Aangifte basisschool tegen Verdonk

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Aangifte basisschool tegen Verdonk

Bericht door Arjen »

frontpage schreef: Volgens Rotterdamse basisschool, De Catamaran, is minister Verdonk nu haar boekje te buiten gegaan. De school heeft aangifte gedaan van kindermishandeling tegen de minister van vreemdelingenzaken.

De negenjarige Suaad en haar achtjarige broertje Kadar werden begin deze maand gemist op school. Ze moesten van een klasgenootje horen dat de twee leerlingen waren opgehaald door de politie. Later kwam de school erachter dat de kinderen waren weggebracht naar het uitzetcentrum in Vught.

Het is volgend de school ergerlijk dat de kinderen zonder afscheid te kunnen nemen zijn weggebracht . De school vindt de uitzetactie pedagogisch en psychisch onverantwoord en zegt met een aantal wetsartikelen aangifte gedaan te hebben tegen minister Verdonk.

Dit vind ik nou een applaus waard. Verdonk had al een paar geleden de politiek uitgezet moeten worden omda ze het te bont had gemaakt, maar dit is echt tegek. Wie doet dit nog meer aan de aanloop naar de holocaust denken? De actie van het bestuur van deze school is een staande ovatie waard.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ondanks het feit dat er aan het beleid van de Minister van alles mankeert, vind ik de vergelijking met de Holocaust bijzonder ongepast.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Wat zijn de onderscheiden van wat er speelt met wat er speelde in de aanloop naar de holocaust?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Waren die dan illegaal in Nederland ofzo?
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Nee, ze waren legaal in Nederland. De asiel aanvraag was alleen afgewezen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Dan zouden ze gewoon moeten mogen blijven.. als ze illegaal waren had ik het eerlijk gezegd niet erg gevonden, maar aangezien ze wel legaal waren vind ik het idd erg dom.. :|
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Arjen schreef:Wat zijn de onderscheiden van wat er speelt met wat er speelde in de aanloop naar de holocaust?
Moet ik jou dat gaan uitleggen? Je weet toch (hopelijk) zelf wel wat er aan de Holocaust voorafging? Om te beginnen zijn we niet bezet en ook is er geen totalitair systeem aan de macht. Maatregelen nemen tegen mensen, van wie de asielaanvraag om wat voor reden ook is afgewezen, is niet hetzelfde als het organiseren van razzia's tegen Joden.

Het is ronduit schandalig om 'toen' met 'nu' te vergelijken! Wat is het volgende? De partij van Wilders met de NSDAP vergelijken?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

De partij van Wilders met de NSDAP vergelijken?
Nee, maar wel met de NSB
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Rednas schreef:
De partij van Wilders met de NSDAP vergelijken?
Nee, maar wel met de NSB
Wat een flauwe kul zeg!!
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Rednas schreef:
De partij van Wilders met de NSDAP vergelijken?
Nee, maar wel met de NSB
Je weet wat het maken van dit soort loze en ongepaste opmerkingen uiteindelijk oplevert?

Afbeelding
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Rednas schreef:
De partij van Wilders met de NSDAP vergelijken?
Nee, maar wel met de NSB
Ja en CDA met de rote armee fraktion :roll: ...nu goed. Trieste opmerking.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Asiel aanvraag afgewezen=Dus niet welkom;

Regelrecht van de site van Justitie: De behandeling van een asielaanvraag start met de procedure in het aanmeldcentrum, ook wel AC-procedure of 48-uursprocedure genoemd. Hier vindt binnen 48-procesuren (vier tot zes werkdagen) een eerste beoordeling plaats. Deze eerste beoordeling is een afwijzing of een doorverwijzing:

* Afwijzing omdat duidelijk is dat iemand niet in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning asiel.

