Foto's

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Foto's

Bericht door Michael »

Ik heb vandaag 14 foto's gekocht in het origineel mapje voor 30 euro, de foto's zijn van Brussel, Vilvoorde enz ... het komt van een fotograaf van genk, op de meeste foto's staat een onderschrift, ze zijn allemaal over bombardementen van de 'Anglo-Amerikaanse Barbaren'. Het zijn allemaal zeer ontroerende foto's, dit zijn de 'mooiste'.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Inderdaad, prachtige foto's! Mogen we scans ervan binnenkort in de gallerij verwachten?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Erg mooie foto's!
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Als jullie ze in de gallerij willen mogen jullie ze erin zetten. De Duitser op de 1ste foto is dat een man van de NSKK? Ik vroeg me ook af wat voor een mouwband de man die op de 3de foto staat heeft.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Zeer mooie foto's, zeker de 30 euro waard !
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik gok dat die armband van de Passieve Luchtbescherming is. Inderdaad, die mouwadelaar doet denken aan NSKK.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik wil ze wel plaatsen in de gallerij, maar zou dan graag de onderschriften erbij willen hebben.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

ik vind het echt super foto's, erg sprekend, ze laten ook is de andere kant van de bombardementen zien.... ze laten zien dat ook de Duitse burgers eronder lijden... hoe onmenselijk die bombardementen eigenlijk zijn en waren...


even voor de duidelijkheid: ik ben alles behalve een Nazi-sympathist ofzow hoor ;)
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Yorick schreef:ik vind het echt super foto's, erg sprekend, ze laten ook is de andere kant van de bombardementen zien.... ze laten zien dat ook de Duitse burgers eronder lijden... hoe onmenselijk die bombardementen eigenlijk zijn en waren...
Belgische Burgers :)
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

antwerpx schreef:
Yorick schreef:ik vind het echt super foto's, erg sprekend, ze laten ook is de andere kant van de bombardementen zien.... ze laten zien dat ook de Duitse burgers eronder lijden... hoe onmenselijk die bombardementen eigenlijk zijn en waren...
Belgische Burgers :)
:roll: :oops:
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Mooie foto's! Zijn de onderschriften te lezen? Daar ben ik wel benieuwd naar. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik zal jullie de uitleg geven die bij elke foto staat;
(foto1)DE DOELEN DER LUCHTPIRATEN. De Wehrmacht soldaten redden een onschuldig slachtoffer uit de puinen van zyn huis, vernield te Brussel door de terroristen Anglo-Amerikaansche vliegeniers.
(foto2) /
(foto3) /
(foto4) /
(foto5)DE DOELEN DER LUCHTPIRATEN. Het wereldberoemde patriciershuis "De Lepelaar" een bouwwerk van prachtige laat-gothiek, werd door de brandbommen vernield.

Als ik de kans krijg zal ik de andere 9 foto's ook nog trekken, ik moet foto's van de foto's trekken wat ik heb geen scanner. :|
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik heb deze mooie foto's even naar het onderdeel "Gallerij" verplaatst.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

@ Okke; moet hier niet als kernwoord ook ridderkruis of medaille bij komen? (het staat immers ook in de beschrijving.) http://www.wo2.nl/gallery/details.php?i ... ode=search
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Miesjel schreef:@ Okke; moet hier niet als kernwoord ook ridderkruis of medaille bij komen? (het staat immers ook in de beschrijving.) http://www.wo2.nl/gallery/details.php?i ... ode=search
'Medaille' staat als kernwoord. Als je als zoekoptie 'ritterkreuz' invoerd zal deze foto bij de zoekresultaten zitten, want de beschrijving wordt meegenomen met zoekopdrachten.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie