wo2

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
kim nijweide

wo2

Bericht door kim nijweide »

ik wil graag vragen
waarom werden er boeken verbrandt?
is het antiseninatie iets van wo2 of kwam het al eerder voor?
waarom wilde hitler ade macht krijgen via de democratische weg?
welke onderscheidingen kreeg hitler tijdens wo1?
wat was de uber mensch?
als er geen hitler was geweest, was de wo2 dan uitgebroken?

ik hoop dat u zo snel mogelijk kunt antwoorden
alvast bedankt[/list]
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik wilde graag als eerste ff zeggen dat het me spijt te zien dat je weinig moeite hebt gedaan om een feitje hier of daar te vinden en dat vind ik erg jammer. Niet alleen omdat wij deze vragen ook maar gewoon voor de lol beantwoorden; maar vooral omdat je jezelf zo vreselijk tekort doet.
Want wanneer je zelf op zoek gaat kom je altijd wel iets tegen wat je interessant vind en waar je wat van leert.

Zo, dat is eruit. Ik zal de begrips vragen een beetje voor je beantwoorden; maar voor kennisvragen moet ik je toch echt doorverwijzen naar http://www.google.nl .
Er werden boeken verbrand uit angst voor wat erin te lezen stond.
Hitler was bang dat er dingen instonden die zijn gezag ondermijnden en besloot onder het mom van het achter laten van het oude tot verbranding van deze werken.

Antisemitisme betekend volgens Van Dale Jodenhaat.
Dit bestond al veel langer dan Wo2. In Wo2 is die haat omgeslagen naar een nog veel verschrikkelijker iets dan slechts haat.

Hitler wilde overigens niet zozeer graag via democratische weg de macht krijgen alswel dat er op dat moment geen andere manier was.
De macht over het militaire apparaat is pas gekomen toen hij al de baas was.
Los daarvan is het ook niet zo democratisch geweest als je misschien denkt; zoek maar eens naar de nacht van de lange messen.

Als Hitler er niet geweest was...niemand weet wat er dan gebeurd zou zijn...ik denk zelf dat Wo2 wel uit had moeten breken; maar ja..ieder zo zijn mening
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie