Zwarte dag voor Nederland

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Wat vind jij van een generaal pardon?

Ik ben voor een generaal pardon.
18
23%
Ik ben tegen een generaal pardon.
62
78%
 
Totaal aantal stemmen: 80

Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Zwarte dag voor Nederland

Bericht door koos24 »

Met een stem meerderheid heeft de 2e kamer een motie aangenomen om een generaal pardon in te voeren.
Dit betekent concreet dat Nederland weer overspoelt zal gaan worden door avonturiers op zoek naar een paspoort :frownno: :frownno:

Deze linkse meerderheid in de kamer wordt een ramp voor ons land :mad:

Wat vinden jullie hier van?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Als ik die landverraadster van een Femke Halsema hoor piepen "er is een kamermeerderheid!" :mad:

1 stem kamermeerderheid en laten we eerlijk wezen, Femke zal geen last hebben van haar eigen beleid in haar kapitale vila :frownno:
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Met die ene stem verschil ben ik het eigenlijk ook niet eens, maar ik ben wel voor het generaal pardon(zo te zien ben ik de enige). Ik vind het schandalig dat er mensen zijn die al 11 jaar op een verbrlijfs vergunning wachten. Het generaal pardon betekent niet dat er "avonturiers zullen komen vragen voor een paspoort"...in tegendeel, alle asielzoekers die al langer dan 5 jaar in Nederland wonen krijg een paspoort, maar de grenzen zullen veel strenger bewaakt worden zodat er nauwelijks meer nieuwe vluchtelingen kunnen binnenkomen...
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
pedulla
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 okt 2006, 12:59
Locatie: Over de IJssel

Bericht door pedulla »

Ik ben tegen een generaal pardon, tuurlijk is het belachelijk dat het zo ontzettend lang duurt voordat er duidelijkheid is wat er met de mensen die hier asiel aanvragen moet gebeuren.

Los eerst de procedure op, sneller uitsluitsel wel of niet blijven. Geen generaal pardon, altijd per persoon (gezin) bekijken, maar dan wel snel !
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Jonhy Frost schreef:Met die ene stem verschil ben ik het eigenlijk ook niet eens, maar ik ben wel voor het generaal pardon(zo te zien ben ik de enige). Ik vind het schandalig dat er mensen zijn die al 11 jaar op een verbrlijfs vergunning wachten. Het generaal pardon betekent niet dat er "avonturiers zullen komen vragen voor een paspoort"...in tegendeel, alle asielzoekers die al langer dan 5 jaar in Nederland wonen krijg een paspoort, maar de grenzen zullen veel strenger bewaakt worden zodat er nauwelijks meer nieuwe vluchtelingen kunnen binnenkomen...
Minister v/d Kamp (defensie) tegenstander van het pardon gaf enkele goede argumenten TEGEN

* Door een pardon wordt het niet opvolgen van het uitzettingsbeleid
beloond. Immers ook al ben je uitgeprocedeerd uiteindelijk krijg je
toch je verblijfdvergunning.

* Duizenden zijn op bevel van de rechter wel keurig naar hun thuisland
afgereisd, het is tegenover deze mensen oneerlijk dat de personen die
deze gerechtelijke uitspraken aan hun laars lapten wel mogen blijven.

* Mensensmokkelaars zullen met het verhaaltje "ïn Nederland komt een
generaal pardon" duizenden avonturiers het land in smokkelen.
Denk hierbij aan de nasleep van de Bijlmerramp en de taferelen in
Spanje!
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Die eerste twee argumenten zijn inderdaad goede...maar die laatste klopt niet, het kan natuurlijk wel, maar het geld alleen maar voor mensen die al 5 jaar in Nederland zijn, de grenzen worden wel strenger bewaakt...
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Jonhy Frost schreef:Die eerste twee argumenten zijn inderdaad goede...maar die laatste klopt niet, het kan natuurlijk wel, maar het geld alleen maar voor mensen die al 5 jaar in Nederland zijn, de grenzen worden wel strenger bewaakt...

Woon vlak bij de grens (Duitsland) er zijn zoveel mogelijkheden.
In al de jaren dat ik de grens over ben gegaan ben ik 2x gecontroleerd.

Allerlei illegalen uit Belgie, Duitsland, Italie kunnen het nu in Nederland komen proberen onder het mom "niet geschoten is altijd mis"

Deze 2e kamer is gewoon losgelagen :mad:
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Dat klopt wel, ik zelf woon ook in de buurt van de grens met belgië en ook Duitsland, ik ben zelf inderdaad ook nog nooit gecontroleerd...
maar ik bedoel dat het eigenlijk geen zin heeft om te komen, omdat je toch nog maar heel weinig kans hebt op een verblijfs vergunnig...
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Jonhy Frost schreef:Dat klopt wel, ik zelf woon ook in de buurt van de grens met belgië en ook Duitsland, ik ben zelf inderdaad ook nog nooit gecontroleerd...
maar ik bedoel dat het eigenlijk geen zin heeft om te komen, omdat je toch nog maar heel weinig kans hebt op een verblijfs vergunnig...
Dat is dus het probleem, ze nemen gewoon de gok, horen geruchten en wat hebben ze te verliezen :? Niets dus komen ze gewoon naar Nederland.

Kijk naar de Bijlmerramp, er waren meer asielverzoeken ingediend dan er mensen in de flat pasten :D
De waarheid komt met de jaren
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

In dit geval ben ik voor een generaal pardon, deze mensen wachten vaak al jaren op een oordeel. We kunnen die mensen toch niet zo lang laten wachten?

Ik ken persoonlijk iemand die bijna 10 jaar op zijn verblijfsvergunning heeft moeten wachten, wat nog bijna mislukte ook.
Het is toch niet normaal dat het jaren duurt voordat ze eruit zijn? Misschien dat ik me vergis in de tijd die het kost, maar jaren is veel te lang!!!


Laat deze mensen erin (diegene die hier nog zijn), en de mensen die al terug zijn of in aanraking met de politie/justitie geweest zijn vertrekken. En zorg dat ht IND de zaken sneller (kan) afhandelen....


Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Daarbij, als ze in Nederland niet toegelaten worden dan proberen ze het misschien wel in Belgie, Spanje of Duitsland....Vrij verkeer van personen, via een omweg zouden ze dus alsnog zich in Nederland kunnen vestigen...

Zulke zaken als deze zullen echt Europees aangepakt moeten worden... Dan voorkomen we generaal pardons zoals Spanje een tijd geleden gedaan heeft (ik meen 400.000 mensen :S???)

Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Jonhy Frost schreef:Die eerste twee argumenten zijn inderdaad goede...maar die laatste klopt niet, het kan natuurlijk wel, maar het geld alleen maar voor mensen die al 5 jaar in Nederland zijn, de grenzen worden wel strenger bewaakt...
Kamp is zoiezo een goeie minister. zonde dat hij niet in de kamer komt.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Dean- schreef:Daarbij, als ze in Nederland niet toegelaten worden dan proberen ze het misschien wel in Belgie, Spanje of Duitsland....Vrij verkeer van personen, via een omweg zouden ze dus alsnog zich in Nederland kunnen vestigen...

Zulke zaken als deze zullen echt Europees aangepakt moeten worden... Dan voorkomen we generaal pardons zoals Spanje een tijd geleden gedaan heeft (ik meen 400.000 mensen :S???)

Dean
Daar zit dus precies het probleem waarom Nederland het niet moet doen.
Als Nederland dit als een van de weinige landen WEL doet zuigt dit avonturiers uit alle andere landen aan.
De waarheid komt met de jaren
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Tegen!

Dan gaan ze allemaal denken.. als we maar lang genoeg wachten komt er wel weer eens een generaal pardon..
Deas Gu Cath
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Wouter schreef:Tegen!

Dan gaan ze allemaal denken.. als we maar lang genoeg wachten komt er wel weer eens een generaal pardon..
Juist................ Wouter je snapt het :)
De waarheid komt met de jaren
Plaats reactie