Voorstel: categorie 'gebouwen en architectuur'

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Voorstel: categorie 'gebouwen en architectuur'

Bericht door Peter M »

Ik heb een fotoserie geplaatst in de gallerij over de nieuwe Rijkskanselarij in Berlijn. Ik heb ze allemaal geplaatst onder 'steden en veldslagen'. Is het geen idee om een hoofdcategorie 'gebouwen en architectuur' aan te maken, voor alle burgerlijke gebouwen?
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ja dat is een goed idee. Ik kijk er vanavond of morgen naar. Ben nu nog op mijn werk.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Zou een categorie monumenten dan ook iets zijn? of oorlogskerkhoven? Weet zeker dat veel leden daar foto's van hebben.
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

ik denk dat je beter oorlogsgraven in de monumenten-categorie kunt doen. Heb je één Brits oorlogskerkhof gezien dan heb je ze allemaal gezien. Maar van elk land een aantal foto's van hun kerkhoven zou wel mooi zijn. ik heb nog een mooi (vind ik zelf dan) foto van het graf van de generaal van de 51st Highland Division die gesneuveld was in Gogh. Als de scanner het weer eens doet zal ik wel een scan maken.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Is het niet beter om gewoon een beraafplaats bij de juiste slag te zetten? Zoals bv. het Airborne kerkhof van oosterbeek bij market Garden enzo. Dus laten zoals het nu is.
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ja dat zou beter zijn. En dan dus ook de monumenten bij de veldslag of gebeurtenis waar het bij hoort.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik heb de groep "Steden, monumenten & bouwwerken" toegevoegd met daarin "Naoorlogse Foto's" en "Verdedigingswerken & Gebouwen".

In de groep "Verdedigingswerken & Gebouwen" wordt per gebouw een aparte folder gemaakt; "Rijkskanselarij" is al gemaakt.

Er is nu wel een overlap tussen "Steden, monumenten & bouwwerken" en "Holocaust". Ik laat de folder "Holocaust" echter wel bestaan, want ik vind dat dit onderwerp speciale aandacht mag hebben.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Is het mogelijk om de subcategorie 'Atlantic wall' te wijzigen in 'Atlantikwall'? Dat was immers de oorspronkelijke, Duitse benaming.



P.S. Je bent nog enkele fotootjes vergeten op de hoofdpagina van 'veldslagen en operaties' :wink:
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

De subcategorie 'Atlantic Wall' is gewijzigd in 'Atlantikwall' en de verkeerd geplaatste foto's van de Rijkskanselarij zijn terecht... ;)
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie