Complete Poll Verkiezingen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie

Ik (zou) stem(-men) op:

Peiling eindigde op 22 nov 2006, 20:17

1) CDA - Balkenende
11
26%
2) PvdA - Bos
2
5%
3) VVD - Rutte
6
14%
4) SP - Marijnissen
5
12%
5) Fortuyn - Stuger
0
Geen stemmen
6) GroenLinks - Halsema
1
2%
7) D66 - Pechtold
0
Geen stemmen
8) ChristenUnie - Rouvoet
1
2%
9) SGP - van der Vlies
0
Geen stemmen
10) Nederland Transparant - de Wit
0
Geen stemmen
11) Partij voor de Dieren - Thieme
1
2%
12) EenNL - Pastors
1
2%
13) Groep Wilders - Wilders
12
29%
14) - Poortman
0
Geen stemmen
15) PVN - Nawijn
0
Geen stemmen
18) Verenigde Senioren Partij - Troost
0
Geen stemmen
19) Ad Bos Collectief - Bos
0
Geen stemmen
-) Anders
0
Geen stemmen
-) Blanco
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Ellen
Lid
Lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:42
Locatie: Enter

Bericht door Ellen »

woooohoe.. Rutte is de besteee 8)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Blijkbaar zijn Marijnissen en Bos nog nooit in een verpleeghuis geweest... Raaskalken van hier tot Tokio... 35 tot 40% is gedehydreerd?, Dat bijvoorbeeld een gastvrouw geen drinken aan een bewoner mag geven waar medicatie in zit.

Snap niet dat jullie op deze partijen kunnen stemmen... Op mensen die de zorg willen veranderen, terwijl ze nog nooit een seconde gespendeerd hebben om te inventariseren naar mensen die daadwerkelijk in de zorg werken!

779
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Sjoerd schreef:Een hele boel.
Zonder heel je post te fileren wil ik een aantal punten zeggen. Ten eerste dat ik vind dat je je standpunten goed onderbouwt en een zinnig verhaal schrijft. Ik kan je in een hoop zaken ook wel volgen, ik kies alleen voor andere oplossingen, omdat ik van mening ben dat vrije marktwerking alleen niet gelukzalig maakt.

Met betrekking tot het ontbreken van een actieve sollicitatieplicht voor jonge alleenstaande moeders ben ik het met je eens dat het vreemd is dat er bij deze jonge moeders niet op wordt aangedrongen nog iets van hun leven te maken. Aan de andere kant moeten we ook niet net doen of bedrijven wél staan te springen om jonge laagopgeleide vrouwen zolang ze nog jong zijn. Een sollicitatieplicht kan daardoor averechts werken, doordat deze jonge dames continu nul op rekest krijgen. Waar we naartoe moeten is dat werkloze mensen, of ze nu jong en vrouw of oud en man zijn, worden ondersteund in het vinden van een baan. Ik denk dat hierin een belangrijke taak voor de overheid is weggelegd. Nu zien we nog te vaak dat mensen zonder werk zijn aangewezen op een periodieke brief aan een instelling om aan de quota te voldoen. De praktijk wijst uit dat dit al heel snel standaardbrieven worden waarop niet eens meer de datum wordt aangepast en die alleen worden verzonden om aan de eisen voor een uitkering te voldoen. Beter zou het zijn om mensen te sturen met behulp van een reïntegratietraject dat van de overheid uit gaat. Nu is dit reïntegratietraject uitbesteed aan particuliere ondernemingen, waarvan ik betwijfel of ze het helpen van mensen als hoofddoel hebben of slechts het maken van winst. Ik zet mijn vraagtekens bij de daadwerkelijke hulp die mensen krijgen van deze reïntegratiebedrijven, of houdt die hulp op bij het aangeven van een adres waar weer een brief naartoe kan worden gestuurd?

Bovendien wil ik ook nog even kwijt dat we het probleem van de tienermoeders niet groter moeten maken dan het is. In 2005 werden er 2.795 kinderen geboren bij een moeder jonger dan 20 jaar. Dat aantal is al ongeveer 10 jaar redelijk stabiel. Dat aantal is slechts een fractie van de bijna 4.000.000 jongeren van onder de 20 die we in Nederland hebben. Het is daarom belangrijk dat we ons niet alleen richten op de jonge alleenstaande tienermoeders, maar op jongeren in het algemeen. De SP wil wel de verplichting voor jongeren tot 23 jaar om óf te studeren óf te werken. Dit kan onder andere door meer te investeren in onderwijs; kleinere klassen, meer leraren, contracten met ondernemingen met betrekking tot leer-werk stages, meer betrokkenheid van ouders etc.

