wat is je grootste wens om toe te voegen aan je verzameling?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Dodo schreef:Een compleet uniform van één van de Bedford Boys op D-Day, incl Assault jacket.. Eigenlijk gewoon omdat het boek Alex Kershaw gewoon 1 van de beste beschrijvingen is van de landing op D-Day Omaha vanuit het oogpunt van de soldaat.

F*ck ik heb het weer te pakken
even off-topic: ik heb dit boek ook gelezen en het is het enigste boek tot nu toe die ik gelezen heb die zo ontroerend is en de emotionele aspecten bloot legt wat een oorlog doet aan de mens en zijn familie...

:arrow: en wat ik graag in mijn collectie zou zien:
- Een Ardeense jager (1940) die hier in mijn woonplaats hebben gevochten
- Een para van de British 1st Airborne Division
- De sigaar van Winston Churchill :)
For King & Country
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

leieboordbewoner schreef:
Dodo schreef:Een compleet uniform van één van de Bedford Boys op D-Day, incl Assault jacket.. Eigenlijk gewoon omdat het boek Alex Kershaw gewoon 1 van de beste beschrijvingen is van de landing op D-Day Omaha vanuit het oogpunt van de soldaat.

F*ck ik heb het weer te pakken
even off-topic: ik heb dit boek ook gelezen en het is het enigste boek tot nu toe die ik gelezen heb die zo ontroerend is en de emotionele aspecten bloot legt wat een oorlog doet aan de mens en zijn familie...

:arrow: en wat ik graag in mijn collectie zou zien:
- Een Ardeense jager (1940) die hier in mijn woonplaats hebben gevochten
- Een para van de British 1st Airborne Division
- De sigaar van Winston Churchill :)
LoL zou die niet opgerookt zijn :P :wink:
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik zou wel eens een dagje mee willen draaien in in de slag om het Hurtegenwald, ik weet dat dit een hel is geweest en vergis me er niet op. Toch ben ik benieuwd hoe die sfeer en spanning is. Nouja, dit is dus ook een egt onmogelijke wens.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Justin schreef:
leieboordbewoner schreef:
Dodo schreef:Een compleet uniform van één van de Bedford Boys op D-Day, incl Assault jacket.. Eigenlijk gewoon omdat het boek Alex Kershaw gewoon 1 van de beste beschrijvingen is van de landing op D-Day Omaha vanuit het oogpunt van de soldaat.

F*ck ik heb het weer te pakken
even off-topic: ik heb dit boek ook gelezen en het is het enigste boek tot nu toe die ik gelezen heb die zo ontroerend is en de emotionele aspecten bloot legt wat een oorlog doet aan de mens en zijn familie...

:arrow: en wat ik graag in mijn collectie zou zien:
- Een Ardeense jager (1940) die hier in mijn woonplaats hebben gevochten
- Een para van de British 1st Airborne Division
- De sigaar van Winston Churchill :)
LoL zou die niet opgerookt zijn :P :wink:
er is laatst nog een halve sigaat van Churchill geveild...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

viny schreef:Ik zou wel eens een dagje mee willen draaien in in de slag om het Hurtegenwald, ik weet dat dit een hel is geweest en vergis me er niet op. Toch ben ik benieuwd hoe die sfeer en spanning is. Nouja, dit is dus ook een egt onmogelijke wens.
Alleen al bij het uiten van die wens vergis je je erop. Je wilt zeker alleen maar meedraaien die dag als je niet gedood zou worden... Elke overlevende van die veldslag zou in tranen uitbarsten als een 17 jarig kind dit zou wensen.....

Je moet eens weten als je daar met je vriendengroep naartoe ging, en dat je er (als je geluk had) alleen levend vandaan kwam..

779
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

779 schreef:
viny schreef:Ik zou wel eens een dagje mee willen draaien in in de slag om het Hurtegenwald, ik weet dat dit een hel is geweest en vergis me er niet op. Toch ben ik benieuwd hoe die sfeer en spanning is. Nouja, dit is dus ook een egt onmogelijke wens.
Alleen al bij het uiten van die wens vergis je je erop. Je wilt zeker alleen maar meedraaien die dag als je niet gedood zou worden... Elke overlevende van die veldslag zou in tranen uitbarsten als een 17 jarig kind dit zou wensen.....

