Rusland?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Rusland?

Bericht door Red »

Hallo, overlaatst keek ip naar koppen (actualiteits programma op één ) en het ging over de vergiftigde ex-rusische KGBer. In de reportage zelf zag je hier en daar liquidaties van rusische mensen die hun mond open deden en klaagden over de politiek. Van dichtbij werd er iemand achteraan in het hoofd geschoten en een executie van een aantal mensen kon je ook zien.

Nu rest mij de vraag:

Is Rusland zo'n corrupt land? of gebeurt dit overal ter wereld maar kunnen andere landen het beter verbergen :?


PS : Ik weet dat er hier rusische verzamerlaars zitten op het forum , dit is geen aanval op jullie , laat dat duidelijk zijn :lol:
Easy up front!
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Ik heb het idee dat hij door de Russische geheime dienst oid is vergiftigd (denk ik gewoon, en niks tegen Rusland, zoals Red ook zei)
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Iedere regering heeft dit in zich. Een regering heeft immers aan de bevolking de bevolking de belofte gedaan om te zorgen voor hun veiligheid. Dit kan alleen bestaan wanneer de bevolking het recht op zelfverdediging opgeeft aan de staat. Hierdoor heeft nog slechts de staat recht op zelfverdediging.

Dit houdt dus in dat als jij jezelf verdedigt tegen iemand die je aanvalt je strafbaar bent. Oorlog is echter wel geoorlooft. Ook zie je dat een staat orde moet kunnen handhaven om zo de belofte waar te kunnen maken en geheime diensten dus mogen bestaan om zo die orde te kunnen garagnderen. Maar het publieke gezicht van de staat moet dit natuurlijk kunnen ontkennen; want als men beseft dat er instanties bestaan die zonder opgaaf van redenen burgers mogen liquideren is de belofte van veiligheid natuurlijk per definitie niet voldaan.

Nogal een vuil spelletje dus.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Arjen schreef:Dit houdt dus in dat als jij jezelf verdedigt tegen iemand die je aanvalt je strafbaar bent.
Dit is niet waar.
Arjen schreef:want als men beseft dat er instanties bestaan die zonder opgaaf van redenen burgers mogen liquideren is de belofte van veiligheid natuurlijk per definitie niet voldaan.
Dat is niet waar.

Overigens word orde niet alleen gehandhaafd door geheime diensten, maar dat wist je waarschijnlijk wel.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Bericht door Red »

Gaat die theorie dan niet op weg naar corrupt zijn, want als ze zomaar mensen liquideren kan je toch gewoon mensen gaan liquideren die in jouw weg staan en niet in de weg van de staat?
Easy up front!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Rusland?

Bericht door Auke »

Red schreef:Is Rusland zo'n corrupt land? of gebeurt dit overal ter wereld maar kunnen andere landen het beter verbergen :?
Ja, Rusland is bijzonder corrupt. Peter d'Hamecourt heeft deze maand een boek uitgebracht over Moskou. Ik weet niet of je dit boek al hebt gelezen (ik wel, erg interessant) maar dit boek verheldert de Russische gang van zaken enorm.



Over Aleksandr Valterovitsj Litvinenko: De onderstaande brief werd onlangs door zijn vrienden en familie vrijgegeven. Hij dicteerde de brief kort voordat hij stierf (door mij even vertaald):


"Ik zou graag diverse mensen willen bedanken. Mijn doktoren, zusters en ziekenhuismedewerkers doen alles wat ze kunnen voor mij; de Britse politie die mijn zaak actief en professioneel onderzoekt en die over mij en mijn familie waakt. Ik zou graag de Britse regering willen bedanken voor mijn bescherming. Ik ben vereerd een Brits burger te zijn.

Ik wil het Britse volk bedanken voor haar steunbetuigingen en voor de interesse die zij voor mij positie heeft getoond.

Ik dank mijn vrouw, Marina, die mij heeft bijgestaan. Mijn liefde voor haar en onze zoon kent geen grenzen.

Maar terwijl ik hier lig, hoor ik in de verte het klapperen van de vleugels van de engel des doods. Ik kan haar vertragen maar ik moet zeggen dat mijn benen niet zo snel rennen als ik zou willen. Daarom denk ik dat dit het moment is om iets te zeggen tegen de persoon verantwoordelijk voor mijn huidige situatie.

U zou erin kunnen slagen mij het zwijgen op te leggen maar dat zwijgen komt tegen een prijs. U heeft laten zien dat u zo barbaars en meedogenloos bent als uw meest vijandige critici hebben beweerd.

U hebt laten zien geen respect te hebben voor leven, vrijheid of enige beschaafde waarden.

