Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Mooie aanwinsten Edgar!!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt! Jij had ook leuke hebbedingetjes. :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Erg leuke spul :wink:
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

mooie aanwinsten
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Een gasmaskertas met een verhaal

Deze VII gasmaskertas heb ik vandaag gratis gehad van een collega van mijn vader. Zijn opa werkte in Nederlands-Indië voor de oorlog. Japan viel Nederlands-Indië binnen, en de beste man werd gevangen genomen en tewerk gesteld bij de Birma spoorlijn. Hij heeft hier enkele jaren gewerkt, totdat (volgens de kleinzoon, weet natuurlijk niet of het allemaal 100% waar is) de Amerikanen en de Britten het gebied bevrijd hadden, de japaners waren gevlucht, vanwege de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki. Hij lifte mee met Amerikaanse en Britse troepen, en uiteindelijk terug naar Europa. Deze tas heeft hij die reis altijd bij zich gehouden.
Eerst kon de kleinzoon hem niet vinden, maar vandaag had hij hem toch mee :).Ook al past het niet echt in mijn gebied, toch ben ik er zeer content mee. De kleinzoon heeft ook nog een holster, alleen die houdt hij zelf. :P
Wie weet ooit nog eens.

AfbeeldingAfbeelding

De tas is nog vaag gedateerd 1942.

Verder nog een kompashandleiding uit 1941 Brits erbij, een 25 Ponder kist, en nog wat spul ,maar dat post ik van het weekend wel.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Het zal jou ook wel niet overkomen éh.. :wink: :P

Majah nice!
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Tof hoor edgar!
Ben ook benieuwd naar de rest van je aanwinsten :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt! Vandaag krijg ik als 't goed is de 25 ponder kist binnen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Edgar schreef:Een gasmaskertas met een verhaal

Deze VII gasmaskertas heb ik vandaag gratis gehad van een collega van mijn vader. Zijn opa werkte in Nederlands-Indië voor de oorlog. Japan viel Nederlands-Indië binnen, en de beste man werd gevangen genomen en tewerk gesteld bij de Birma spoorlijn. Hij heeft hier enkele jaren gewerkt, totdat (volgens de kleinzoon, weet natuurlijk niet of het allemaal 100% waar is) de Amerikanen en de Britten het gebied bevrijd hadden, de japaners waren gevlucht, vanwege de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki. Hij lifte mee met Amerikaanse en Britse troepen, en uiteindelijk terug naar Europa. Deze tas heeft hij die reis altijd bij zich gehouden.
Eerst kon de kleinzoon hem niet vinden, maar vandaag had hij hem toch mee :).Ook al past het niet echt in mijn gebied, toch ben ik er zeer content mee. De kleinzoon heeft ook nog een holster, alleen die houdt hij zelf. :P
Wie weet ooit nog eens.



AfbeeldingAfbeelding

De tas is nog vaag gedateerd 1942.

Verder nog een kompashandleiding uit 1941 Brits erbij, een 25 Ponder kist, en nog wat spul ,maar dat post ik van het weekend wel.
Ik heb ook nederlandse spullen uit Nederland-Indië
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Oke.. :roll:

Heb vandaag een leuke 25 ponder kist binnegekregen voor in het diorama, 1943, eindelijk eens eentje kunnen vinden in mooie staat en voor een nog mooiere prijs. Deksel kan nog wel een schoonmaakbeurtje gebruiken.Heb al stuk of 6 hulzen die er mooi inkunnen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Damn, alweer jij.. :P

Majaah, net zo mooi.. :shock: :D
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Prachtige aanwinsten Edgar, ik zit anderhalve week niet op het forum en meteen zie ik in dit topic dat er weer een stortvloed met nieuwe aanwinsten geplaatst zijn. :P ;)

Prachtige aanwinsten in ieder geval! Een aantal passen ook leuk op en bij je Brit. :yes:
En zou ik mogen vragen wat je Duitse Grabedolch je gekost heeft? Wil er zelf ook nog graag een hebben maar weet de normale marktwaarde hier eigenlijk niet zo goed van. Mag ook via PB als je het hier liever niet zegt. Neem hem de volgende keer dat we mekaar zien(wellicht Huizen deze maand?) maar even mee, wil hem graag zien!!! :D

Evt. nog interesse in 4 Britse first aid pakketjes voor bij je Brit? :evil: ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

SiNiStEr schreef:Prachtige aanwinsten Edgar, ik zit anderhalve week niet op het forum en meteen zie ik in dit topic dat er weer een stortvloed met nieuwe aanwinsten geplaatst zijn. :P ;)

Prachtige aanwinsten in ieder geval! Een aantal passen ook leuk op en bij je Brit. :yes:
En zou ik mogen vragen wat je Duitse Grabedolch je gekost heeft? Wil er zelf ook nog graag een hebben maar weet de normale marktwaarde hier eigenlijk niet zo goed van. Mag ook via PB als je het hier liever niet zegt. Neem hem de volgende keer dat we mekaar zien(wellicht Huizen deze maand?) maar even mee, wil hem graag zien!!! :D

Evt. nog interesse in 4 Britse first aid pakketjes voor bij je Brit? :evil: ;)
Bedankt man!
Grabedolch koste me 12,50 euro 8) :lol:. Mes is wel geslepen, maar daar zie je niks van als ie met schede tussen m'n wendejacke zit 8). Verderop lagen zelfde exemplaren voor 175-275 (wel compleet met leertje) (Wouter was er ook bij toen). Vind het nog steeds erg raar dat ie zo goedkoop was, is wel 100% origineel. Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen, het slijpen kan net zo goed in de WO I of in de WOI I gedaan zijn. Ik zal hem even meenemen dan bij Huizen.
Nee helaas, zit momenteel in geldnood. :cry:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nieuw voor m'n pa's collectie, een Britse RAF parachute. Voor lichtkogels/bevoorrading naw. Gedateerd sept. 1938, en gemaakt door Irvin Air Chute Company. Staat altijd leuk in een toekomstig diorama van ons beiden.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Mooie aanwinsten Edgar!!!
Plaats reactie