Vandaag, verjaardag van Adolf Hitler

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Ik wil ALLES uitleggen, maar wat die laatste vragen betreft denk ik dat alles ondertussen duidelijk is.
P.S. wat bedoel je met 'assumptie'
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

over die positieve standpunten zijn we ondertussen al 5 pagina's bezig, lees die even en je weet het. (infrastructuur, wetenschap, onderzoek naar alles en nog wat,...)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Deze twee posts hierboven geven concreet gezien niets helemaal niets aan. Inhoudelijk zeg je nada, nul komma nul. Enige wat je doet is beetje in het wilde weg verwijzen naar wat vage begrippen die je reeds helemaal uit de doeken gedaan zou hebben, wat niet zo is.

Assumptie
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Waarheidwo2 schreef:Ik wil ALLES uitleggen, maar wat die laatste vragen betreft denk ik dat alles ondertussen duidelijk is.
P.S. wat bedoel je met 'assumptie'
Jouw mening is mij wel duidelijk. Je denkt het volgende:
- De geallieerden zijn grotere oorlogsmisdadigers dan de Duitsers
- Het proces van Neurenberg was een oorlogsmisdaad
- Hitler was een goed politicus ondanks de wreedheden die in zijn naam begaan zijn
- De NSDAP was een partij met veel goede standpunten, maar er werden wat 'foutjes' gemaakt
- Meerdere partijpunten van de NSDAP zouden we nu weer in moeten voeren
- De idealen van de SS zouden nu meer aanwezig moeten zijn

Kortom je hebt een zeer extreme en afwijkende kijk op de geschiedenis, die gelukkig niet overeenkomt met de algemene opinie van de Nederlandse/Belgische bevolking.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

als je niets ziet in de posts hierboven is er volgens mij iets mis met jou redenering of denken en niet met mij
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Waarheidwo2 schreef:als je niets ziet in de posts hierboven is er volgens mij iets mis met jou redenering of denken en niet met mij
Hoe bedoel je dat?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik denk dat hij twijfelt aan mijn verstandelijke vermogens, hoewel ik degene ben die hem zojuist uit moest leggen wat "assumptie" eigenlijk is.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

KevinP schreef: Jouw mening is mij wel duidelijk. Je denkt het volgende:
- De geallieerden zijn grotere oorlogsmisdadigers dan de Duitsers
KevinP schreef: subjectief maar zo denk ik het persoonlijk
KevinP schreef:- Het proces van Neurenberg was een oorlogsmisdaad.
ja, principieel, omdat het enige internationaal gerechtshof is die doodstraffen uitsprak
KevinP schreef:- Hitler was een goed politicus ondanks de wreedheden die in zijn naam begaan zijn.
Nee, hij zou goed geweest zijn al hij wat meer had opgelet met zijn daden
KevinP schreef:- De NSDAP was een partij met veel goede standpunten, maar er werden wat 'foutjes' gemaakt.
ja maar die 'foutjes' waren dan wel erge fouten van formaat
KevinP schreef:- Meerdere partijpunten van de NSDAP zouden we nu weer in moeten voeren.
Ik denk dat iedereen het daarmee eens is
KevinP schreef:- De idealen van de SS zouden nu meer aanwezig moeten zijn.
Ja, maar dan heb ik het hoofdzakelijk over de idealen eer en trouw, waar -denk ik- niks mis mee is
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

als je niets ziet in de posts hierboven is er volgens mij iets mis met jou redenering of denken en niet met mij
Kijk je kan wel onnozel blijven doen en suggereren dat iedereen je verkeerd begrijpt of dat alles op een verkeerde intepretatie afschuiven, maar je zegt gewoon een aantal zaken die er nogal dik bovenop liggen. Dat je niet precies wilt zeggen waar je voor staat en je mening en standpunten niet duidelijk durft uit te spreken maken je niet populair. Als iemand opvallende uitspraken doet wil men gewoon weten wat voor vlees er in de kuip zit. Jij kan je uitspraken alleen maar verdedigen met wat losse flodders en wedervragen.
Jouw mening is mij wel duidelijk. Je denkt het volgende:
- De geallieerden zijn grotere oorlogsmisdadigers dan de Duitsers
- Het proces van Neurenberg was een oorlogsmisdaad
- Hitler was een goed politicus ondanks de wreedheden die in zijn naam begaan zijn
- De NSDAP was een partij met veel goede standpunten, maar er werden wat 'foutjes' gemaakt
- Meerdere partijpunten van de NSDAP zouden we nu weer in moeten voeren
- De idealen van de SS zouden nu meer aanwezig moeten zijn

