Verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Breugelmans87
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2006, 20:52

Verzameling

Bericht door Breugelmans87 »

Beste leden, een vraagje. Ik zou zelf graag een verzameling beginnen van ww2 oorlogs spullen vooral Duitse spullen niet aleen om tentoon te stellen maar ook om zelf aan tedoen voor re-enactment. Kunnen jullie me wat voort helpen met web adressen of gewone winkels van ww2 uniformen en spullen want ik ben hier nieuw in en ik zou niet weten waar ik moet beginnen zoeken. Dus het gaat vooral over Waffen-SS soldaten en officiers kleding met alle spullen. Waar ik ook vooral achter zoek is een Waffen of Allgemeine-SS Visor cap. Ik ben zelf uit Vlaanderen maar adressen uit Nederland zijn ook welkom. Alvast Bedank :wink: .
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Alvast welkom op het forum!
Je zult het waarschijnlijk niet graag horen maar ik spreek uit eigen ondervinding.

Om te beginnen zou ik eerst boeken kopen waar alle Duitse uniformen, uitrusting, helmen, ect in staan afgebeeld en uitgelegd. Ook naar musea gaan en foto's nemen en die goed bestuderen.

Eens dat je de die materie onder de knie hebt kun je militariabeurzen afschuimen, Ebay, kapaza, 2dehands, ect in de gaten houden.
Een goede Nederlandse site is http://www.westland.nl.

Alvast veel succes en hou ons op de hoogte!

:arrow: Nog vergeten te zeggen wat je ook nodig hebt, vooral om het Duitse materiaal te verzamelen dat is héél veel €€€€€€€€€ :!:
For King & Country
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Ik wil je ook niet afschrikken ofzo, maar SS is wel extreme duur hoor. :wink:

Majah, ik denk dat ik alweer te veel heb gezegd dus.....
Gebruikersavatar
Breugelmans87
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2006, 20:52

Bericht door Breugelmans87 »

Ik weet wel hoe de uniforms eruit zien ik heb zelf al zoveel films verzameld over ww2 maar het duitse leger boeid me zo hard en daarom zou ik wat spullen willen kopen en mij meschien bij een re-enactment groep laten aansluiten. Maar ik moet ja nu nog de spullen vinden natuurlijk en trouwens maar een vraagje is er zo een militariabeurs in de nabije toekomst?
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

De grootste in België zijn Ursel, La Gleize, Ciney... Maar die zijn al voorbij. Ik hoop toch dat je niet van plan zijt om de originele uniformen te gebruiken voor re-enactment?
Voor re-enactment shops kan je HIER een kijkje nemen
For King & Country
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

1: Films is slecht referentiemateriaal!!!
2: Het kopen van boeken is dus wel nodig om miskopen en teleurstellingen zoveel mogelijk te voorkomen!!! In dit verzamelwereldje is veel spul niet wat het lijkt of wat gezegd wordt dat het is.
3: SS is tegenwoordig bijna onbetaalbaar als het al origineel is want het wordt ontzettend veel en ontzettend goed nagemaakt. Repro SS spul gaat nog kwa prijs.
4: Hoe oud ben je?(in verband met aansluiten bij reenactment vereniging)
5: Niet om je te ontmoedigen maar wat para spul is voor beginnende verzamelaars van Amerikaans spul is Waffen SS spul voor de beginnende verzamelaar van Duits spul. In het begin willen ze dit ontzettend graag gaan verzamelen totdat ze de prijzen zien en erachter komen hoe moeilijk het is om zonder bedrogen te worden nog originele aanwinsten te vinden. Dan stappen de meesten over op een goedkoper en beter te vinden alternatief als bijv. Brits spul(ook weer op para na), standaard WH spul(WH=Wehrmacht) en/of GI stuff.

Maargoed, verder wens ik je veel succes met het begin van je collectie. Heb je zelf al spul liggen?


@dennisb: Waarom denk je dat je teveel hebt gezegd? Wat je zegt is gewoon de waarheid. :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Breugelmans87
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2006, 20:52

Bericht door Breugelmans87 »

Bedankt mense voor de hulp. Ja ik verschoot gisteren al voor waffen-ss spullen kosten 6 keer meer dan amerikaanse maar ik moet maar eens rond kijken op die beurzen meschien vind ik een betere koop en ook het maakt niet echt uit of ze namaak zijn of originele uniformen ik denk dat het bijna onmogelijk is om nog een echt uniform te bemachtigen of te betalen :? . Maar ik heb tijd genoeg ik ben zelf nog maar 19 en trouwens zijn er wel duitse re-enactment groepen hier in Belgie of in Nederland? Ik heb zelf al wel wat amerikaanse spullen maar het duitse leger boeid me harder :P
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ehm, stomme vraag waarschijnlijk, maar je wou toch niet in origineel materiaal gaan re-enacten?

Als je het vooral voor re-enacten doet: REPRO! Zoveel mogelijk, kan je ook niet belazerd worden. :)

SS spullen: vaste baan met een vast staand meer dan modaal inkomen. Zo houd je het een beetje leuk. 5 maanden sparen voor 1 item, voor mij gaat de lol er dan vanaf... Succes ;) (het kleinere materieel uitgezonderd)

En wat Sinister zegt klopt als een bus.
We komen zoveel mannetjes tegen die hier op het forum aankomen en graag een 101st airborne helm willen hebben. Als ze dan merken dat ze in de duizenden euro's komen slikken ze wel even flink. Dan word het standaard GI, of Brits... Sommige blijven doorgaan met airborne, en kunnen daar alsnog een mooie verzameling in opzetten. Zijn natuurlijk wel veel langer bezig en zijn nogal wat meer euri's kwijt. Ik heb wel respect voor deze gasten!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie