Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Natuurlijk! Een medaille uit 2017! :lol:

De Medaille voor de honderdste verjaardag van de Sovjet-Unie. (Maar even zonder gekheid; ze bedoelen uiteraard de Medaille van Zjoekov (ter ere van zijn honderste geboortedag in 1996).)

Afbeelding
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Wat ik mij nou afvraag is dit http://cgi.ebay.nl/VINTAGE-WW2-ARMY-TUN ... dZViewItem nou echt?
Lijkt mij nogal sterk namelijk...
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ajacied8989 schreef:Lijkt mij nogal sterk namelijk...
Waarom?
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Stravers schreef:
Ajacied8989 schreef:Lijkt mij nogal sterk namelijk...
Waarom?
De prijs ervoor lijkt mij zo laag, al moet ik zeggen dat ik niet zo bekend ben met prijzen.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Is ook laag, maar dat wil nog niet zeggen dat iets niet goed is. Als iets nieuw eruit ziet is het ook niet meteen een fake.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Van de 25 verzamelaars die US verzamelen, zijn er 24 die US ETO verzamelen, en eentje die PTO verzameld. Daarom zijn de prijzen ook lager. Prijs en aanbod verhaal. Geen economie gehad op school?

779
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Jazekers wel :)
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Ajacied8989 schreef:Jazekers wel :)
Er zijn miljoenen van dit soort jasjes, en er zitten niet echt spannende emblemen en insignia op.
Dit bepaald namelijk voor 99% de prijs.
CAN DO
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

En weer iemand voor 83 Euro opgelicht... Een neppe Orde voor de Dienst voor het Moederland in de Krijgsmacht van de USSR 2e Klasse.

Afbeelding
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Auke schreef:En weer iemand voor 83 Euro opgelicht... Een neppe Orde voor de Dienst voor het Moederland in de Krijgsmacht van de USSR 2e Klasse.

Afbeelding
Verkoper zegt toch eerlijk dat hij het niet weet of het een originele is.De Alarmbellen zullen dan toch moeten rinkelen De koper zal dus zijn huiswerk moeten doen! Voor hoeveel gaat een originele weg?
CAN DO
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Goed, opgelicht is niet helemaal het goede woord. Het is inderdaad gewoon stom van de koper dat hij zijn huiswerk niet heeft gedaan. Er zou toch een belletje moeten gaan rinkelen bij een item dat 83 Euro kost wat origineel 500 Euro kost. Aan de andere kant verkoopt deze verkoper tientallen fakes en weet hij dat dondersgoed.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Miskoop of niet?!

Bericht door asjemenou »

Zover ik weet bestaan er geen kopieën (nep) van de "Order for service to the motherland in the armed forces of the USSR". Alleen kan je deze orde plaatsen in de catagorie "Koper pas op!" Deze orde, onder te verdelen in 3 klassen, is pas ingesteld op 28 oktober 1974. Er zijn er dus op zich niet zo gek veel van verleend. Dus de kans is heel groot dat je een niet verleend exemplaar koopt. En misschien wel één met een fictief verleningsnummer. Daarom is de orde (nog) niet interessant om na te maken. Zolang je het verleningsboekje er niet bij hebt, heb je ook niet de garantie dat de orde werkelijk verleend is.
Een verleende eerste klasse van deze orde kan je eigenlijk als verzamelaar onmogelijk hebben, er zijn er maar 13 van verleend. Zover bekend zijn alle verleende exemplaren nog in het bezit van de ontvangers of ze bevinden zich in een museum. Toch zijn er zo'n 454 exemplaren van bekend. Nagenoeg alle exemplaren die er dus van bestaan zijn dus onverleend en zijn na 1990 op de verzamelmarkt terecht gekomen.
De tweede klasse, 589 keer verleend. Bijna ook onmogelijk om te vinden. Het exemplaar uit de Ebay advertentie heeft als nummer 1604. Dus ook dit exemplaar is onverleend.
De derde klasse, 69,576 keer verleend. Deze zou je nog tegen kunnen komen. Het hoogst bekende serienummer van de derde klasse is 138,209.
Zoals al eerder vermeld, zonder een origineel verleningsboekje zijn deze orden niet zoveel waard.
Op zich heeft de bieder van 83 Euro dus geen miskoop gedaan alleen hij heeft een onverleende orde gekocht en daar is de prijs dan ook naar.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

PPSH-41 magazijntas

Bericht door asjemenou »

Om nog even in Russische sferen te blijven. Ik kwam deze advertentie tegen op Marktplaats; http://koopjes.marktplaats.nl/verzamele ... 85401.html .
Volgens de verkoper een naoorlogse Russische PPSh-41 magazijntas. In werkelijkheid zit er maar heel weinig Russisch aan deze magazijntas. Als ik het wel heb dan is dit een Tsjechische (naoorlogse) PPSh-41 magazijntas.
De Russische variant van deze magazijntas heeft namelijk langere bevestigingslussen. Ook de stempels in de magazijntas zijn niet Russisch. Zogenaamde "communistische sterren" zijn dan ook niet altijd Russisch.
Na de oorlog hebben alle voormalige Warschau Pactlanden de PPSh-41 in hun bewapening gehad. Ze maakten dus ook allen hun eigen magazijntassen. Het is dus niet zo vanzelfsprekend dat zo'n PPSH-41 magazijntas dus (WOII) Russisch is.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Heb je hem al een mail gestuurd om hem te corrigeren? Dan kan hij de informatie veranderen?
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Miskoop of niet?!

Bericht door Auke »

asjemenou schreef:Op zich heeft de bieder van 83 Euro dus geen miskoop gedaan alleen hij heeft een onverleende orde gekocht en daar is de prijs dan ook naar.
Deze orde heeft productienummer 1604. Toevallig is er op een ander forum een man met de echte orde met nummer 1604. Het is dus een neppe.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Plaats reactie