Hitler-auto
-
- Lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 15:08
Hitler-auto
Een raceauto uit 1939 moet de duurste allertijden worden. Het voertuig dat in opdracht van Adolf Hitler werd gebouwd, zal in februari worden geveild. Van de racewagen, een Auto Union D-type, zijn er nog maar twee in de wereld. Op de veiling moet de auto bijna 8 miljoen euro opleveren.
Bron : Nu.nl
http://www.pbase.com/redmorgan/auto_union
Bron : Nu.nl
http://www.pbase.com/redmorgan/auto_union
- Dodo
- Lid
- Berichten: 6247
- Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
- Locatie: Den Haag
-
- Lid
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
- Locatie: Overijssel
- Dodo
- Lid
- Berichten: 6247
- Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
- Locatie: Den Haag
Het is een race-auto... Geen nazi-bak.IJsbrand schreef:Wie wil er zoveel geld uitgeven voor zo'n 'foute' auto.
Nazi auto's, uniformen, onderscheidingen je zou ze in je familie maar tegenkomen of als een erfenisje mogen ontvangen.
Zelfs de grootste tegenstander schijnt het geld dan erg welkom te zijn.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- Dodo
- Lid
- Berichten: 6247
- Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
- Locatie: Den Haag
Er zijn in totaal 2 auto's van dit type op de wereld. De prijs voor deze auto al correct zijn, en ik geloof niet dat het nationaal-socialisme veel uitmaakt op de prijs in dit geval. De mensen die deze auto kunnen kopen, kopen wat ze zien. Het zijn geen geschiedkundig verzamelaars.IJsbrand schreef:Dodo schreef:Oh, of brengt het dan nog enkele miljoenen meer op
Het is een race-auto... Geen nazi-bak.
Trouwens:
De bugatti Type 41 Royale is geveild voor 17 miljoen dollar... Dat was geen nazi-bak.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22
-
- Lid
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22
-
- Lid
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
- Locatie: Overijssel
Koen, al dwalen wij erg af van de Hitler auto, ik kon niet zo snel de Nederlandse tekst vinden maar ik wist dat deze Politiemelkkoe het ontstaan in mijn woonomgeving (Balkbrug (Ov.)) had gevonden.
Ik kan mij ook nog goed herinneren hoe daar vroeger agenten met een stopwatch stonden om snelheidscontroles te houden.
Hier een gedeeltelijk gekopieerd verslag over het ontstaan van dit idee.
How about the speed camera, though? If you ask 99% of motorists what they think about the connection of an international rally driver (who was also a Le Mans and Mille Miglia racer) with this gadgetry, they'll probably mutter something insulting about a poacher turned gamekeeper. Although Gatso himself used to shrug off criticism by saying, "It takes a thief to catch a thief," it wasn't really like that at all.
Back in 1957, he was stopped for speeding in the Dutch village of Balkbrug. The policeman was using a hand-held stop-watch, timing cars between a roadside pole placed there for the purpose, and a bridge which he said was exactly 100 metres farther on.
Well, Gatso had seen the set-up, and he knew he hadn't been speeding. He personally measured the distance between the two markers, and found they weren't 100 metres apart, but only 87. That's a colossal percentage error.
Gatsonides was probably the last man in Europe any speed trap operator should have tried to finagle in this way. As well as being a very quick driver on snow and ice, in fog or up on the loose-surfaced Alpine passes, he was an absolute expert in speed and distance calculations, building very accurate clocks and distance recorders for his own use on rallies.
Ik kan mij ook nog goed herinneren hoe daar vroeger agenten met een stopwatch stonden om snelheidscontroles te houden.
Hier een gedeeltelijk gekopieerd verslag over het ontstaan van dit idee.
How about the speed camera, though? If you ask 99% of motorists what they think about the connection of an international rally driver (who was also a Le Mans and Mille Miglia racer) with this gadgetry, they'll probably mutter something insulting about a poacher turned gamekeeper. Although Gatso himself used to shrug off criticism by saying, "It takes a thief to catch a thief," it wasn't really like that at all.
Back in 1957, he was stopped for speeding in the Dutch village of Balkbrug. The policeman was using a hand-held stop-watch, timing cars between a roadside pole placed there for the purpose, and a bridge which he said was exactly 100 metres farther on.
Well, Gatso had seen the set-up, and he knew he hadn't been speeding. He personally measured the distance between the two markers, and found they weren't 100 metres apart, but only 87. That's a colossal percentage error.
Gatsonides was probably the last man in Europe any speed trap operator should have tried to finagle in this way. As well as being a very quick driver on snow and ice, in fog or up on the loose-surfaced Alpine passes, he was an absolute expert in speed and distance calculations, building very accurate clocks and distance recorders for his own use on rallies.
- marf
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
- Locatie: Retie
- Contacteer:
mooie auto hij had wel smaak in auto's
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
- Zhukov
- Lid
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
-
- Lid
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
- Locatie: Margraten
Als je het zo bekijkt dat de audi een foute auto is dan moet je het hele merk vw ook zo bekijken !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division