Aangifte basisschool tegen Verdonk

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Bij de aanloop naar de holocaust was duitsland een democratie. Ook was er aldaar in eerste instantie sprake van aanpakken van slechts de criminele Joden. Het vervelende is alleen dat de regels die gemaakt worden door een overheid bepalen wie crimineel is. Dat is hoe men uiteindelijk een heel volk als crimineel heeft bepaalt. Vervolging en deportatie waren het gevolg. En dat is hoe de aufl"osing tot stand ko komen.

Ik zou graag aan pluskat en aan Seyffardt willen vragen hun excuses aan te bieden. Dit is niet zomaar kletspraat, en ik hallucineer zeker niet.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Geuf
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 dec 2005, 19:46
Locatie: Eindhoven

Bericht door Geuf »

pluskat schreef:Ik denk dat dit topic op slot mag; nog daargelaten dat ik niet geinteresseerd ben in de onbenullige kletspraat van Arjen, is dit forum m.i. niet bedoeld is voor dergelijke politieke stellingname's.
dit is 1 offtopic en 2 vind ik dat je ongelijk hebt. een forum is er zodat er gepraat kan worden over zaken. ik vind het goed dat er hier gepraat wordt over dit soort zaken. zo te zien zijn er mensen die het oneens zijn met elkaar over dit onderwerp. nou. laat ze maar met argumenten komen om hun stantpunten te verduidelijken. als dat eens wat vaker zou gebeuren in nederland in plaats van meteen de discussie af te kappen en hard te roepen dat er meer dialoog moet zijn, dan zouden mensen elkaar stukken beter begrijpen. misschien niet met elkaar eens zijn. maar wel begrijpen. ik vind dus deze opmerking nog ongepaster op dit forum dan de opmerking die uitzetbeleid bergelijkt met de aanloop van de holocast. het is belangrijk om te praten over dit soort dingen zodat de grenzen niet vervagen.
voor de duidelijkheid: ik wil niet zeggen dat ik het met 1 van beiden eens ben.


..my 2 cents :)
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Het is maar net vanaf welk jaar je begint te rekenen. Vanaf het tijdstip dat Hitler Rijkskanselier werd (30 januari 1933) was er in feite geen sprake meer van een democratie. De periode daarvoor, aangeduid als de Weimar Rebubliek, was overigens ook niet bepaald wat wij heden ten dage onder een in de praktijk functionerende democratie verstaan. Een dergelijke democratie werd in Duitsland niet eerder van kracht dan in 1949 met het ontstaan van de huidige Bondsrepubliek.

In september 1935 werden de Neurenberger rassenwetten uitgevaardigd, die geheel op het conto van de NSDAP konden worden geschreven. De gevolgen daarvan, ik noem als kernpunten de Reichskristallnacht (1938) en de Wannseeconferentie (1942), hadden uiteindelijk de Holocaust tot gevolg. De feitelijke aanloop tot de Holocaust omvat dus de periode 1933 - 1942, waarbij gesteld dient te worden dat de allereerste maatregelen reeds in 1933 merkbaar werden, die overigens niet alleen tegen Joden, maar ook tegen andere categorieën, welke de 'Nieuwe Orde' niet welgevallig waren, waren gericht.

Waar is dan in vredesnaam die vergelijking met de huidige situatie in Nederland? Wij kennen hier een constitutionele democratie met een parlementair stelsel. Geen enkele democratisch gekozen partij binnen de huidige Volksvertegenwoordiging propageert deportatie, vervolging of vernietiging van een bevolkingsgroep, in welke vorm dan ook. Op het moment dat er maatregelen worden uitgevaardigd conform de huidige wetgeving, is dit het logische gevolg van het functioneren van de parlementaire democratie, of dit nu gaat om asielbeleid, belastingen of het al dan niet aanleggen van een treinverbinding van A naar B, om maar eens wat te noemen. Van enige dictatoriale structuur is dus geen enkele sprake. Het is dus m.i.z. erg dom en kortzichtig om het beleid van een minister te gaan vergelijken met Nazi-praktijken, omdat dit kant nog wal raakt.

Hetzelfde geldt voor het zodanig aanmerken van een partij als die van Wilders. Op het moment dat een politieke partij iets voorstaat dat niet zou stroken met de geldende wetgeving kan deze op maatregelen van de regering rekenen. Het is erg makkelijk en goedkoop om op voorhand iemand te gaan zwartmaken of beschuldigen. Demoniseren noemen we dat , waarmee bedoeld wordt dat men iets of iemand ten onrechte te kijk te zet als ondeugdelijk, onfatsoenlijk, onmenselijk of zelfs crimineel, zonder dat daar klinkklare redenen voor zijn aan te voeren. Dat is iets anders dan goed beargumenteerd aangeven dat je het ergens niet mee eens bent.

Ik heb persoonlijk niet al te veel waardering voor het beleid van het Kabinet Balkenende, maar dat wil nog niet zeggen dat ik een parallel kan gaan trekken met het verleden, waar de mensen in de rij stonden voor de stempelloketten en zoet werden gehouden door het uitdelen van voedsel in blik, zoals dit in de jaren '30 van de vorige eeuw gebeurde. Als we zo gaan redeneren komen we helemaal nergens en kan niemand zijn mond meer opendoen!
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Ben het helemaal met Seyffardt eens, daarbij zie ik nog wel wat verschillen met "de aanloop naar de holocaust"

De joden in Duitsland waren Duitsers met een Duits paspoort, op basis van een wetwijziging (Neurenberg) werden ze paria's van de samenleving.

Asielzoekers of zoals je het noemen wilt asielavonturiers zijn in basis geen Nederlanders maar willen het worden.
Ze worden ook niet uitgezet op basis van een gewijzigde wetgeving maar op basis van wetten die Nederland al hanteerde toen ze asiel aanvroegen.

Daarbin komt nog dat ze op kosten van de belastingbetaler eten en onderdak hebben gehad + rechtsbijstand tijdens hun procedure.
Moet ik me als Nederlander schuldig voelen als ze retour gaan naar het land van herkomst?!

Dacht het niet dus!!
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Wouter schreef:Asiel aanvraag afgewezen=Dus niet welkom;

Regelrecht van de site van Justitie: De behandeling van een asielaanvraag start met de procedure in het aanmeldcentrum, ook wel AC-procedure of 48-uursprocedure genoemd. Hier vindt binnen 48-procesuren (vier tot zes werkdagen) een eerste beoordeling plaats. Deze eerste beoordeling is een afwijzing of een doorverwijzing:

* Afwijzing omdat duidelijk is dat iemand niet in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning asiel.

Dus word uitgezet.
Als ze dan langer blijven, is hun verblijf dan niet illegaal?
Dus ze waren wel illegaal... dan ben ik het eens met wat Verdonk gedaan heeft..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Re: Aangifte basisschool tegen Verdonk

Bericht door wittmann »

Arjen schreef: Dit vind ik nou een applaus waard. Verdonk had al een paar geleden de politiek uitgezet moeten worden omda ze het te bont had gemaakt, maar dit is echt tegek. Wie doet dit nog meer aan de aanloop naar de holocaust denken? De actie van het bestuur van deze school is een staande ovatie waard.
Als jij dit een applaus waard vind moet je je schamen.
Wat doe je dan nog in Nederland vraag ik mij af?
Het is onze regering en die is er neit zomaar,
die is er omdat wij Nederlanders erop gestemd hebben.

Persoonlijk vind ik dat Verdonk een lintje verdient,
alleen al om kortzichtige mensen of mensen die zich uitlaten zoals
jou te stangen.

Mij doet dit niet aan de aanloop naar de holocaust denken,
maar jouw uitspraak doet me wel aan een ander politiek systeem denken.
Communisme.
En wel om de reden dat je totaal een totaal waardeloze en ondemocratische opmerking maakt en hiermee
anders denkenden in een kwaaddaglicht stelt.

De actie van het bestuur van de school is volgens mij dan ook geen staande ovatie waard maar een verplichte cursus vaderlandsegeschiedenis en een vlag waar ze elke morgen het Nederlandse volkslied bij kunnen zingen.

Maar mijn mening is natuurlijk heel persoonlijk.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Arjen is geen communist. Arjen is anarchist...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dodo schreef:Arjen is geen communist. Arjen is anarchist...
Dat meen je toch niet serieus? Of toch...... :| :| :|
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Arjen schreef:Ik zou graag aan pluskat en aan Seyffardt willen vragen hun excuses aan te bieden. Dit is niet zomaar kletspraat, en ik hallucineer zeker niet.
Als er iemand in dit topic zijn excuses aan moet bieden, dan ben jij het Arjen. En wel om de volgende zinssnede:
Arjen schreef: Ook vergelijk ik het nederlandse volk dat liever eerst zelf een tweede auto wil in plaats van geld te geven aan mensen die het echt nodig hebben met het duitse volk van toen dat liever een jood de schuld gaf van zijn armoede en daar zijn geld pikte.
In de eerste plaats wens ik (en vele anderen met mij) niet vergeleken te worden met een Duitser uit Nazi Duitsland.

In de tweede plaats geef je hier een schromelijk overdreven generalisatie. Alsof alle Duitsers Joden de schuld gaven van hun armoede. Belachelijk.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Seyffardt schreef:
Dodo schreef:Arjen is geen communist. Arjen is anarchist...
Dat meen je toch niet serieus? Of toch...... :| :| :|
Ik geloof dat Arjen het serieus meent.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
koen van de hutte
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2006, 20:00
Locatie: haarle

Bericht door koen van de hutte »

Jammer dat er nog steeds mensen zijn die wo2 gruwelen met de heden daagse politiek vergelijken . Asiel zoekers die terug moeten daar is wel navraag en onderzoek naar gedaan of ze veilig terug kunnen keren
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Sjoerd schreef: In de eerste plaats wens ik (en vele anderen met mij) niet vergeleken te worden met een Duitser uit Nazi Duitsland.

In de tweede plaats geef je hier een schromelijk overdreven generalisatie. Alsof alle Duitsers Joden de schuld gaven van hun armoede. Belachelijk.
Ik heb nooit beweerd dat alle duitsers Joden de schuld gaven van hun armoede, noch dat alle nederlanders te beroerd zijn om een ander een helpende hand toe te steken. Wat ik wel beweer is dat ik het gedachteslecht van een Nederlander die liever een tweede auto wil nogal overeen vind komen met dat van een Duitser (in der tijd) die Joden de schuld gaf van zijn armoede. Het onderscheid dat er bestaat is dat men in der tijd echt arm was en dat er in der tijd dingen zijn gebeurd waarvan in dacht dat ze niet opnieuw zouden kunnen gebeuren.


@ Seyffardt: Ik ben blij dat je begrijpt dat het uitmaakt vanaf welk tijdstip je iets bekijkt. Ik neem aan dat je ook begrijpt dat de holocaust een langere aanloop heeft gekend dan vanaf de verkiezing van Hitler als Rijkskanselier. Laten we hopen dat de Nederlanders nooit zullen stemmen voor iemand die vindt dat het eigen volk eerst moet komen.
Geen enkele democratisch gekozen partij binnen de huidige Volksvertegenwoordiging propageert deportatie, vervolging of vernietiging van een bevolkingsgroep, in welke vorm dan ook.
Dat was in de Weimar Republiek ook niet zo in eerste instantie. Men is ook in de Weimar Republiek niet gelijk grof te werk gegaan. Men begon eerst voorzichtig en door zich met wetten te "wapenen" tegen "de Jood".
Overigens was de endl"osung ook "wettelijk (niet dat ik me daaraan zou houden als ik ooit onder een bewind kom te leven dat zulke wetten propageert).

Ik ben overigens inderdaad anarchist. Dit omdat het de enige manier van leven is die mensen de menselijkheid laat behouden.

Ik wil je nogmaals vragen om excuses voor de insinuatie dat ik niet bij zinne ben. Ook vind ik dat je je excuses aan moet bieden omdat je me vergelijkt met een moordenaar. Mijn hele insteek in het leven is namelijk juist de bescherming van het individu. Van ons twee"en ben jij degene die vindt dat ie met anderen (lees: asielzoekers , want vol is vo)l kan doen en laten wat hij zelf wil.
Seyffardt schreef: Volkert van der G. had kennelijk dezelfde hallucinaties als jij nu; als ik jou was zou ik mijn nickname veranderen in Volkert
@Marketgarden:
Moet ik me als Nederlander schuldig voelen als ze retour gaan naar het land van herkomst?!

Dacht het niet dus!!
Heb je er wel eens bij stil gestaan waar je mensen toe veroordeelt?

@Wittmann:
De actie van het bestuur van de school is volgens mij dan ook geen staande ovatie waard maar een verplichte cursus vaderlandsegeschiedenis en een vlag waar ze elke morgen het Nederlandse volkslied bij kunnen zingen.
Je beseft dat nationalisme is hoe polaristie tussen broedervolken veroorzaakt worden en het zingen van het volkslied elke ochtend de vorm van indoctrinatie is waardoor mensen na verloop van tijd niet meer kunnen zien wanneer het vaderland een fout maakt?
Mij doet dit niet aan de aanloop naar de holocaust denken,
maar jouw uitspraak doet me wel aan een ander politiek systeem denken.
Communisme.
En wel om de reden dat je totaal een totaal waardeloze en ondemocratische opmerking maakt en hiermee
anders denkenden in een kwaaddaglicht stelt.
Je beseft dat communisme een uitgekristalliseerde (sociale) vorm van democratie is? Weet je wat ondemocratisch is? De meerderheid van de wereld laten verrekken door je economische systeem. Maar goed, dit kan natuurlijk alleen maar begrepen worden door iemand die begrijpt dat ieder mens allereerst een mens is, alvorens een asielzoeker of buitenlander te zijn.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Arjen schreef:

@ Seyffardt: Ik ben blij dat je begrijpt dat het uitmaakt vanaf welk tijdstip je iets bekijkt. Ik neem aan dat je ook begrijpt dat de holocaust een langere aanloop heeft gekend dan vanaf de verkiezing van Hitler als Rijkskanselier. Laten we hopen dat de Nederlanders nooit zullen stemmen voor iemand die vindt dat het eigen volk eerst moet komen.
Geen enkele democratisch gekozen partij binnen de huidige Volksvertegenwoordiging propageert deportatie, vervolging of vernietiging van een bevolkingsgroep, in welke vorm dan ook.
Dat was in de Weimar Republiek ook niet zo in eerste instantie. Men is ook in de Weimar Republiek niet gelijk grof te werk gegaan. Men begon eerst voorzichtig en door zich met wetten te "wapenen" tegen "de Jood".
Overigens was de endl"osung ook "wettelijk (niet dat ik me daaraan zou houden als ik ooit onder een bewind kom te leven dat zulke wetten propageert).

Ik ben overigens inderdaad anarchist. Dit omdat het de enige manier van leven is die mensen de menselijkheid laat behouden.

