Complete Poll Verkiezingen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Ik (zou) stem(-men) op:

Peiling eindigde op 22 nov 2006, 20:17

1) CDA - Balkenende
11
26%
2) PvdA - Bos
2
5%
3) VVD - Rutte
6
14%
4) SP - Marijnissen
5
12%
5) Fortuyn - Stuger
0
Geen stemmen
6) GroenLinks - Halsema
1
2%
7) D66 - Pechtold
0
Geen stemmen
8) ChristenUnie - Rouvoet
1
2%
9) SGP - van der Vlies
0
Geen stemmen
10) Nederland Transparant - de Wit
0
Geen stemmen
11) Partij voor de Dieren - Thieme
1
2%
12) EenNL - Pastors
1
2%
13) Groep Wilders - Wilders
12
29%
14) - Poortman
0
Geen stemmen
15) PVN - Nawijn
0
Geen stemmen
18) Verenigde Senioren Partij - Troost
0
Geen stemmen
19) Ad Bos Collectief - Bos
0
Geen stemmen
-) Anders
0
Geen stemmen
-) Blanco
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Zhukov schreef:Een SP'er in een gevangenis:

Jankees en Klaas zijn opgenomen in een gevangenis. Er moeten stenen worden gehakt. Degene die niet meer dan 5 stenen hakt gaat een week in de isoleercel. Jankees hakt 9 stenen en overschrijdt dus ruim de limiet. Klaas heeft echter moeite met het hakken, hij heeft een botte bijl. Klaas hakt met z'n botte bijl slechts 3 stenen bij elkaar, wat dus niet voldoende is. Jankees is echter wél sociaal en geeft Klaas 2 stenen, hierdoor hoeft Klaas niet de isoleercel in. Zo helpen we degene die het moeilijk heeft, dát is pas sociaal!!
Nee hoor, Klaas heeft net zo'n bijl als Jankees. Daar had de liberale directie wel voor gezorgd. Gelijke kansen dus. Maar Klaas heeft er gewoon niet zo'n zin in. Hij weet dat de stenen toch wel worden verdeeld onder de nieuwe SP-directie. Jankees leert dat binnenkort ook wel. Er zijn namelijk niet genoeg isoleercellen, want die worden gebouwd met de stenen die gehakt moeten worden.......
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Toch wel jammer dat er dan geen reactie terugkomt idd. en volgens mij heb je zwaar gelijk Goof.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Goof schreef:Nee hoor, Klaas heeft net zo'n bijl als Jankees. Daar had de liberale directie wel voor gezorgd. Gelijke kansen dus. Maar Klaas heeft er gewoon niet zo'n zin in. Hij weet dat de stenen toch wel worden verdeeld onder de nieuwe SP-directie. Jankees leert dat binnenkort ook wel. Er zijn namelijk niet genoeg isoleercellen, want die worden gebouwd met de stenen die gehakt moeten worden.......
Gelijke kansen, laat me niet lachen!! Klaas' bijl is hartstikke bot, omdat de directie dankzij de enorme bezuinigingen niet over voldoende middelen beschikte om te investeren in nieuw gereedschap. Er moest namelijk geconcurreerd worden met naburige gevangenissen, waardoor er flink moest worden gesnoeid in het budget. Deze concurrentie was het eenvoudige gevolg van hetzelfde liberale beleid waar deze directeuren zo blij mee waren. Ze vonden dat er best meer gevangenen in één gevangenis konden zitten en dat de gevangenen best gebruik konden maken van de oude bijlen, dan werken ze maar wat harder, die luie donders!! De ene na de andere gevangenis ging failliet, de directeuren werden met een flinke gouden handdruk ontslagen en gingen bij een andere gevangenis aan de slag. De directeuren van de overgebleven gevangenis kregen een mooie bonus toegewezen, omdat ze de concurrentie toch maar mooi voorgebleven waren!! Van deze laffe concurrentiestrijd tussen gevangenisdirecteuren werd Klaas het slachtoffer. Hem werden niet de juiste middelen geboden om aan de verwachtingen te voldoen, waardoor hij was overgeleverd aan de solidariteit van Jankees, die in tegenstelling tot de directeuren wel om zijn medemens geeft.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Dit begint langzamerhand uit de hand te lopen. Als je halverwege de regels verandert... Als jouw lezing klopt hebben ze allemaal slecht gereedschap en heeft nog steeds Jankees harder gewerkt. En kom me nu niet aan met het verhaal dat Jankees als beloning een maand lang met zijn foto op een bord "gevangene van de maand" mag hangen, want dat heb ik vóór 1989 in Oost-Europa vaak genoeg gezien, en dat hielp bitter weinig.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Stel je niet aan, ik verander geen regels. Jij komt met een belachelijk voorbeeld als metafoor voor de samenleving, ik kom met een ander belachelijk voorbeeld. Jij past mijn voorbeeld vervolgens aan zodat het in jouw straat past, ik doe vervolgens hetzelfde. En dan begint alles nu ineens zogenaamd uit de hand te lopen en wordt er en passant nog maar weer eens naar het Communistische Oostblok verwezen, omdat dat zo lekker scoort.

Als je geen idiote vergelijkingen wilt lezen, moet je geen idiote vergelijking posten, zo simpel is het.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Niet omdat het zo lekker scoort, maar omdat de SP een communistische partij is die lijkt op het Oost-Groningse model, met een echte volkscommissaris.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Komop Goof, ga iemand anders voor de gek houden. Je weet zelf net zo goed als ieder ander hier dat het vergelijken van de SP met de Communistische Partij puur inspelen is op onderbuikgevoelens.

