er discriminerende ideeën op nahoudt, en derhalve krijgen ze geen subsidie meer. Ze zijn erkend als discriminerende politieke partij:
Rechter verbiedt subsidie aan SGP
DEN HAAG De subsidie aan de Staatkundig Gereformeerde Parij (SGP) moet worden stopgezet, heeft de rechtbank in Den Haag bepaald. De rechter deed uitspraak in een proefproces dat was aangespannen door 9 maatschappelijke organisaties.

Die groeperingen stelden dat de SGP, door vrouwen het passief kiesrecht te ontzeggen, in strijd handelt met het Vrouwenverdrag. De rechter onderschrijft dat en stelt dat de staat onrechtmatig handelt door een discriminerende partij te subsidiëren.
Bigshot schreef:Breng liever respect op voor deze man die tegen hoeren, overtollig drank, drugs etc. is.
Ik kan geen respect opbrengen voor een man die vrouwen en homo's discrimineert. Als hij vrouwen discrimineert en hun stemrecht wil ontnemen, dan wil hij dat dus ook bij mijn vriendin. Zijn standpunten zouden christelijk moeten zijn, maar ik zie weinig van die naastenliefde terug. Ik vind ze buitengewoon mefistofelisch.
Bigshot schreef:
779 schreef:MISSELIJKE vrouw was het.
779, dit gaat trouwens ook nergens over. Moet dat nu allemaal in het openbaar hier?
Hij onderbouwt zijn mening toch? Hij legt uit waarom hij haar een misselijke vrouw vindt. Hij heeft overigens nog gelijk ook.
Arjen schreef:Ik voorspel een 100% zege voor de autoriteiten en een 100% nederlaag voor de anarchisten.
De mensen van Eurodusnie roepen anarchisten op om blanco te stemmen. :) Je kan toch je onvrede uiten.
Sjoerd schreef:De SGP heeft een trouwe achterban, dus daarom denk ik dat die op 2 zetels blijven staan.
Ik meen mij te herinneren dat ze bij de vorige verkiezeningen net twee zetels hadden. Aangezien de CU nu Rouvoet heeft (die op alle punten sterker is dan die Van der Vlies) verwacht ik dat de SGP terugzakt naar één zetel.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Je mag van mij denken over hem wat je wil. Je hoeft het niet uit te leggen aan me. Ik uitte vooral mijn onvrede over opmerkingen die bleven staan. Er zijn berichten geëdit of zelfs verplaatst die niet opwegen tegen deze opmerkingen. Daar ligt voor mij het struikelpunt. Maar ja, blijkbaar ben ik de enige die zo denkt en mogen we iedereen binnen het redelijke uitschelden.

Over Bas van der Vlies wil ik wel een nieuw topic beginnen. Dit gaat over de verkiezingsuitslag en niet over Van der Vlies.
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Plaats reactie