Wat kost een complete SS koppelriem?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

sander vw schreef:lijkt mij een leuke riem, maar kan je mischien wat grotere foto's posten? Is hij gestempelt? Het probleem bij jouw riem vind ik dat de koppel zelf bijna mint is en de riem goed gebruikt, kan je soms nog groene verf aantreffen op de achterkant? ik denk dat deze (indien echt) een goede opmaak beurt gehad heeft :)
Het punt is dat ik niet zo'n goede camera heb..... de gesp zelf heeft ook stevige gebruikssporen, allemaal van die krasjes die de gesp helaas nogal dof maakt. Wel heeft het ( slecht leesbaar, maar toch.. ) een RZM stempel in een cirkel en een nummer die ik nauwelijks lezen kan. Al met al is het nauwelijks in een mint toestand, hoewel het er redelijk gaaf uiziet. Ik heb dan ook geen enkele reden om aan de echtheid van deze riem te twijfelen! Zodra ik een goede camera heb ( waarmee ik ook detailfoto's kan maken ) ga ik er onmiddelijk mijn militariaverzameling mee inventariseren!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Willem Duijst heeft er een paar in de etalage http://www.cammomilitairy.com/
CAN DO
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Wanneer je zekerheid wil hebben over authenticiteit van deze gesp zou ik gaan naar het forum van Germandaggers.com
Daar zitten een aantal van de beste experts op het gebied van SS-gespen.

Het grote probleem met dit spul is namelijk dat het op zeer grote schaal wordt nagemaakt.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

maar de koppel is gevonden in Boxmeer, of ja dat neem ik aan hoe ik dat zo hoor. orginaliteit neem ik aan is dan 100%
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ernst-H schreef:Wanneer je zekerheid wil hebben over authenticiteit van deze gesp zou ik gaan naar het forum van Germandaggers.com
Daar zitten een aantal van de beste experts op het gebied van SS-gespen.

Het grote probleem met dit spul is namelijk dat het op zeer grote schaal wordt nagemaakt.
Hallo Ernst,
over de echtheid van de koppel bestaat geen twijfel, het is niet van een handelaar afkomstig maar van iemand die het aan 't eind van de oorlog had gevonden en aan mij had gegeven voor m,n verjaardag met de mededeling dat het al jaren in een doos in de kelder had gelegen. Ik heb wel vaker mazzel gehad op deze manier!!! Zo heb ik ook een 98k bajonet gekregen, nummergelijk met leer voor de koppel. In mijn directe omgeving is verder niemand die militaria verzameld dus als kennissen en/of vrienden wat hebben gaat het naar mij! :wink:
Daar is 'ie weer!
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

zozo, dat is niet mis :)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dean- schreef:zozo, dat is niet mis :)
Man kann nicht leben ohne mazzel.... :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ja jee hebt ook geluk dat er rond Boxmeer veel gevochten is in het begin en aan het eind beide het front! Ik heb ook een groot deel van mijn collectie gekregen want hier uit de regio komt.
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Ik ben ook in het bezit van een SS koppelriem, zal eens wat foto's posten. Wel gestempeld met: RZM 36/40 SS. De riem is gestempeld met RZM 12/2189/36.
Afbeelding
Sorry voor de onduidelijke foto, maar het is met de webcam gemaakt, wegens gebrek digitale camera.
82nd All Americans
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

- Wat is je vraag nu?
- Je kan toch beter een nieuw apart topic openen dan oude topics omhoog te kicken?
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Lol zeer oud topic is dit :P
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Haha ja i.d.d
Iemand had zeer veel vrije tijd. :)
Maar ik gok dat de persoon die de foto's poste wilde weten of die van hem ook origineel was :)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

de andere was niet orgineel btw! helaas
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Dat is balen voor Peter :wink:
Maarja het grote gros wat aan SS-koppelsloten e.d. aangeboden wordt is op zijn zachtst gezegd dubieus.
Je moet hier goed in thuis zijn, en wanneer je zoiets wil aanschaffen laat het dan uitgebreid keuren op Waf.
Dat is tenminste wat ik altijd doe.
En ook hier zijn er een aantal mensen die er wel wat vanaf weten.
Beter 1 keer teveel vragen, posten, dan 1 keer hard op je muil gaan
:lol:
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Idd! Je kunt nooit genoeg vragen ;) --> zaten er op ss koppelsloten trouwens groene verf?
Plaats reactie