Bovendien moet je geen vergelijkingen maken die niet kunnen. Een volkscommissaris is de Communistische benaming voor een minister en die is er momenteel nog niet. Misschien kun je, als je even geduld hebt, over een paar weken wel spreken van de Volkscommissarissen van de SP, maar nu raakt dat kant noch wal.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Na jarenlang in de oppositie te hebben gezeten, mogen ze nu gaan bewijzen wat ze waard zijn in de coalitie (als ze daar inkomen). Dus, als ze in de coalitie komen, kunnen we in dit topic over ongeveer 2 jaar (positief blijven) zeggen wie er gelijk heeft. Ik stel daarom voor dat we de strijdbijl (bot of scherp?) gaan begraven... :yes:

Trouwens, haal Jan Marijnissen weg, en de partij zakt vrijwel zeker als pudding in elkaar...
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

De Christenunie wil niet meer met de SP, maar wilt in zee met Geert Wilders. Ik denk ook dat de coalitie tussen het CDA, VVD, CU en Geert Wilders een betere coalitie is dan het slappe gezever met CDA, PvdA en SP. Zoals Wouter Bos gister liet quoten in de Trouw: "Ik kan niet op tegen Jan Peter Balkenende" Zo'n slappe opmerking verdient het niet om te regeren.

En Zhukov, concurrentie is in alle sectoren gezond. Ook in het gevangenisleven, ook in de zorg bijvoorbeeld. EN:

De opmerking van Goof is wel degelijk waar over het communisme gedoe. Kijk maar gewoon naar die standpunten van de SP en daar staat gewoon tussen de regels: Alles moet voor iedereen gelijk zijn, werken of uitkering: zelfde geld. Trouwens Jan Marijnissen kan geen premier worden als hij de grootste was geworden, hij heeft zelf gezegd dat het niet kan met zijn gezondheid. Die hartinfarct operatie kreeg wel voorrang bij hem tegenover anderen. Dat is ook in strijd met zijn 'sociaal en alles is gelijk en voor iedereen beleid.'

779
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

779 schreef:En Zhukov, concurrentie is in alle sectoren gezond. Ook in het gevangenisleven, ook in de zorg bijvoorbeeld.
Privatisering van de NS, de post, de energiesector, de zorgsector en weet ik wat nog meer is in veel gevallen niet goed geweest. Prijzen zijn erg gestegen omdat deze oud-staatsbedrijven ineens zelf de broek op moesten houden en de organisatie daar niet op was berekend. Dat komt door verschuiving van de doelstellingen. Was het doel va een ziekenhuis vroeger het zo goed mogelijk verzorgen van een patient, tegenwoordig moet daarnaast winst gemaakt worden omdat anders die broodnodige investeringen in nieuw materieel niet mogelijk zijn.
EN: De opmerking van Goof is wel degelijk waar over het communisme gedoe. Kijk maar gewoon naar die standpunten van de SP en daar staat gewoon tussen de regels: Alles moet voor iedereen gelijk zijn, werken of uitkering: zelfde geld. Trouwens Jan Marijnissen kan geen premier worden als hij de grootste was geworden, hij heeft zelf gezegd dat het niet kan met zijn gezondheid. Die hartinfarct operatie kreeg wel voorrang bij hem tegenover anderen. Dat is ook in strijd met zijn 'sociaal en alles is gelijk en voor iedereen beleid.'
Heb je daar een bron bij?? Ik kan op de website van SP namelijk niets in de trant van deze quote terugvinden. Van wat ik gevonden heb komt dit er het dichtst bij in de buurt;
Jan de Wit schreef:Laten we eerst in Nederland de boel op orde brengen, illegaal werk bestrijden, gelijk loon voor gelijk werk garanderen en er voor zorgen dat alle mensen die nu nog aan de kant staan aan het werk komen, zoals werkzoekenden en mensen met een arbeidshandicap.
Daar staat dus wat anders dan gelijke lonen voor iedereen. Er staat gelijk loon voor gelijk werk. Niet meer dan billijk lijkt mij.
Вместе мы непобедимы
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Zhukov, dat zijn mooie praatjes van de SP. Hoe kunnen ze dat nou garanderen, als ze tegelijkertijd zeggen dat de uitkeringen met 10% omhoog gaan. Dan zouden de lonen met ruim 15 tot 25% omhoog moeten gaan. Ik snap het niet hoor, hebben jullie een blok beton voor het hoofd? Hier is toch bij lange na niet genoeg geld voor... De SP helpt alles naar de filistijnen met hun achterlijke egoistische en communistische gedrag! De werkenden zijn hier de dupe van, heb je je ganze leven voor niets gestudeerd, want als je een uitkering hebt, krijg je het zelfde! En kom nou niet aan dat je mij een sympathieke jongen vind, want ik vind jou het tegenovergestelde...

779
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik neem voor het gemak maar even aan dat je niet meer met een bron voor bovenstaande quote komt??

Bovendien heb ik al een aantal keer herhaald dat ik het ook niet met het gelijkstellen van uitkeringen aan het minimumloon eens ben, maar dat schijnt niet tot je door te dringen. :roll:
Вместе мы непобедимы
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Van waar wil je een quote hebben? Want in mijn stukje tekst staan meerdere zaken.

779
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik wil graag zien waar de volgende zin staat;
779 schreef:Alles moet voor iedereen gelijk zijn, werken of uitkering: zelfde geld.
Вместе мы непобедимы
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Het staat tussen de partij ideeen door, dat lees je tussen de regels door. Zeg maar. Het geld wat ik verdien, is eigenlijk niet eens mijn geld, want iemand die te lui is om te werken krijgt een derde van mijn geld, omdat hij anders naar de voedselbank moet.

779
Plaats reactie