Je schrijft dat de hoogste belastingschijf moet worden verhoogd tot 72%. Dat is echter niet helemaal juist. Wanneer ik Jan Marijnissen goed heb begrepen is het de bedoeling dat er een vijfde belastingschijf aan wordt toegevoegd, waardoor er over het inkomen bóven de € 500.000 72% belasting wordt betaald. Er zijn in Nederland ongeveer 500.000 huishoudens met een bruto inkomen van meer dan € 100.000. Het aantal huishoudens dat vervolgens in deze hoogste categorie van meer dan € 500.000 inkomen valt is dus niet erg groot en betreft dus niet simpelweg iedere tweeverdiener met een gemiddeld salaris. Ik geef overigens grif toe dat ik 72% ook wel heel erg hoog vind. :)

Ik ben het ook niet met je eens dat het ontslagrecht versoepeld moet worden. Dit heeft namelijk niet tot gevolg dat bedrijven meer mensen aan gaan nemen, maar juist dat de vaste contracten van mensen in steeds grotere mate omgezet gaan worden in tijdelijke contracten, waardoor er per periode kan worden gekeken of de werknemer niet vervangen kan worden door een goedkopere. Dit is misschien goed voor de werkgevers, omdat die op deze manier goed hun personeelskosten kunnen verlagen, maar het ontneemt mensen de mogelijkheid om zekerheid op te bouwen. Wanneer mensen gemakkelijker kunnen worden ontslagen houdt dit bovendien in dat laagopgeleiden met een relatief simpele baan snel aan de kant kunnen worden geschoven wanneer ze te oud worden, omdat jongere werknemers hetzelfde werk tegen de helft van de kosten kunnen doen. Dit leidt ertoe dat deze ouderen, die bijvoorbeeld veelal werkzaam zijn in de haven en de transportsector, aan de kant worden geschoven ten gunste van jongeren, of, nóg waarschijnlijker, goedkopere werknemers uit bijvoorbeeld Polen of Bulgarije. Versoepeling van het ontslagrecht maakt het niet eenvoudiger om oudere mensen aan te nemen, het maakt het juist eenvoudiger om ze te ontslaan.

Daarbij geeft de SP ze niet zomaar een zak geld voor achter de geraniums, maar wil de SP door gerichtere begeleiding en een actieve opsporing van leeftijddiscriminatie zowel deze mensen, als de bedrijven stimuleren om samen te werken. Er wordt mijns inziens teveel uitgegaan van de negatieve kant van het verhaal, namelijk dat iedere uitkeringsgerechtigde zomaar klakkeloos akkoord gaat met zijn of haar situatie. Alsof iedere uitkeringsgerechtigde het wel fijn vindt om zomaar geld te krijgen. Ik denk dat dat in veel gevallen niet op gaat. Ten eerste kan een uitkering qua hoogte nog altijd niet op tegen een salaris. Mensen die altijd hebben gewerkt en plotseling een uitkering krijgen gaan er dus simpelweg op achteruit en moeten er dingen voor laten. Ten tweede missen veel mensen de sociale contacten die ze bij hun werk hebben vaak even belangrijk vinden als de salaris dat ze ervoor krijgen. Niet voor niets werken veel mensen na hun pensioen in deeltijd verder wanneer dit mogelijk is. Dit zien we echter vaak alleen in beroepsgroepen waarbij werknemers gedurende een lange periode werkzaam zijn geweest bij één bedrijf. Wanneer ze echter opnieuw moeten gaan solliciteren nemen veel mensen die stap niet meer.

Je schrijft dat het beleid van de SP zal leiden tot nog extremere bezuinigingsmaatregelen in de toekomst. Ik wil graag even aangeven dat Nederland nog nooit een echt links kabinet heeft gehad. Altijd heeft het CDA in de regering gezeten, met uitzondering van de Paarse jaren toen de plaats van CDA werd ingenomen door VVD. Wat dat betreft valt er niets zinnigs te zeggen over een regeerperiode van een linkse coalitie.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Loek D. schreef:Net op Nederland 1, debat van de kleinere patrijen.

Wilders zegt letterlijk: "Alle grenzen dicht voor alles en iedereen, niemand meer het land binnen". Dit vind ik gewoonweg asociaal en egoïstisch. "Alle welvaart voor ons". Wilhelmina zal het toch ook fijn hebben gevonden dat ze met haar kindjes naar Engeland mocht...
Echt vreemd dat deze man zoveel stemmen op het forum krijgt :roll:
Verder vind ik wel de standpunten van Wilders over de Gevangenis goed. Het moet inderdaad de slechtste tijd van je leven zijn...

volgens mij heeft hij dat helemaal niet gezegd.. gister zei hij nog -en wat ook zijn standpunt is- dat er 5.000 vluchtelingen per jaar naar Nederland mogen komen en gewoon geen gelukszoekers meer en daar ben ik het zeker mee eens..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Als ik zou stemmen stem ik zeker geen sp. Vind het maar zielig dat je geen tassen in het openbaar vervoer dan mee mag nemen....