Kortom je hebt een zeer extreme en afwijkende kijk op de geschiedenis, die gelukkig niet overeenkomt met de algemene opinie van de Nederlandse/Belgische bevolking.
Je hebt het nog steeds niet uitgesproken, maar ik denk dat je zo op de juiste manier geanalyseerd bent. En leg dan nog maar eens uit wat je in die "quote" zou moeten zien.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Waarheidwo2 schreef:
KevinP schreef: Jouw mening is mij wel duidelijk. Je denkt het volgende:
- De geallieerden zijn grotere oorlogsmisdadigers dan de Duitsers
subjectief maar zo denk ik het persoonlijk
KevinP schreef:- Het proces van Neurenberg was een oorlogsmisdaad.
ja, principieel, omdat het enige internationaal gerechtshof is die doodstraffen uitsprak
KevinP schreef:- Hitler was een goed politicus ondanks de wreedheden die in zijn naam begaan zijn.
Nee, hij zou goed geweest zijn al hij wat meer had opgelet met zijn daden
KevinP schreef:- De NSDAP was een partij met veel goede standpunten, maar er werden wat 'foutjes' gemaakt.
ja maar die 'foutjes' waren dan wel erge fouten van formaat
KevinP schreef:- Meerdere partijpunten van de NSDAP zouden we nu weer in moeten voeren.
Ik denk dat iedereen het daarmee eens is
KevinP schreef:- De idealen van de SS zouden nu meer aanwezig moeten zijn.
Ja, maar dan heb ik het hoofdzakelijk over de idealen eer en trouw, waar -denk ik- niks mis mee is
Dit is bijna perfect wat ik wil uitleggen
Laatst gewijzigd door Waarheidwo2 op 30 apr 2004, 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Proos schreef:Ik denk dat hij twijfelt aan mijn verstandelijke vermogens, hoewel ik degene ben die hem zojuist uit moest leggen wat "assumptie" eigenlijk is.
Had ik geintreseerd geweest in taal-en letterkunde was ik wel naar een ander forum geweest. :)

Ik weet trouwens nog altijd niet wat het is, die link werkte niet en heb het dan maar zelf opgezocht:
Van Dale: assum(p)tie:v., 1. het assumeren; recht op assumptie, recht om een of meer leden an zich toe te voegen; - 2.onderstelling; -3. (m. hoofdl.) Maria-Hemelvaart (R.-K. feestdag op 15 aug.).

Dit is letterlijk overgetypt uit het woordenboek dat hier naast mij ligt. Ik ben er niet veel wijze van geworden, ik kan echt niks van die dingen in verband brengen met deze discussie of mij. :?
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Waarheidwo2, vriendelijk bedankt voor je uitleg. Ik wil naar aanleiding van dit bericht twee dingen aan je vragen:

1. Je geeft aan dat het Neurenberg proces een oorlogsmisdaad was omdat meerdere aangeklaagden de doodstraf kregen. Ben je tegen de doodstraf en welke straf had jou beter geleken voor deze Nazi bonzen?

2. Meerdere partijpunten van de NSDAP zouden we nu volgens jou weer in moeten voeren. Je denkt dat iedereen het hier wel mee eens is (ik denk dat niet). Welke partijpunten moeten opnieuw ingevoerd worden, ik neem aan dat je wel een overzicht hebt van het partijprogramma, anders kan ik deze posten.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Waarheidwo2 schreef:
KevinP schreef: Jouw mening is mij wel duidelijk. Je denkt het volgende:
- De geallieerden zijn grotere oorlogsmisdadigers dan de Duitsers
KevinP schreef: subjectief maar zo denk ik het persoonlijk ja, principieel, omdat het enige internationaal gerechtshof is die doodstraffen uitsprak
Ge-lul. In alle bezette landen zijn processen gevoerd, zowel tegen collaborateurs als tegen leden van de bezettende macht, dan wel tegen Duitsers die in die landen oorlogsmisdaden hebben gepleegd. Zo is Jurgen Stoop, die het ghetto van Warschau vernietigde, na de oorlog door de Polen veroordeeld en opgehangen. In Nederland is Rauter ter dood veroordeeld en geexecuteerd.

Tijdens het Derde Rijk zijn er meerdere gevallen geweest van moord op geallieerde soldaten, in strijd met de Conventie van Geneve en de Conventie van Den Haag.

Dus hou asjeblieft op met je aan te matigen dat je weet waar je het over hebt, want dat is niet het geval. Je lult uit je nek en het enige is dat je te schijterig bent om er recht voor uit te komen dat je een neo-nazi bent die de geschiedenis bekijkt door de ogen van een hardcore revisionist.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

1) Ik ben voorstander van de doodstraf maar het stoort mij vooral dat dat het proces niet open is gespeeld en dat de geallieerden zowel oprichter als partij waren.
Over de straf zou je elke persoon apart moeten bekijken, je weet toch ook wel dat er na de oorlog ex-Nazi's mee met de regering het land 'heropgericht' hebben.

2)De aanpak van de problemen, de heropbouw van de economie, terug dringen van de werkloosheid, de wetenschap die toen op wereldniveau stond (ik weet ook wel dat het niet 100% partijstandpunten zijn maar ze zijn wel gerealiseerd door de Nazi's),...
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

@Lord_Vetinari
sorry Lord_Vetinari maar de voorbeelden die je geeft zijn toch allemaal voorbeelden ivm het Nazi-regime, dat is toch net wat ik ook zeg.
Gesloten