Ik wil je nogmaals vragen om excuses voor de insinuatie dat ik niet bij zinne ben. Ook vind ik dat je je excuses aan moet bieden omdat je me vergelijkt met een moordenaar. Mijn hele insteek in het leven is namelijk juist de bescherming van het individu. Van ons twee"en ben jij degene die vindt dat ie met anderen (lees: asielzoekers , want vol is vo)l kan doen en laten wat hij zelf wil.
Seyffardt schreef: Volkert van der G. had kennelijk dezelfde hallucinaties als jij nu; als ik jou was zou ik mijn nickname veranderen in Volkert
Waarom haal je er ook niet het moorddadige Sowjetregime bij of andere gewelddadige "highlights" uit onze geschiedenis? Neen, je wilt ons met de neus op de feiten proberen te drukken dat ongeveer elke historische gebeurtenis uit WO II zich herhaalt. Zo hebben bepaalde elementen decennia lang getracht om de legitimatieplicht tegen te houden, met als argument de link naar het gewraakte Persoonsbewijs uit de oorlogstijd. Het opsluiten van misdadige elementen in werkkampen wordt vergeleken met Dachau etc. Dit is niet alleen kortzichtig en kort-door-de-bocht, maar ook nog eens niet waar en niet realistisch. De situatie in het Duitsland van de jaren '20 en '30 kan zich (gelukkig) niet herhalen omdat een aantal elementen, welke deze situatie destijds hebben doen ontstaan, blijvend ontbreken in onze huidige tijd.

Jij suggereert dat degenen die zich oprecht zorgen maken over onze samenleving en daar ondanks serieuze doodsbedreigingen mee door blijven gaan, in feite uit zijn op een revolutie, met als einddoel het vernietigen van mensen, getuige je vergelijkende betoog over het zich met wetten wapenen tegen de Jood tijdens de Weimarrepubliek. De NSDAP heeft zich echter nooit gematigd opgesteld, hun leider(s) al helemaal niet, en bovendien zijn er tijdens de Weimarrepubliek (dus vóór 30-01-33) geen wetten op dat punt aangenomen. Ik zeg je nogmaals; je bent een half miljoen Nederlanders aan het demoniseren vanwege hun politieke keuze en dat is een schandaal!

Stromingen als het anarchisme en communisme zijn ontstaan uit zieke geesten, zonder enige realiteitszin. Volkert van der G. ontbrak het net zoveel aan realiteitszin als jij, alleen ging hij nóg een stapje verder en nam niet de zozeer mensen maar de dieren in bescherming, zij het in het extreme. Hij was bij wijze van spreken in staat om een automobilist te willen molesteren omdat deze per ongeluk een onschuldig egeltje had doodgereden. Net zoals de pacifist die zódanig tegen geweld is, dat hij een ander, die dat niet is, het liefst ter plekke doodslaat om vooral zijn gelijk te krijgen.

Anarchisten, zegt men, dwingen niemand iets en laten zich niet dwingen.
Welnu, ik laat mij door jou niet dwingen om iets van mijn betoog terug te nemen of mij ergens voor te excuseren.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
pluskat
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 nov 2006, 20:34

Bericht door pluskat »

Ook ik was eens anarchist en nihilist, maar na mijn peutertijd ging het langzaam over.

Zeg eens, Arjen - jij die elders op deze site zo koketeert met je werkeloosheid - zou het kunnen dat je van diezelfde overheid die je als anarchist verwerpt en nooit zult erkennen, toch wel stiekum een uitkering ontvangt?

Zo ja, is dat dan wel consequent van je?
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

pluskat schreef:Ook ik was eens anarchist en nihilist, maar na mijn peutertijd ging het langzaam over.

Zeg eens, Arjen - jij die elders op deze site zo koketeert met je werkeloosheid - zou het kunnen dat je van diezelfde overheid die je als anarchist verwerpt en nooit zult erkennen, toch wel stiekum een uitkering ontvangt?

Zo ja, is dat dan wel consequent van je?
Zeg eens jongetje, heb je wel eens leren lezen, geleerd om niet eerst te oordelen voordat je onderzocht hebt waar je het over hebt of om eerst te snappen wat het onderscheid is tussen een anarchist en een nihilist? Want je bent zo te horen duidelijkgeen anarchist, maar nog steeds een nihilist.

@ Seyffardt:
Zoek hulp.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gesloten