Hoe moet ik anders naar school?? :?
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Is er überhaupt al iemand gaan stemmen, ik ga vanmiddag even
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ik ga zometeen ff tjes.

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik ben vanmiddag geweest, rond 12:30 uur. Het is Henk Kamp geworden, VVD dus.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Ik ben net geweest, en bij mij is het Geert Wilders geworden.
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Sjoerd schreef:Ik zou dan eerder willen pleiten voor een herinvoering van de dienstplicht. Deze is ooit eens in het even geroepen om de eenheid van de Nederlanden te versterken. Dit door mensen uit alle windstreken van het land bij elkaar te brengen, samen te laten werken en een gevoel van eenheid te geven. Dat lijkt me iets waar in onze huidige maatschappij veel behoefte aan is als je kijkt naar de problemen met derde en vierde generatie allochtonen die het gevoel hebben er niet bij te horen en het gebrek aan respect naar elkaar toe in onze samenleving.
Klasse Sjoerd! Wellicht krijgt de jeugd dan ook een extra stukje discipline mee die we zo hard nodig hebben! :yes:
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Bigshot schreef:
Sjoerd schreef:Ik zou dan eerder willen pleiten voor een herinvoering van de dienstplicht. Deze is ooit eens in het even geroepen om de eenheid van de Nederlanden te versterken. Dit door mensen uit alle windstreken van het land bij elkaar te brengen, samen te laten werken en een gevoel van eenheid te geven. Dat lijkt me iets waar in onze huidige maatschappij veel behoefte aan is als je kijkt naar de problemen met derde en vierde generatie allochtonen die het gevoel hebben er niet bij te horen en het gebrek aan respect naar elkaar toe in onze samenleving.
Klasse Sjoerd! Wellicht krijgt de jeugd dan ook een extra stukje discipline mee die we zo hard nodig hebben! :yes:
hmm dan krijg je wel te maken met minder aanzien ten opzichte van het Nederlandse leger in het buitenland dan het nu is en nu is die heel hoog..

Denk dat je dan net zo'n bloedbad onder soldaten krijgt als Amerikanen in Irak en Afghanistan (als je ze uitzendt, wat je dan ook niet moet doen..) opleiding, prima, maar daarna zou ik alleen de besten een kans aanbieden om verder te gaan in het leger..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Net gestemd. Ik heb gestemd voor Wilders.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hmm, de SP is tegen euthanasie en mocht Jan Marijnissen winnen, wordt hij geen premier maar Agnes Kant of die van Bommel...

Gelukkig stem ik op een partij die WEL duidelijk is in zijn standpunten en wie er premier wordt! :)

779
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Mike.H schreef:
Loek D. schreef:Net op Nederland 1, debat van de kleinere patrijen.

Wilders zegt letterlijk: "Alle grenzen dicht voor alles en iedereen, niemand meer het land binnen". Dit vind ik gewoonweg asociaal en egoïstisch. "Alle welvaart voor ons". Wilhelmina zal het toch ook fijn hebben gevonden dat ze met haar kindjes naar Engeland mocht...
Echt vreemd dat deze man zoveel stemmen op het forum krijgt :roll:
Verder vind ik wel de standpunten van Wilders over de Gevangenis goed. Het moet inderdaad de slechtste tijd van je leven zijn...

volgens mij heeft hij dat helemaal niet gezegd.. gister zei hij nog -en wat ook zijn standpunt is- dat er 5.000 vluchtelingen per jaar naar Nederland mogen komen en gewoon geen gelukszoekers meer en daar ben ik het zeker mee eens..
Heb ik toch zo gehoord...
Klare taal op zijn website in ieder geval:
wilde Geert schreef:Immigratiestop voor niet-westerse allochtonen
-geen dubbele nationaliteit
-verbied de burka
-geen hoofddoekjes voor ambtenaren, zeker niet voor de klas
-sluit radicale moskeeën, geen nieuwe moskeeën en islamitische scholen

Brussel
-de macht terug naar Nederland
-fors minder geld naar Brussel
-geen nieuwe landen in de EU, zeker Turkije niet
Het is alles of niks...Niet alleen de Turken en Marokkanen afhouden :mad:
wilde Geert schreef:Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja maar Loek, alles wat Geert Wilders zeg kan niet, vanwege de Nederlandse grondwet.. dat niemand dat niet ziet :(

779
Plaats reactie