Je moet eens weten als je daar met je vriendengroep naartoe ging, en dat je er (als je geluk had) alleen levend vandaan kwam..

779
Ik heb met Duitse Hürtgen veteranen gepraat...
Ze vertelden dat het Oostfront 5X erger was en dat de Amerikanen een stuk minder "gemotiveerd" waren. Ze waren banger voor de Russen.
Al met al zaten ze dus liever in Hürtgen, en de jongens maakten er 62 jaar later nog grappen over met elkaar, bijvoorbeeld hoe ze een Sherman hebben gestolen terwijl de Amerikanen hem zaten te repareren :D
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Ik zou toch liever niet in de oorlog truggaan ik ben het eiglijk wel met Bob eens.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Daarom heb ik er ook bij gezegd, dat ik me er niet op vergis, hier mee bedoel ik dat er nu inderdaad nu nog steeds veteranen zijn die het er nog erg moeilijk mee hebben, ik zou die sfeer en spanning wel eens willen voelen, hoe het nu egt is om onder vijandelijk vuur te liggen, dit valt trouwens niet aan je collectie toe te voegen :P
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

viny schreef:Daarom heb ik er ook bij gezegd, dat ik me er niet op vergis, hier mee bedoel ik dat er nu inderdaad nu nog steeds veteranen zijn die het er nog erg moeilijk mee hebben, ik zou die sfeer en spanning wel eens willen voelen, hoe het nu egt is om onder vijandelijk vuur te liggen, dit valt trouwens niet aan je collectie toe te voegen :P
Jij word kotsmisselijk en je broek zal zich vullen met ontlasting. Veel plezier.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

viny schreef:Daarom heb ik er ook bij gezegd, dat ik me er niet op vergis, hier mee bedoel ik dat er nu inderdaad nu nog steeds veteranen zijn die het er nog erg moeilijk mee hebben, ik zou die sfeer en spanning wel eens willen voelen, hoe het nu egt is om onder vijandelijk vuur te liggen, dit valt trouwens niet aan je collectie toe te voegen :P
Het hoeft maar 1 keer fout te gaan... :roll:
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ik zou later wel een compleet nederlands SS uniform willen hebben staan in mijn verzameling. Is te doen, het kost alleen wat... :(

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Dodo schreef:
viny schreef:Daarom heb ik er ook bij gezegd, dat ik me er niet op vergis, hier mee bedoel ik dat er nu inderdaad nu nog steeds veteranen zijn die het er nog erg moeilijk mee hebben, ik zou die sfeer en spanning wel eens willen voelen, hoe het nu egt is om onder vijandelijk vuur te liggen, dit valt trouwens niet aan je collectie toe te voegen :P
Jij word kotsmisselijk en je broek zal zich vullen met ontlasting. Veel plezier.. :)
Denk je? hoe weet je dat?
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Uit ervaringen van veteranen? Als je er zo dicht mogelijk bij wilt zitten, ga het leger in. Kan je voelen hoe het is hoe je maten of jijzelf wordt neergeschoten.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

779 schreef:
viny schreef:Ik zou wel eens een dagje mee willen draaien in in de slag om het Hurtegenwald, ik weet dat dit een hel is geweest en vergis me er niet op. Toch ben ik benieuwd hoe die sfeer en spanning is. Nouja, dit is dus ook een egt onmogelijke wens.
Alleen al bij het uiten van die wens vergis je je erop. Je wilt zeker alleen maar meedraaien die dag als je niet gedood zou worden... Elke overlevende van die veldslag zou in tranen uitbarsten als een 17 jarig kind dit zou wensen.....

Je moet eens weten als je daar met je vriendengroep naartoe ging, en dat je er (als je geluk had) alleen levend vandaan kwam..

779
Eric schreef:Uit ervaringen van veteranen? Als je er zo dicht mogelijk bij wilt zitten, ga het leger in. Kan je voelen hoe het is hoe je maten of jijzelf wordt neergeschoten.
Sjezus jongens, overdrijf niet zo... :roll:
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 19 nov 2006, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik had al erg veel van deze reacties verwacht. Ik doe nu OJKL.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Plaats reactie