Dus word uitgezet.
Als ze dan langer blijven, is hun verblijf dan niet illegaal?
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Seyffardt schreef:
Arjen schreef:Wat zijn de onderscheiden van wat er speelt met wat er speelde in de aanloop naar de holocaust?
Moet ik jou dat gaan uitleggen? Je weet toch (hopelijk) zelf wel wat er aan de Holocaust voorafging? Om te beginnen zijn we niet bezet en ook is er geen totalitair systeem aan de macht. Maatregelen nemen tegen mensen, van wie de asielaanvraag om wat voor reden ook is afgewezen, is niet hetzelfde als het organiseren van razzia's tegen Joden.

Het is ronduit schandalig om 'toen' met 'nu' te vergelijken! Wat is het volgende? De partij van Wilders met de NSDAP vergelijken?
Duitsland was ook niet bezet voor de holocaust, noch was er een totalitair systeem aan de macht voordat het allemaal echt begon. Dit is de aanloop, en het is "beangstigend" hoeveel vergelijkingen er zijn. Overigens is volgens mij het hele politieke systeem extreem rechts. Niet alleen de partij van Wilders dus.

Ook vergelijk ik het nederlandse volk dat liever eerst zelf een tweede auto wil in plaats van geld te geven aan mensen die het echt nodig hebben met het duitse volk van toen dat liever een jood de schuld gaf van zijn armoede en daar zijn geld pikte. Ik vind eerlijk gezegd dat je beter zou moeten weten Seyffardt
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
pluskat
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 nov 2006, 20:34

Bericht door pluskat »

Ik denk dat dit topic op slot mag; nog daargelaten dat ik niet geinteresseerd ben in de onbenullige kletspraat van Arjen, is dit forum m.i. niet bedoeld is voor dergelijke politieke stellingname's.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Arjen schreef:
Seyffardt schreef:
Arjen schreef:Wat zijn de onderscheiden van wat er speelt met wat er speelde in de aanloop naar de holocaust?
Moet ik jou dat gaan uitleggen? Je weet toch (hopelijk) zelf wel wat er aan de Holocaust voorafging? Om te beginnen zijn we niet bezet en ook is er geen totalitair systeem aan de macht. Maatregelen nemen tegen mensen, van wie de asielaanvraag om wat voor reden ook is afgewezen, is niet hetzelfde als het organiseren van razzia's tegen Joden.

Het is ronduit schandalig om 'toen' met 'nu' te vergelijken! Wat is het volgende? De partij van Wilders met de NSDAP vergelijken?
Duitsland was ook niet bezet voor de holocaust, noch was er een totalitair systeem aan de macht voordat het allemaal echt begon. Dit is de aanloop, en het is "beangstigend" hoeveel vergelijkingen er zijn. Overigens is volgens mij het hele politieke systeem extreem rechts. Niet alleen de partij van Wilders dus.

Ook vergelijk ik het nederlandse volk dat liever eerst zelf een tweede auto wil in plaats van geld te geven aan mensen die het echt nodig hebben met het duitse volk van toen dat liever een jood de schuld gaf van zijn armoede en daar zijn geld pikte. Ik vind eerlijk gezegd dat je beter zou moeten weten Seyffardt
In Duitsland was wél een totalitair systeem! Maar ik heb het over Nederland. Ik ga hier geen reclame zitten maken voor welke partij dan ook, maar het zal iedereen in Nederland zo langzamerhand wel duidelijk zijn dat we een probleem hebben. Het verschil zit hem in de manier van aanpak. Ik heb van Wilders & Co begrepen dat ze niemand het land uit willen zetten (behalve buitenlandse criminelen) maar dat ze de instroom willen indammen. Dat is dus heel iets anders dan vervolging of deportatie. Ik zie die overeenkomsten niet; die waren er ook niet in de standpunten van Pim Fortuyn en we weten hoe het, door het maken van dit soort onzinnige vergelijkingen, met hem is afgelopen. Volkert van der G. had kennelijk dezelfde hallucinaties als jij nu; als ik jou was zou ik mijn nickname veranderen in Volkert :|
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gesloten