U hebt laten zien uw ambt onwaardig te zijn, het vertrouwen van beschaafde mannen en vrouwen onwaardig te zijn.

U zou erin kunnen slagen een man het zwijgen op te leggen, maar een jammerklacht van protest vanuit de hele wereld zal de rest van uw leven, heer Poetin, in uw oren weerklinken. Moge God u vergeven voor wat u heeft gedaan, niet alleen jegens mij maar jegens het geliefde Rusland en haar volk."
Laatst gewijzigd door Auke op 14 jan 2007, 21:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dodo schreef:
Arjen schreef:Dit houdt dus in dat als jij jezelf verdedigt tegen iemand die je aanvalt je strafbaar bent.
Dit is niet waar.
Arjen schreef:want als men beseft dat er instanties bestaan die zonder opgaaf van redenen burgers mogen liquideren is de belofte van veiligheid natuurlijk per definitie niet voldaan.
Dat is niet waar.

Overigens word orde niet alleen gehandhaafd door geheime diensten, maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Beide zijn waar Dodo.
Wanneer jij iemand slaat die je aanvalt ben je strafbaar. Je mag alleen afweren.
Denk je overigens dat zulk soort instanties niet bestaan? Of denk je dat debelofte van veiligheid dan niet gebroken wordt?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Arjen schreef:
Dodo schreef:
Arjen schreef:Dit houdt dus in dat als jij jezelf verdedigt tegen iemand die je aanvalt je strafbaar bent.
Dit is niet waar.
Arjen schreef:want als men beseft dat er instanties bestaan die zonder opgaaf van redenen burgers mogen liquideren is de belofte van veiligheid natuurlijk per definitie niet voldaan.
Dat is niet waar.

Overigens word orde niet alleen gehandhaafd door geheime diensten, maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Beide zijn waar Dodo.
Wanneer jij iemand slaat die je aanvalt ben je strafbaar. Je mag alleen afweren.
Denk je overigens dat zulk soort instanties niet bestaan? Of denk je dat debelofte van veiligheid dan niet gebroken wordt?
Terug slaan om een aanvaller uit te schakelen of te ontmoedigen weer aan te vallen mag.
Iemand die aangevallen heeft en die niet meer in staat is om aan te
vallen nog een slaan is wel verboden.
Als je in staat bent om redelijkerwijs een aanvaller te kunnen ontlopen
of aan zijn aanvallen kan ontvluchten maar blijft staan om terug te vechten dan kan je strafbaar zijn.
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Arjen, in het weekend werk ik in een meubelwinkel. Als een willekeurige klant mij ook maar met één vinger aanraakt, krijgt hij een rechtse uppercut van mij, die hem lang zal heugen. Ik denk niet dat ik daar dan strafbaar voor ben. Ik voelde me bedreigd en verweerde me uit lijfsbehoud, toch?
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Bigshot schreef:Arjen, in het weekend werk ik in een meubelwinkel. Als een willekeurige klant mij ook maar met één vinger aanraakt, krijgt hij een rechtse uppercut van mij, die hem lang zal heugen. Ik denk niet dat ik daar dan strafbaar voor ben. Ik voelde me bedreigd en verweerde me uit lijfsbehoud, toch?
Lekker....ik wil je op je schouder tikken om je iets te vragen (omdat je met de rug naar me toe staat) het volgende moment lig al bij de bedden afdeling...... :mrgreen:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Re: Rusland?

Bericht door Red »

Auke schreef:
Red schreef:Is Rusland zo'n corrupt land? of gebeurt dit overal ter wereld maar kunnen andere landen het beter verbergen :?
Ja, Rusland is bijzonder corrupt. Peter d'Hamecourt heeft deze maand een boek uitgebracht over Moskou. Ik weet niet of je dit boek al hebt gelezen (ik wel, erg interessant) maar dit boek verheldert de Russische gang van zaken enorm.
Wat is het titel van dit boek?

-En zou dit in andere delen van de wereld ook gebeuren

-Het is nu mischien wel sience fiction maar wie prison break volgt ziet ook allerlei corrupte zaken die gebeuren in de VSA.
Easy up front!
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

Wat is de titel van het boek dat je noemt Auke?

En Red vergelijk een Dramaserie alsjeblieft niet met de realiteit.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Moskou is een gekkenhuis
Peter d'Hamecourt
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Inderdaad Zhukov. En Prison Break valt absoluut niet te vergelijken met het boek van Peter d'Hamecourt, die behoorlijk objectief is...
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

@ Jim & Bigshot: het is toch echt zo dat je dan strafbaar bent.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie