30 april=> Zelfmoord Adolf Hitler

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

30 april=> Zelfmoord Adolf Hitler

Bericht door Waarheidwo2 »

Hallo, graag zou ik eens weten wat jullie meningen zijn over deze, toch wel historisch belangrijke dag.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Een opluchting voor de hele wereld en de beste gebeurtenis voor Duitsland uit de hele oorlog.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Was toch vrijwel de afsluiting van het Hilter-regime.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Hitler zie ik als de gevaarlijkste man van de 20ste eeuw, die verantwoordelijk was voor de dood van vele miljoenen. Over zijn zelfmoord denk ik dus hetzelfde als Roel.

Waar wil je eigenlijk heen met deze discussie?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Nergens, net als bij het andere over de geboortedag, eens jullie mening weten.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als je onze mening vraagt, dan mogen we jouw mening ook weten?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Weet iemand rond welk uur dat ie zelfmoord heeft gepleegt?
Da haal ik een fles champagne bove :P

greetz
gilles
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Ik dacht tussen vijf en zes uur, maar kan iemand dat bevestigen?
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Proos schreef:Als je onze mening vraagt, dan mogen we jouw mening ook weten?
Tuurlijk, iedereen mag mn mening weten, maar ik wil wel niet zoals vorige keer in een discussie van 4,5 bladzijden vervallen waarin ik mijn mening moet verantwoorden.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Waarheidwo2 schreef:
Proos schreef:Als je onze mening vraagt, dan mogen we jouw mening ook weten?
Tuurlijk, iedereen mag mn mening weten, maar ik wil wel niet zoals vorige keer in een discussie van 4,5 bladzijden vervallen waarin ik mijn mening moet verantwoorden.
Als jij een enigzins confronterende en sterk afwijkende mening hebt, dien je die te verantwoorden, anders moet je bepaalde beweringen niet doen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Waarheidwo2 schreef:Ik dacht tussen vijf en zes uur, maar kan iemand dat bevestigen?
Ongeveer half 3 in de middag op 30 april.

Bron: http://www.go2war2.nl/artikel/673/28

In "Berlijn De ondergang" van Antony Beevor wordt de tijd van 15:15 genoemd als het tijdstip waarop Hitlers lijfknecht Linge, Hitler dood aantrof in zijn kamer.
Laatst gewijzigd door KevinP op 29 apr 2004, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Waarheidwo2 schreef:
Proos schreef:Als je onze mening vraagt, dan mogen we jouw mening ook weten?
Tuurlijk, iedereen mag mn mening weten, maar ik wil wel niet zoals vorige keer in een discussie van 4,5 bladzijden vervallen waarin ik mijn mening moet verantwoorden.
Even resumerend: jij vraagt naar onze mening, maar we mogen niet naar de jouwe vragen, omdat je bang bent dat je deze niet kunt verantwoorden?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Dus op koninginnedag kunnen we ook meteen de dood van Hitler vieren :P
Eigenlijk goed dat ie doodging in de oorlog al, anders had Duitsland misschien echt tot de laatste man gevochten. Maar goed dat Donitz vrede zocht wie weet wat anders de geolgen zouden zijn geweest.
Waarheidwo2, nu wil ik weleens jou mening gewoon horen hierover. In het topic over de verjaardag van de Fuhrer draaide je ook al de hele tijd om de vraag voor jou mening heen. Nu wil ik 't wel eens horen: Wat is jou mening ten opzichte van Hitler, het nazisme en de rassenideologieen?
Opvallend trouwens dat de topicstarter zelf zijn mening niet geeft.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Vind het jammer voor de duitse mensen van voor 1945 die in een ware volksheld geloofd hadden maar ook weer niet omdat ze van een massamoordenaar verlost zijn. Vieren doe ik het niet wel zal ik er aan denken!!!
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

LHek schreef:Eigenlijk goed dat ie doodging in de oorlog al, anders had Duitsland misschien echt tot de laatste man gevochten. Maar goed dat Donitz vrede zocht wie weet wat anders de geolgen zouden zijn geweest.
Um, je draait de boel wel een beetje om, hoor.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Plaats reactie